Publicerat April 9, 200719 yr HA!Var är ni nu alla antagonister som häcklade den uv som jag köpte INTE tidigare?? Denna är ju klart fulare ;D ;D Den har dock potential, väck med "näbben" och "ögonen" och fixa dit uvögon i stället.. försök fixa lite bulliga ögonbryn på den sen är det bara att testa. Jag är klar med min uv nu har tagit bilder av den men måste sätta mej vid min dator för att plutta in dem. Mvh! ;D Jo jag hittade Uven idag här i stugan. Gjorde den för några sommrar sedan när jag hört att man kunde använda en uggleliknande fågel för kråkorna Dock satte jag den mitt i hästhagen på en 3m lång pinne och jag själv satt i skogen och väntade på kråkorna. Två av fem kråkor kom och tittade på Uven men verkade förstå att de inte var hotfull. Och grädden på moosen så stod jag och pissade när dem kom : :D Jepp ska ringa runt till konservatorer och höra efter ögon till den, näbben har jag ingen aning om vad jag ska använda?? Ögonbrynen ska också bytas mot något med realistiskt. Även vingar ska stoppas på den. Tack för tippsen!
Publicerat April 9, 200719 yr För tillfället flyter kråkjakten fint för min del ...önskar bara att man hade mer tid för jakt nu!
Publicerat April 9, 200719 yr Hittade gamle stuga uven idag : ;D Måste säga att detta nog var det jävligaste jag sett denna veckan! HAHA! Uven ser ut att ha fått några stänkare för mycket på morgonkvisten.. ;D ;D Men som sagt, det är insidan som räknas! :
Publicerat April 10, 200719 yr Idag hämtar jag nya Berettan. Så några kråkor ska väl hinnas med innan slutet är här. Sen är det ju komunens jakt på Lördag.
Publicerat April 10, 200719 yr 5 ner idag. Såg rätt så många, men nästan alla flög bara förbi vid sidan om mig.
Publicerat April 10, 200719 yr Författare För tillfället flyter kråkjakten fint för min del ...önskar bara att man hade mer tid för jakt nu! Fin hög! Hur har du gjort? Brukar sällan generera ngr bra resultat med kula men detta såg helt ok ut! Mvh!
Publicerat April 10, 200719 yr Författare 5 ner idag.Såg rätt så många, men nästan alla flög bara förbi vid sidan om mig. Hur var vädret? Kompisen var ute i Umeå och sköt fyra på en kvart sen vart det snöstorm... :- Mvh!
Publicerat April 10, 200719 yr Fin hög! Hur har du gjort? Brukar sällan generera ngr bra resultat med kula men detta såg helt ok ut!Mvh! Har en stor åtel som drar bra med kråkfågel...har man tur så kan man får riktigt bra på några minuter...sköt som bäst/mest 2 kråkor och 15 skator på ca 5 minuter med 18 skott. Bommade den 18de och sen försvann alla. :- Dom blev som galna när jag fällt den första kråkan och dom landade en efter en för att kolla vad som riktigt hänt.Har nog hagelbyssan med också så alla är inte skjutna med 22 an.
Publicerat April 10, 200719 yr Författare Ok.. är du nöjd med dämparen på din 22:a? Jag är inte helt tvärsäker på att min är bra, har inget att jämföra med. Visst dämpar den helt klart subsonicplugg men jag misstänker att det kan bli bättre. Speciellt efter att ha provskjutit en 308 med dämpare, där försvann det mesta av pipknallen! Mvh!
Publicerat April 10, 200719 yr Ok.. är du nöjd med dämparen på din 22:a? Jag är inte helt tvärsäker på att min är bra, har inget att jämföra med. Visst dämpar den helt klart subsonicplugg men jag misstänker att det kan bli bättre. Speciellt efter att ha provskjutit en 308 med dämpare, där försvann det mesta av pipknallen!Mvh! Svårt att säga ...då jag inte hört/testat andra dämpare...tycker mest att det är när kulan träffar som låter (subsonic) :-
Publicerat April 10, 200719 yr Hur var vädret? Kompisen var ute i Umeå och sköt fyra på en kvart sen vart det snöstorm... :-Mvh! Var klart men mulet.Ganska lugn vind. Fattar inte varför ingen tog strid med uven.. :- Ska ut i morrn igen.
