Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat
om hunden driver in en räv som en terrier får ut får man poäng för stövarn och för terriern,,

Lite märkligt resonemang. Vi har då aldrig räknat annat än rävar skjutna på drev för våra stövare.

I såfall kan man ju räkna de som man bommat på också. ;) ;D Hunden har ju gjort lika bra jobb där. :)

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Grattis för fan!

Jasså du har släppt ut grimbartarna ur lagår'n nu? De ser ju ut att vuxit på sig bra ;)

Att "kaluffsen" Ante var en sådan killer hade jag aldrig vågat drömma om , usch jag vill fan inte drömma om honnom kom jag just på ni är ju för satan släkt! tvi tvi tvi!!

Släpp inte ut alla nu bara, jag å jompa ska vara me å filma de hela! 

Ja de är riktigt roligt, han har bojkottat datorn, asfaltsdjungeln och pingstkyrkan..börjat kröka, svära och jaga med mej.  Pånyttfödd helt enkelt :)

Jo vi måste börja dra ihop lite matrial snart, fick några fina klipp då tikka högg grävlingen rakt över skallen just innan vi sköt den ;)

Publicerat
Satan det går bra nu  ;D Grattis "Kusin"? Jonnegonne  ;D

Jo de börjar rulla lite nu efter en småseg start, nu behöver man iaf inte skämmas att kalla sig jägare

han får heta kusin tills han skaffar en egen användare här på jaktsnack, vilket är på g snart skulle jag tro ;)

Publicerat
  • Författare
Lite märkligt resonemang. Vi har då aldrig räknat annat än rävar skjutna på drev för våra stövare.

I såfall kan man ju räkna de som man bommat på också. ;) ;D Hunden har ju gjort lika bra jobb där. :)

nja men om en terrier spränger en ner driven räv som skjuts så är det juh poäng åt båda,då belönas hundens jobb med poäng,lyckas man bomma har man inget byte och inget poäng att komma med,,att det säker finns många bra hundar med skit bakomratten betvilar jag inte  ;)

Publicerat

Lita OT men iallafall i Finland räknas det som ett upptag om hunden väcker in en räv i grytet under prov.

Tror att hunden måste markera fryt också....rätta mig om jag har fel.

Alltså ett godkänt slagarbete.

Publicerat
Lita OT men iallafall i Finland räknas det som ett upptag om hunden väcker in en räv i grytet under prov.

Tror att hunden måste markera fryt också....rätta mig om jag har fel.

Alltså ett godkänt slagarbete.

Nej..det tror jag inte ! Men sökminuterna till grytet får ju räknas...som sök.   Men troligen imponerar ju det på domarna om hunden markerar att räven är i gryt...vilket borde ge högre poäng i hundens totala arbetsätt.

För själva drevet får man 1 poäng per 4 minuter drev...högst 30 poäng !

Men om räven är i gryt redan på innan upptaget så kan det ju inte anses som upptag. Isf är det något jag helt missat. :-

Publicerat

Har aldrig sett det som något positivt att hunden driver in räven. ???

Visst har det hänt att vi också tagit ut någon som gått in på drev ur enklare gryt eller under lador, men inte har jag räknat dom som skjutna för hunden. :)

Publicerat
  • Författare

vi terrier ägare älskar våra rävar som springer runt 1 timma sen ner i gryt,,

Publicerat
vi terrier ägare älskar våra rävar som springer runt 1 timma sen ner i gryt,,

Ja så kan det va när man har hundar som man skäms så mycket över att man får gömma dom under jord... ;) ;D

Publicerat
  • Författare

loved above fear below...jaja snacka går juh alla vet att terrier är den ultimata jakthunden om den sköts rätt.spetasr är juh rätt dåliga om man jämför raserna :-* eller bara här på sidan,väl bara du å kolja som har en duglig :D

Publicerat
loved above fear below...jaja snacka går juh alla vet att terrier är den ultimata jakthunden om den sköts rätt.spetasr är juh rätt dåliga om man jämför raserna :-* eller bara här på sidan,väl bara du å kolja som har en duglig :D

Snacka går ju... ;D

På den tiden det tar för er att hålla på att påta i jorden som några jädra trädgårdsmästare så hinner vi jaga mycket... ;D

Publicerat
  • Författare

jaja ni har inte kärleken till jakten som vi,,sen till skillnad för er behöver vi aldrig höra köp ett gym kort :-*

lite starkare lite finare lite bättre ;)

Publicerat
jaja ni har inte kärleken till jakten som vi,,

Jo det är just jakten som lockar oss spetsägare. Inte grävarbete... ;) ;D

Sånt brukar jag leja bort för att hinna jaga istället. ;D

Publicerat

1 Räv :10

6 Grävlingar :30 

1 mink: 5

45poäng för min 14 månaders parson tik

Har skjutit en grävling på skyddsjakt i småland åxå men har inte tagit med den..

Publicerat
Stenåsens Ronja (Finnstövare )      Räv                     =  14 st

Grävling                = 4 st

Mink                     = 2 st

Totalpoäng = 170 

Tindra  (JRT of GB)                      Mink                       = 5 st

Mårdhund                =  1 st

Grävling                   = 1st

Totalpoäng =  105                        Räv                         = 7 st

Wood-Nymph Tara (JRT of GB )      räv                        = 3 st

mink                       = 3 st

Totalt 45 poäng

En ny uppdatering....

post-438-1193861439_thumb.jpg

Publicerat

Vart en räv i helgen :)

Vesslan stod för drevet till skottplatsen ca20min :)  strulade till det efteråt  :-[

då släpptes min stövare som väckte intensivt till grytet där vi sedan tog räven för en annan terrier :)

nu min fråga till First_clas.  Vart hamnar poängen??

Mvh Fritte

p.s Har en stövare som jag vill ska jaga räv men hon tar inga gamla slag, sen släpper man vesslan för å jaga rådjur då tar det bara 5 minuter så är räven på språng. Detta har skett två helger i rad ???

Publicerat

10 p till min terrier

Sprängde den ur ett gryt på en gammal tipp

Publicerat
10 p till min terrier

Sprängde den ur ett gryt på en gammal tipp

Grattis! Bra jobbat! :D

Publicerat

Grattis!!

Publicerat

Uppdaterar vesslans med en grävling   

Tar med en ny hund i tävlingen nämligen Alice min smålandsstövare

Hennes första räv på drev (För i år) sköts idag efter ett släpp på en rävlega, tog bara 5minuter sen var det skönsång i skogen som varade i 40-45minuter innan det small hos en skytt  :)

Vesslan 20 grävlingar  100p

Alice  1  räv  10p

Publicerat

Grattis på Dig!

:D

Publicerat

Tackar :)

Publicerat

2 rävar

6 grävlingar

1 mink

Publicerat