Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat

Det stämmer revper, det här blev min andra champinjon :) men jag hoppas den här kan bli lite bättre än min andra trashank som halvt som halvt är förtidspensionerad vid det här laget :'(

F-C; det här var första kontakten på räv för tiken den här säsongen. Alldeles orutinerad är hon inte, men nästan ;)

Jakten då... räven var instängd efter att en annan hund fått prova utan att få ut den, inte hundens fel som jag försod det utan den hade väl blivit lite väl störd när de skulle få hunden därifrån. Grytet var en enpipa & Charma gick in tämligen omgående. Hon bröt mellan 5 - 8 min har jag för mig & efter att hon varit in tredje svängen togs hon därifrån. Sen tog det väl 10 min så kom räven ut & blev skjuten :)

Jag tyckte hon skötte sig bra idag i alla fall & har nog inget att klaga över :)

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

ok enpipa är juh jävligt bra som första att klara :).  kul anar att du som jag oxå fuskar med att ha hunden utlånad till dom som jagar ;):D själv har man inte tid,,bara helger och då blire ingen hund..skit kul! hoppas vi får läsa mer nu när vädret inte spökar!

härligt per jag tror nog risken är större att nån "lånar" dina hundar och far upp till skellefteå snart ;)än vargarna! var det i slutet av april valparna kommer från stövarn? flistuggen hehe ja vad säger man! vi vill ha en bild snart! ;D

Publicerat

Tack f-c :) & nä hon är faktiskt inte utlånad, även om jag varit bra sugen många gånger med tanke på hur trögt det gått för oss :-[

Nu är det plusgrader & regn igen dessutom :'(

Publicerat
Så får Charma vara med här för första gången då :) En räv sprängd idag, den första den här säsongen men också första hon släpps på så :)

Charma hamnar väl alltså på blysamma 10 poäng :)

VOI!!

fan ha missat denhär, grattis Anna och byrackan..bättre en räv i handen än 10 i skogen :)

Publicerat
ok enpipa är juh jävligt bra som första att klara :).  kul anar att du som jag oxå fuskar med att ha hunden utlånad till dom som jagar ;):D själv har man inte tid,,bara helger och då blire ingen hund..skit kul! hoppas vi får läsa mer nu när vädret inte spökar!

härligt per jag tror nog risken är större att nån "lånar" dina hundar och far upp till skellefteå snart ;)än vargarna! var det i slutet av april valparna kommer från stövarn? flistuggen hehe ja vad säger man! vi vill ha en bild snart! ;D

Har inte tid??? in´t blir de nån jägare av dej in´t om du har den inställningen..och du ska skaffa stövare åxå??

Vafa, Låna reevpeers byrackan och ta en semestervecka nästa vecka för då är jag och antti lediga.

Ha hört så mycke om stövarn nu att jag vill se va den går för.

Jag jögga och jompa ska nog ut i morron me bamse, ha inte fått den rätta västen till astron än men hoppas jag får den idag :)

då jävlar´t!

Publicerat

Grattis silmas och hund!

:D

Publicerat
  • Författare
Har inte tid??? in´t blir de nån jägare av dej in´t om du har den inställningen..och du ska skaffa stövare åxå??

Vafa, Låna reevpeers byrackan och ta en semestervecka nästa vecka för då är jag och antti lediga.

Ha hört så mycke om stövarn nu att jag vill se va den går för.

Jag jögga och jompa ska nog ut i morron me bamse, ha inte fått den rätta västen till astron än men hoppas jag får den idag :)

då jävlar´t!

hehe jag har som gett upp å jaga här så,lika bra att han är å jagar än hemma å ligga på sofflocket å bara jaga helger i detta höst väder..nä,ska nog skicka han vidare igen om inte grabbarna grus lyckas få ner nån räv i gryt..har väl missat 4 guld lägen att testa denna vecka, men jag e inte bitter :P nästa gång blire kanske dalaran direkt :D

hehe risken är nog minimal att jag skulle få låna den,bjud upp han vet ja 8)

Publicerat
hehe jag har som gett upp å jaga här så,lika bra att han är å jagar än hemma å ligga på sofflocket å bara jaga helger i detta höst väder..nä,ska nog skicka han vidare igen om inte grabbarna grus lyckas få ner nån räv i gryt..har väl missat 4 guld lägen att testa denna vecka, men jag e inte bitter :P nästa gång blire kanske dalaran direkt :Dhehe risken är nog minimal att jag skulle få låna den,bjud upp han vet ja 8)

Nä när du skriver såhär såfår jag ju ta och skärpa mej :-[

Du ska få din sprängda räv, lugn bara ;)

Publicerat

Åkte 14 mil jag o grabbarna i rävgänget för att se att inte vargarna var i området här i Orsa från 6 på morgonen, hittade 1 ett rävspår som det inte var snö i.

