Publicerat Mars 10, 200719 yr En morsa som är skånska och det är väl det närmaste jag kommer. ;D ;D ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Författare En morsa som är skånska och det är väl det närmaste jag kommer. ;D ;D ;DSmärtar, men ok då. Räknar vi Byggmark som skånsk med en skåning som farsa så får väl du också ha ett medborgarskap. ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Smärtar, men ok då. Räknar vi Byggmark som skånsk med en skåning som farsa så får väl du också ha ett medborgarskap. ;D Jag tycker att det räcker så med skånskt blod ;D , för farsan kommer från Östgötaslätten, och då blir det säkert inte mer än ett halvt medborgarskap på sin höjd.
Publicerat Mars 10, 200719 yr Författare Jag tycker att det räcker så med skånskt blod ;D , för farsan kommer från Östgötaslätten, och då blir det säkert inte mer än ett halvt medborgarskap på sin höjd. Tänk nu efter lite. Ingen Skånska - ingen ls. Många har Skåne att tacka för mycket. ???
Publicerat Mars 10, 200719 yr Tänk nu efter lite. Ingen Skånska - ingen ls. Många har Skåne att tacka för mycket. ??? Hahahaha! ;D ;D ;D Jag vet inte vad morsan har tillfört i fam. ??? ;D ;D ;D Hon har nämligen tummen mitt i hand, så hon kan absolut inte ha tillfört fam. något. ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Författare Hahahaha! ;D ;D ;D Jag vet inte vad morsan har tillfört i fam. ??? ;D ;D ;D Hon har nämligen tummen mitt i hand, så hon kan absolut inte ha tillfört fam. något. ;DTråkigt att du anser dig själv varande ingenting ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Tråkigt att du anser dig själv varande ingenting ;D Visst är jag någonting, för annars hade jag aldrig kommit så här långt. ;D Farsan har då tillfört mig något iaf. ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Författare Visst är jag någonting, för annars hade jag aldrig kommit så här långt. ;D Farsan har då tillfört mig något iaf. ;D0 x 1 = 0 = ingenting ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr Undra just hur många de var i Skåne, jag blir nog nr 14, bor i Hörby. Det vore ju inte fel med en skåne träff nån gång! Robsoft träffen var riktigt lyckad! MVh Lalle
Publicerat Mars 12, 200719 yr Författare Snart lite varmare. Då får vi se om vi inte kan träffas någonstans. Ljuga hej vilt o hiva en öl ;D
Publicerat Mars 12, 200719 yr Snart lite varmare. Då får vi se om vi inte kan träffas någonstans. Ljuga hej vilt o hiva en öl ;D Det trodde jag inte om dig du helige Amakulu ;D ;D Jag trodde du hade slutat med att både ljuga och dricka brännvin. : möjligtvis att du tog en slurk vigvatten och la av en smygfjärt i kyrkbänken. Men jag ser fram emot en träff här nere i skåne. mvh Rune 8)
Publicerat Mars 12, 200719 yr Snart lite varmare. Då får vi se om vi inte kan träffas någonstans. Ljuga hej vilt o hiva en öl ;D Bara en öl el. är det nog med en för Dig ??? Inte två el. flera ???
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Bara en öl el. är det nog med en för Dig ??? Inte två el. flera ???Du ls när ett gäng skåningar kommer ihopa sig för att hiva en öl så räcker inte Tuborgs dagsproduktion till ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Det trodde jag inte om dig du helige Amakulu ;D ;DJag trodde du hade slutat med att både ljuga och dricka brännvin. : möjligtvis att du tog en slurk vigvatten och la av en smygfjärt i kyrkbänken. Men jag ser fram emot en träff här nere i skåne. mvh Rune 8) Du Rune lelle. Jag har bara blivit gammal inte religiös ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Snart lite varmare. Då får vi se om vi inte kan träffas någonstans. Ljuga hej vilt o hiva en öl ;Dspelar det nån roll var man bor öl smakar alltid bra i rätt sällskapoch vad kan vara mer rätt än ett sällskap jägare
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare spelar det nån roll var man bor öl smakar alltid bra i rätt sällskapoch vad kan vara mer rätt än ett sällskap jägare Du är välkommen när det blir dags
Publicerat Mars 13, 200719 yr Du ls när ett gäng skåningar kommer ihopa sig för att hiva en öl så räcker inte Tuborgs dagsproduktion till ;D Hahaha! ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Hahaha! ;DDu är ju faktiskt kvalificerad att deltaga ls. Med så mkt skånskt blod så platsar du trots din dialekt ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Jaeu jaeu (övara för att platsa) ;D En eul ;DKämpa på Roggman. Kanske du hinner att lära dig. Annars kan du alltid komma innan för en privatlektion. Tips : på skånska säger vi inte öl , vi sir bir( vi säger öl) ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr Tack för lektionen ;D ;D Nu har ju 3/5 delar av familjen gått och blivit skåningar, då får man ju öva eller skaffa dialektfilter ;D Kommer nog att hälsa på i sommar ;D