Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skåningar

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Tack för lektionen  ;D  ;D Nu har ju 3/5 delar av familjen gått och blivit skåningar, då får man ju öva eller skaffa dialektfilter  ;D Kommer nog att hälsa på i sommar  ;D
Välkommen ;D
  • Svar 107
  • Visningar 23k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Du är ju faktiskt kvalificerad att deltaga ls. Med så mkt skånskt blod så platsar du trots din dialekt ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tack för inbjudan! :D Det är ju ändå 160 mil enkel väg för mig och lika långt hem igen. Lite jobbigt att avverka under en helg vad det är nu jag behöver. ;) ;D

Publicerat

Är inte född i Skåne men har tidigare bott där i sammanlagt åtta år så man kanske kan platsa här lite grann i alla fall  :);)

När jag bodde i Skåne saknade jag skogen norröver. Nu har jag skogen men saknar den skånska jakten. Skillnaden i vilttäthet är otroligt stor. Jag saknar också havet och somrarna som är mycket speciella.  :'(

Publicerat
Är inte född i Skåne men har tidigare bott där i sammanlagt åtta år så man kanske kan platsa här lite grann i alla fall  :);)

När jag bodde i Skåne saknade jag skogen norröver. Nu har jag skogen men saknar den skånska jakten. Skillnaden i vilttäthet är otroligt stor. Jag saknar också havet och somrarna som är mycket speciella.  :'(

Kom med familjen o hälsa på några dagar i sommar vetja.
Publicerat

Och eventuellt så får även jag räkna mig som skåning snart. Men ifos.. jag kan ju redan språket ganska bra, så det blir nog inta större kulturkrockar.. :)

Publicerat
Och eventuellt så får även jag räkna mig som skåning snart. Men ifos.. jag kan ju redan språket ganska bra
Ha, det är bara som du tror. P snackar MALMÖITISKA, inte skånska... ;)
Publicerat
Ha, det är bara som du tror. P snackar MALMÖITISKA, inte skånska... ;)

Njae.. inte riktigt de där räääliga I:na som finns i malmöitiskan. Flyttar man neråt så är det ju mest synd om barnen som kommer växa upp med ett talfel... ;)

Publicerat

e de någon form av epedemi som startat på denna sida!... ni förökar er juh som kanniner!...  :D... ;)...

Publicerat
e de någon form av epedemi som startat på denna sida!... ni förökar er juh som kanniner!...  :D... ;)...

haha kul!!!

Publicerat
Tja, vi är ju ganska många som bor härnere. Man brukar räkna att det finns tre befolkningcentra i Sverige: Stockholmsregionen (Mälardalen), Göteborgs regionen och Skåne (Öresundregionen). Vilken som är störst beror på hur man räknar men om man tittar på t ex privatkonsumtion så är öresundregionen störst (en j-la massa danskar som handlar i Skåne  :P).
Publicerat
  • Författare

Jo det kan väl accepteras :D Får väl se om vi kan sy ihop ngt längre fram
Publicerat

:) Tackar för inbjudan! Ja, det hade varit toppen! Det gäller bara att skala ner familjen till åtminstone hälften, annars får vi hyra buss  ;D ;) Men vi droppar väl förmodligen ett antal barn i norra Skåne så det hade nog löst sig.

Tycker att ni borde göra detsamma! Ja, inte skala familj men ta en sväng uppåt! Här finns plats!  :)

Publicerat
Jo det kan väl accepteras :D Får väl se om vi kan sy ihop ngt längre fram

Tack Amakulu! Jag är rörd!  :D

Publicerat
Tycker att ni borde göra detsamma! Ja, inte skala familj men ta en sväng uppåt! Här finns plats!  :)
Tack för inbjudan, tyvärr finns det inget som drar i Rosslagen!!!  ;) ;) Skämt å sidor så vet man inte vad som händer i sommar. Vi kanske tar en tur med hojarna.
Publicerat
  • Författare
Tack Amakulu! Jag är rörd!  :D
:D :-*
Publicerat

när hade ni tänkt öka takten med spettar klubb??? jag har en affärs ide om att börja sälja langos och titta på när ni arbetar för en gångs skulle ;):D

Publicerat
Ja där ser man jag har alltid tyckt ni varit lite för många ;D ;D ;D ;D

/Anonym

*ASG*

Håller med förövrigt  ;D ;D

/ Mr P

Publicerat
Och eventuellt så får även jag räkna mig som skåning snart. Men ifos.. jag kan ju redan språket ganska bra, så det blir nog inta större kulturkrockar.. :)

Var inte du medlem i det där spettets sällskap som en gång per år samlades i länsgränsen och försökte spetta väck skåne från sverige? Har ngt diffust minne av det..

Mvh!

Publicerat

Låter tveklöst jävligt lockande!!!

Mvh!

Publicerat
Tack för inbjudan, tyvärr finns det inget som drar i Rosslagen!!!  ;) ;) Skämt å sidor så vet man inte vad som händer i sommar. Vi kanske tar en tur med hojarna.

Kommer ni hit så kan jag alltid stoppa ned dej i någon sophög med 250 hagelplugg, en bössa och en termos kaffe.. Men det är klart, det äventyret kräver att du lämnar sängvärmen vid 02 på natten typ och det vet jag att det inte är riktigt din grej  ;D

Den här Fredde TJT.. är det "din" Fredde? Som jag träffat x flera?

Mvh!

Publicerat
Kommer ni hit så kan jag alltid stoppa ned dej i någon sophög med 250 hagelplugg, en bössa och en termos kaffe.. Men det är klart, det äventyret kräver att du lämnar sängvärmen vid 02 på natten typ och det vet jag att det inte är riktigt din grej  ;D

Den här Fredde TJT.. är det "din" Fredde? Som jag träffat x flera?

Mvh!

Det är samma Fredde men han har börjat tvivla på TJTs förträfflighet och sikat numera på en Tinyvalp.
Publicerat
Var inte du medlem i det där spettets sällskap som en gång per år samlades i länsgränsen och försökte spetta väck skåne från sverige? Har ngt diffust minne av det..

Mvh!

SPETTETS VÄNNER! Får fyllefrossa av bara minnena :o

MVH

Publicerat

Mvh!

Lycka till för Sverige klarar sig sämre utan Skåne än Skåne utan Sverige. ;D
Publicerat
Lycka till för Sverige klarar sig sämre utan Skåne än Skåne utan Sverige. ;D

Host! Ni håller ju på att bli en muslimsk lydstat. :o Tur att ni har vellinge kommun som vågar ifrågasätta systemet. Ni är bara 10 år från inbördeskrig i Malmö, för en utomstående blir det slående i taxikön vid lilla torg en lördagskväll.

MVH

Publicerat
Host! Ni håller ju på att bli en muslimsk lydstat. :o Tur att ni har vellinge kommun som vågar ifrågasätta systemet. Ni är bara 10 år från inbördeskrig i Malmö, för en utomstående blir det slående i taxikön vid lilla torg en lördagskväll.

MVH

Hmm, det kanske finns anledning till Sjöbopartier o s v men jag tycker inte att politik (eller bristen av) bör debateras på detta eminenta JAKT forum.