Publicerat April 11, 200719 yr Samma idag. 5 nere. Trögt. Tror att det är hemmakråkor som förflyttar sig mellan två lokaler. Annars har det mest jävlats idag.. Ni vet hur irriterande det är när det är långt mellan skottillfällena.. Åh så råkar man böja sig ner för att ta upp ett skott man tappat...."KRAAA.....KRAAA.." -Förb.... Nästa kråka...då fastnar kornet i camonätet..."KRAAA...KRAAAA.." > -Men det var väl ändå #&%*§ Nästa kråka...nu jävlar ska du få dig..."KRAAAA....KRAAAA....KRAAAA"....Då fastnar hörselskydden i camonätet... > > > Nu är jag inte speciellt glad... Några åker i backen iallafall, tillslut. MEN, jag behöver uvögon från en konservator. Måste göra om hela uven, den är inte bra. VEM kan fixa ett par ögon åt mig? Jag betalar naturligsvis för dem. MVH B
Publicerat April 11, 200719 yr Författare Härligt att läsa!! En till som haft samma "flyt" som jag idag.. > > > Leta upp närmsta konservator, med lite tur så har du ngn i byn så slipper du vänta på att posten ska levereras.. Mvh!
Publicerat April 11, 200719 yr Samma idag.Ni vet hur irriterande det är när det är långt mellan skottillfällena.. Åh så råkar man böja sig ner för att ta upp ett skott man tappat...."KRAAA.....KRAAA.." -Förb.... Nästa kråka...då fastnar kornet i camonätet..."KRAAA...KRAAAA.." > -Men det var väl ändå #&%*§ Nästa kråka...nu jävlar ska du få dig..."KRAAAA....KRAAAA....KRAAAA"....Då fastnar hörselskydden i camonätet... > > > He-he mycket målande och jag känner igen situationen....alltför väl...skitdjur ;D
Publicerat April 12, 200719 yr En ensam kråka fick sätta livet till idag när jag invigde nya Berettan. ;D
Publicerat April 12, 200719 yr Jag behöver fortfarande Uvögon, och det ganska snabbt :- NÅGON som kan hjälpa Beretta?
Publicerat April 12, 200719 yr Författare Nope Pimpade vidare med min uv igår, petade loss ögonen från min gamla uv och limmade dit på den uppstoppade.. Nu ser den skitsne ut! Ska bli kul att testa i morgon! Mvh!
Publicerat April 12, 200719 yr Förresten: Ni som har plastlimpor... Hur upplever ni att fåglarna gör om ni "flaxar" med vingarna? Skulle prova lite mer utförligt i veckan, men fiskelinan jag hade med mig var alldeles för töjbar..
Publicerat April 13, 200719 yr Författare Försökt testa men såvitt jag minns så var även min lina för elastisk och så fastnade den i barken på trädet där uven satt.. Jag är isf mer sugen på att montera en lina i kråkliket som man hänger under uven för att få rörelse i den. Gummisnodd i nacken på kråkan som man fäster en bit upp på uvens buk så man får huvudet att åka upp o ned då man drar likt den rörelse de gör då de tjoar. Mvh!
Publicerat April 13, 200719 yr Försökt testa men såvitt jag minns så var även min lina för elastisk och så fastnade den i barken på trädet där uven satt.. Jag är isf mer sugen på att montera en lina i kråkliket som man hänger under uven för att få rörelse i den. Gummisnodd i nacken på kråkan som man fäster en bit upp på uvens buk så man får huvudet att åka upp o ned då man drar likt den rörelse de gör då de tjoar.Mvh! Ja jävlar... ;DGummibandsriggad kråka. Det ska jag testa nästa gång. Åsså blåser man som f-n i kråkvisslan samtidigt KABAAAM! ! ! ! !
Publicerat April 14, 200719 yr ja hur fan går kråkjakten? inte alls verkar det som. Gick upp kvart i fyra i morse o åt frukost. tog på mig linser o fixade kläder o bössa o uv. Fem i halv fem väcker jag farsan : Bra att han ställt egen klocka.. Vi skulle utgå från hemmet kvart i var tanken men det tog en bra stund innan vi var där på plats : Väl på plats riggades uven. Hörde kråkor i fjärran så jag blåste i pipan, ingen vidare respons. Sen helt plötsligt kommer det EN kråka tyst som fan från det håll farsan tittar mot, men blindstyret ser ju ingen kråka utan jag blir den första som ser kråkan komma o flyga förbi på 15 meter typ ??? Sen var det dött så vi gav upp. Skitkråkor > Så jävla trist när det inte går som man vill! jag hade fasen varit nöjd bara jag fått skjuta en kråka :'( Ha de
Publicerat April 14, 200719 yr Författare Här suger det, det är rejält över nu. Igår stod vi på ett i vanliga fall säkert sträckställe och det kom 4-5 sträckfåglar bara. Ingen mening att jaga på dem öht. Kör ev till andra tippen i morgon men jag tror det är väldigt lugnt där med.. Mvh!
Publicerat April 18, 200719 yr Jag har varit ut nu på morgonen innan jobbet. Vilket väder...ymnigt snöande på morgonen och dåligt med kråksträck. Jag fick med mig hem 4st kråkor, 1st svartkråka, 2st skator, 4st mås. Men det var långt mellan skotten.