Publicerat September 30, 20241 yr 3 hours ago Dansken sa: Kan bero på att INNEHAVET av blyhagelpatroner i mitt gamla hemland berättigar innahavaren till en bot om 2000 kronor till statskassan...... PR PATRON..... 4 lök att bli stoppad med fulladdad Bössa med andra ord....värt varenda krona. 😁
Publicerat September 30, 20241 yr 7 minutes ago Järven sa: 4 lök att bli stoppad med fulladdad Bössa med andra ord....värt varenda krona. 😁 6 papp mfulladdad halvis👍🤑
Publicerat September 30, 20241 yr 4 hours ago Dansken sa: Kan bero på att INNEHAVET av blyhagelpatroner i mitt gamla hemland berättigar innahavaren till en bot om 2000 kronor till statskassan...... PR PATRON..... Får man inte ens ha en blypatron hemma i skåpet?
Publicerat September 30, 20241 yr Just now Mr P sa: Får man inte ens ha en blypatron hemma i skåpet? Njet
Publicerat September 30, 20241 yr 5 hours ago Dansken sa: Kan bero på att INNEHAVET av blyhagelpatroner i mitt gamla hemland berättigar innahavaren till en bot om 2000 kronor till statskassan...... PR PATRON..... I ljuset av det förstår jag varför han sa det ganska tyst när vi satt i soffan med annat folk
Publicerat September 30, 20241 yr 5 hours ago Hipshot sa: Om det är "shit" i din föreställningsvärld så kan jag säkert hjälpa dej med .. skiten Shit vore att få en resväska full med oranga eley. Dem kan du få.
Publicerat Oktober 4, 20241 yr Detta är en populär post. Fick drygt 3 askar av min gamla chef, hon hittade dem efter sin far ute på öarna i skärgården.. Inte överdrivet hög culot på dessa, 3,5mm grova är de. Användes nog till rådjur, tass och fågel på sin tid om man får gissa..
Publicerat Oktober 5, 20241 yr De där är inte helt vanliga.. jag fick några enstaka av en kompis far till samlingen. Har för mej att jag testat några men minns inte riktigt. Back in the days körde de väl grovt som fan även på sjöfågel så det kan nog ha trillat alt möjligt med hjälp av dessa!
Publicerat Oktober 6, 20241 yr Författare Udda skapelse från FN. Finns inte mycket info att hitta om dessa på nätet, tillverkadr för militäta ändamål. Zinkhylsa 49mm lång.
Publicerat November 10, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Patronen för dagen, Super black star 3.25mm.
Publicerat November 24, 20241 yr Författare Länge sen jag ställde frågan om pappe till RWS, det här svaret dyk upp för nån dag sen. Hello, due to a change of supplier, the Waidmannsheil HV pappe has been discontinued and is unfortunately no longer available. Kind regards Your RWS-Team
Publicerat November 24, 20241 yr Konstigt att dom inte uppdaterat hemsidan, där finns "pappe" tillsynes kvar. RWS Products in 12/70 – Shot shells | Rottweil Ammunition
Publicerat December 29, 20241 yr Författare Detta är en populär post. Tyvärr är den tom men plåtask är mäktigt...
Publicerat December 30, 20241 yr På 2024-09-29 at 17:07 Micke sa: Hjälper till att tömma ett dödsbo, hittade en gammal påse blyhagel. Innehöll 4 och 3,5mm hagel. Jag har en likadan Newcastle påse , Det ansågs runt mitten 1800 talet vara dött lopp mellan Stripa & Sundets hagelfabrik Hagel och De Engelska Newcastle dito, Jag har två olika 2kg paket Stripa & sundets hagel och rundheten är magisk Dom droppformades i ett nedlagt Gruvshakt på den tiden vi kunde våra saker, ALLT fanns i Sverige Krutfabriker, Hagelfabriker, fiffiga förladdningar , hylsor i Mässing och papp.
Publicerat December 30, 20241 yr På 2024-09-22 at 18:14 Mad Mike sa: Gyttorp Nickel Magnum kal 16 är min heliga graal! är beredd att offra kroppsdelar för en full ask Jaså det kan du , tänk om man skulle kolla lite närmare på de gyttorp 16 askar jag har ( om jag inte plundrat dem på hagel ) Tänk att Ha en Mike Kroppsdel på en platta bredvid rådjurs hornen i vardagsrummet, tror det kan bli ett samlar ex i framtiden med lite udda proviens ...
Publicerat December 30, 20241 yr På 2024-09-15 at 19:30 Mad Mike sa: Mycket europeiska klenoder så jag måste kontra med en amerikansk, obs 8 stukning! Jävlar vilka fina patroner, nästan så man skulle vilja bli av med Nickel magnum plugg ...
Publicerat Januari 5, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Var ut och pangade gamla Hubertus och en Vihtavuori idag, sköt bara en av varje men ingen sköt speciellt bra. Inträngningen var dock bätte med Hubbe än Vihtavuorin.
Publicerat Januari 12, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Patronen för kvällen, Gyttorp nickel jakt etta ur v pipan, mäktigt månljus och fältharen fint matvilt.
Publicerat Januari 12, 20251 yr Detta är en populär post. Hittade några italienare i skåpet. Winchester Super xx. US3 35gr. Vet inte hur gamla dom kan vara.
Publicerat Januari 12, 20251 yr Författare 12 minutes ago Baberg sa: Hittade några italienare i skåpet. Winchester Super xx. US3 35gr. Vet inte hur gamla dom kan vara. Kan vara 80 talet..
Publicerat Januari 13, 20251 yr 11 hours ago Baberg sa: Hittade några italienare i skåpet. Winchester Super xx. US3 35gr. Vet inte hur gamla dom kan vara. Laddade med dubbelbaskrut som tål rejäl lagring, gamla klassiker
Publicerat Januari 13, 20251 yr 11 hours ago Baberg sa: Hittade några italienare i skåpet. Winchester Super xx. US3 35gr. Vet inte hur gamla dom kan vara. Riktigt riktigt fin plugg det där.. De och Rottisarna är väl bland de bättre i klassen tycker jag.
Publicerat Januari 13, 20251 yr Det här lär väl också vara 80-talare. Luktar så illa så man vill inte skjuta i motvind. Men dom funkar bra som fan.