Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner runt taktiskt skytte

Featured Replies

Publicerat

Priserna kommer från en kille som säljer det och mycket annat på snipershide forumet.

• Svar 228
  • Visningar 79,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Henrik, har du hört något om Badgers AI inspirerade låda?

DSC02527.jpg

DSC02525.jpg

Publicerat

Hej Sajmon,

jag har ingen annan information än att Badger kommer med ett "eget" lås och att de visat detta för omvärlden för första gången nu på SHOT Show. Jag vet inte om de tagit fram konstruktionen själva eller om det är någon form av OEM historia. Om du är intresserad kan jag luska lite grann men för tillfället vet jag inte någon som använt detta lås ( i vart fall ingen av mina känningar). Om jag fattar saken rätt så säger de att låsen skall finnas för leverans "inom 6 månader".

Snart går det tretton amerikanska "taktiska" lås på dussinet, helt uppenbart är marknaden avsevärt mycket större på andra sidan pölen. Jag har i o f s svårt att tro att Badger sätter sitt namn på ett lås om det inte håller hög kvalité men som sagt jag vet inte...

MVH

Henrik

Publicerat

Jag får tacka Eskimo1 för informationen.

Mvh. Robban

Publicerat

Ingen orsak! Här är en annan lösning dock bara för 223, http://www.snipershide.com/forum/ubbthread...5759#Post155759

Låg hela kvällen å funderade igår på om man skulle sälja PPC:n å köpa en LTR i 223 Men kom fram till att det enda det skulle stilla var bössbytartarmen, kanske jag å Exabit är stöpt i samma form ::) känner igen det där att tänka till efter man köpt en bössa. Vapengarderoben fyller faktiskt ett syfte, den håller mig från ruinens brant ;D

Hur som helst så lyckades jag med att dämpa bytarivern och kom framtill att man skulle försöka tillverka ett liknande system som till LTR:en. Frågan är ju kan man utgå från nåt befintligt magasin eller måste man bygga ett nytt, nån som vet mått på magasin eller vars man kan hitta?

AYEEEE!! kom just på att grannen har en mini-14 kan ju mäta på det :P  Fast dom har väl x-magasin, har som fått för mig att PPC matar bättre från radmagg.

Publicerat
Fast dom har väl x-magasin, har som fått för mig att PPC matar bättre från radmagg.

ALLT matar väl bättre ur radmagg framför ett förhatligt kryssdito?

Publicerat

Jo det var det jag hade för mig. Måste nog bygga magget åxå :-

Vilken idiot man är, ge 3500:- för en sunkig bössa som bara lådan kommer att användas då det finns såna här >:(

http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=696883

Publicerat
Vilken idiot man är, ge 3500:- för en sunkig bössa som bara lådan kommer att användas då det finns såna här >:(

Håller med. Ibland önskar man att ett land i väst var ens hemmatrakter...

Vad gäller rad- kontra kryssmag så gillar jag verkligen lösningen på TRG där ett kryssmag slutar i ett radmag så att säga. Riktigt snygg lösning för att få patronkapacitet och perfekt matning. Om det är Sako som kommit på idén låter jag vara osagt - antagligen är det inte det.

Publicerat
Håller med. Ibland önskar man att ett land i väst var ens hemmatrakter...

Det är ju Midwaysverige ;)

Publicerat
Det är ju Midwaysverige ;)

Jo - men amerikanska priser tack!  >:(

Publicerat

Hade ju vart fint med det men om man gör ett samköp på 2 lådor så är ju inte dryga 4000 sv pesetas så mycket att orda om. Man får ju med det intressanta, ny låda och trycket.

Publicerat

Hejsan gott folk!

Är det någon som vet om det finns underbeslag med löstagbara magasin till winchester 70 post-64 modellen?

Skulle med handen på hjärtat varit trevligt med ett bredare sök alternativ efter lådor.

Mvh. Robban

Publicerat

Tror inte det, har aldrig sett nåt i alla fall.  Däremot så hämtade jag ut min Remmy idag på posten ;D blev positivt överraskad att trycket var helt otroligt bra för ett standard. Lite släp men det släpper klockrent på ca 8-9 hg, å släpet borde gå att fixa.

Publicerat

Kollade lite med Barnard Precision och detta är vad jag fick till svar:

Dear Robert

thanks for your interest in our actions.

