Publicerat September 14, 20241 yr Författare Brno Penetra, 32g 12/70. Av rekylen att döma måste de vara rejält slöa.
Publicerat September 15, 20241 yr På 2024-09-14 at 14:47 Bjorn.h sa: Brno Penetra, 32g 12/70. Av rekylen att döma måste de vara rejält slöa. De där såg trevliga ut som fan.. såvitt jag minns har jag aldrig sett dem heller, riktigt spännande!
Publicerat September 15, 20241 yr 13 minutes ago Bjorn.h sa: Grön och fin, Geco special, 12/65 32g Geco har jag för mej var rätt stora förr.. hade de inte bössor med samma namn med? Eller är det primärt en vapentillverkare som gjort lite plugg med? Du besitter många rariteter!
Publicerat September 15, 20241 yr Författare 15 minutes ago Hipshot sa: Geco har jag för mej var rätt stora förr.. hade de inte bössor med samma namn med? Eller är det primärt en vapentillverkare som gjort lite plugg med? Du besitter många rariteter! Geco grundades av Gusatv Genschow (1860-1940) 1887. Patrontillverkning och parti handel, med tiden växte de och blev väl en av världens största ammunition och vapenförsäljare. Patronerna på bilden väldigt lik Rottweil Waidmansheil.
Publicerat September 15, 20241 yr Detta är en populär post. Mycket europeiska klenoder så jag måste kontra med en amerikansk, obs 8 stukning!
Publicerat September 16, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Dagens patronbild, klassiska Rottweil Waidmansheil 12/65 32g i toppskick, fina askar. Skjuter fint i min Sauer från 1929.
Publicerat September 16, 20241 yr De där rackarna är så fina, potenta! Tycker nog generellt att Rottisarna håller en ganska hög standard. Vi fick en rejäl batch back in the days för eftersök på ankor, beställde blytrap men fick dessa.. Bytte snabbt ut allt mot just blytrap och sköt kråkor med rottisarna
Publicerat September 17, 20241 yr Författare De här funkar fint, har även 70mm 36g rullstukade waidmanheil och de skjuter riktigt dåligt i min pang.
Publicerat September 18, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Kan en patron ha ett bättre namn än Super Black Star....ett måste i skåpet.
Publicerat September 18, 20241 yr 43 minutes ago Bjorn.h sa: Kan en patron ha ett bättre namn än Super Black Star....ett måste i skåpet. O yes
Publicerat September 18, 20241 yr 2 hours ago Bjorn.h sa: Kan en patron ha ett bättre namn än Super Black Star....ett måste i skåpet. Ouj vad jag haft kul med dessa.. de kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta!
Publicerat September 19, 20241 yr Författare 51 minutes ago Mr P sa: Nån som känner igen dessa? Röda papphylsor utan text. Aldrig sett, Grimsby stad i England
Publicerat September 19, 20241 yr Detta är en populär post. 7 hours ago Mr P sa: Nån som känner igen dessa? Röda papphylsor utan text. https://www.fourten.org.uk/trent.html
Publicerat September 19, 20241 yr 18 minutes ago Fläskfia sa: https://www.fourten.org.uk/trent.html Så då är dom minst 70 år gamla med andra ord.
Publicerat September 20, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Inte bara vacker. Skjuter oxå vackert, doftar magiskt. Schönebeck Olympus
Publicerat September 20, 20241 yr Vad är det där? Någon släkting till Olympic måste det väl ändå vara?
Publicerat September 22, 20241 yr Detta är en populär post. Lite gammalt mög har jag också i skåpet 🤷♂️
Publicerat September 22, 20241 yr Gyttorp Express.. känns som en udda fågel i samlingen? Har för mej att de finns i både papp och plast? Pappversionen måste väl ändå vara Special med annat namn?