Cost detail you asked for:

SM action - receiver, trigger hanger & bolt only                    $NZ 1,150.00

Freight (Express Post)                                                                  55.00 ESTIMATE

You need to add to this magazine & bottom metal and trigger. The action is machined to accept the Hi-Precision magazine (probably best for you to source this - we are waiting on supply). The trigger hanger suits "Remington" style triggers (Jewell, Shilen, Timney etc) We have used the Timney and found it very satisfactory.

I hope this helps - any further information needed please let me know

Regards

Charles Hoddinott

Barnard Precision Ltd.

Kollade direkt med FOREX som visar att dom säljer NZ-buck för 5,30kr/st så 1150+55= 1205, 1205x5,30= 6386,5 Skr

Nu skall käringa bara motiveras.  ::)  Tror ni det räcker om jag säger att det är en sån låda jag behöver?  :-

Mvh. Robban

Publicerat

Svarade just i din andra tråd, men då har du ju fått samma svar som mig då ;D

Publicerat

Robban, jag vill inte komma med smolk i glädjebägaren men jag tror att du får svårt att övertyga tullen om att Nya Zealand är ett EU land :-

Det innebär att du får lägga på tull och moms på priset som du fått från Barnard Precision :'(

En snabb huvudräkning ger för handen att du bör lägga på drygt 2000 kr på priset du fått.

MVH

Henrik

Publicerat

Tänkte inte heller på det :-[

Man får ta en semester dit ;)

Publicerat
Robban, jag vill inte komma med smolk i glädjebägaren men jag tror att du får svårt att övertyga tullen om att Nya Zealand är ett EU land :-

Det innebär att du får lägga på tull och moms på priset som du fått från Barnard Precision :'(

En snabb huvudräkning ger för handen att du bör lägga på drygt 2000 kr på priset du fått.

MVH

Henrik

He he.... Jo detta är mig redan känt  ;) och slutnotan är ca. 9200:- så det känns lite så där. MEN jag tog ett snack med frun i huset och jag börjar nog att se mig om efter en Tikka 558/590/595 låda då jag fick lov att öka budgeten lite  ;D

Det som bromsar mig är att jag skall anlägga gräsmatta, färdigställa för garagebygget samt bygga en 15 kvadrats friggebod så jag och Exabit har nånstans att testa på kulgjutning.

Mvh. Robban

Publicerat
Det som bromsar mig är att jag skall anlägga gräsmatta, färdigställa för garagebygget samt bygga en 15 kvadrats friggebod så jag och Exabit har nånstans att testa på kulgjutning.

Låter som att jag får gå in som sponsor på friggeboden  :-[ ;) Värst vilka planer du har  :)

Dessa "#%%#¤(/% lådor! Jag har också börjat fundera på en Tikkalåda igen för att slippa slabba med uppletandet av magasinslösning och annat till Rem 700:an...

Publicerat
Låter som att jag får gå in som sponsor på friggeboden  :-[ ;) Värst vilka planer du har  :)

Ja betalar du så kan jag passa på att smälla upp garaget med.  ;D

Dessa "#%%#¤(/% lådor! Jag har också börjat fundera på en Tikkalåda igen för att slippa slabba med uppletandet av magasinslösning och annat till Rem 700:an...

Det är just det argumentet jag har.

Säg att man köper en Rem 700 för 3000:- och vill ha det där lilla extra arbetet gjort så e det 3000:- till och vips är man uppe i 6000 papp. Sen räcker det inte med det utan en picatinnyskena för en dryg tusing samt ett underbeslag med löstagbart mag för 2000 spänn till om det nu räcker.

Vad blir notan på detta? Jo då sitter du med en kostnad på 9000 spänn helt plötsligt samtidigt som du inte äns har hunnit pynta upp dom 1500kr som det kostar för själva pipningen.

NÄ! Man gör slag i staken och köper en Tikka för 5000-5500 där det redan sitter ett kikarfäste infräst i lådhelvetet samt att man i samma peng löst magasinsproblemet. Arbetet som tillkommer? Ja det blir en 1500 för pipningen & ca. 1500 för lådan.

Tycker att detta känns som rätt beslut...... Men jag har ändrat mig förut  ;)

Mvh. Robban

Publicerat

Fundrar på en dylik http://www.sportingservices.co.uk/aics.asp  en 1.5:a i så fall, kan tyckas dyr men man slipper köpa ett Badger beslag för dryga 3000. AICS använder samma magasin.

Sen är det väl som dom säger, buy the best and cry once :'( ;)

Publicerat

Eller så följer jag ett tidigare spår jag haft och gör en enkelskottare, och slipper bela med magasin och annat. Hmm...