Blev en snabb konferans , sedan postade grabbarna ut runt fäbodvallen och jag tog snöskorna och gick in på rävspåret.

Any drog så det var bara att släppa och ett upptag hördes av en av postarna.

Efter ca en timmas hård jakt låg Any 10 sek efter räven när den passerade en av postarna över en väg. Räven hade sedan kastat sig ner i en enkelpipa ute på ett hygge i en dikes kant.

Tyvärr så klantade sig en av postarna och gick rätt över räven vid spårningen, så räven visste att vi var där.

In med "flistuggen" och efter diverse bråk och stök med räven så bröt hon och kom ut som en tysk jakt terrier i färgen, hon var fn i mig helt svart. In med henne mellan kängorna och ut kom en svart rumplös räv, nr 62 i karriären.

Fn sa kompisen, nu går det ju inte att ta vara på skinnet, en sådan jävla skiten räv:)

Ha de Rävper.

P.s Hur fn gör man med bilder på 1,5 mb när man ska in dem här????

Publicerat
  • Författare
Nä när du skriver såhär såfår jag ju ta och skärpa mej :-[

Du ska få din sprängda räv, lugn bara ;)

hehe du läser väl ovan varför man blir kal på huvet! inte jag som ska ha nån räv utan ni,hellre att esko driver på än en sprängd räv faktiskt.. :) rätt säker på ni hade räv i men bertil sulla bort den,,så kan det vara ibland har jag hört ;):D

per som i räv..jag brukar gå in och förminska bilderna i paint ::) men ska finnas nå bra pogram för förminska bilderna.. ja du är fan helt otrolig trots din ålder ;) :-*

Publicerat

Har du parat med en renrasig hane nu? Revper ???

Publicerat

FC! Det verkar som din status tråd har ballat ur  ::)  Det är visst inte bara resultat här utan även "kallsnack"  ::)

//Roggmann66

Publicerat
  • Författare
FC! Det verkar som din status tråd har ballat ur  ::)  Det är visst inte bara resultat här utan även "kallsnack"  ::)

//Roggmann66

jo vet jag som klagar på andra :-[ här kommer sissi`s sextioandra räv,rätt rolig bild,blöt snö är ordet och nog allt ser hon ut som en tysk alltid ;):D

Publicerat

Grattis och snyggt foto! Ja, nog ser det ut som blötsnö. ;D

:D

Publicerat

Var ute på älgjakt igår. Blev en räv för Lina.

Lina: 39 grävlingar + 3 rävar = 225p

Publicerat

Jaktkompisen ringde o sa att de hade spårat in en räv under en lada i en by utanför Orsa, egentligen hade jag inte tid att åka tid med sissi, momspapper o en massa annat skit var ivägen.

Men sånt kan man ju ordna sedan, så vi dök upp vid ladan sissi o jag.

Släppte in henne kl 10, blev omgående ett jvöa liv. Jag hörde hur räven morrade o skrek. efter 15 min så ser jag sissi i ett fönster hur hon tittade ut med ett glatt leende åt mig, fn husse var med nu sa hennes blick nu ska den jäkeln ut....

Efter att Håkan sett räven 3ggr i samma fönster så fick sissi tag i den och visade var skåpet ska stå, strax efter det så sköt Håkan en stor fin hanräv när den flydde ladan ...

Så var den 63 räven klar för min lilla tiger........

Undrar hur länge man har kvar den hunden.

"Min Morfar sa alltid att bra jakthundar har man bara till låns" De dåliga de uppnår hög ålder och dör i köket..... ???

Publicerat

Lät som en riktigt kul jakt ju! Och bra samarbete mellan hund & husse :D;)

Grattis till nummer 63, mycket imponerande :)

Publicerat

grattis till räven....

Publicerat
Jaktkompisen ringde o sa att de hade spårat in en räv under en lada i en by utanför Orsa, egentligen hade jag inte tid att åka tid med sissi, momspapper o en massa annat skit var ivägen.

Men sånt kan man ju ordna sedan, så vi dök upp vid ladan sissi o jag.

Släppte in henne kl 10, blev omgående ett jvöa liv. Jag hörde hur räven morrade o skrek. efter 15 min så ser jag sissi i ett fönster hur hon tittade ut med ett glatt leende åt mig, fn husse var med nu sa hennes blick nu ska den jäkeln ut....

Efter att Håkan sett räven 3ggr i samma fönster så fick sissi tag i den och visade var skåpet ska stå, strax efter det så sköt Håkan en stor fin hanräv när den flydde ladan ...

Så var den 63 räven klar för min lilla tiger........

Undrar hur länge man har kvar den hunden.

"Min Morfar sa alltid att bra jakthundar har man bara till låns" De dåliga de uppnår hög ålder och dör i köket..... ???

Satiken va de smäller nere i orsa! :D grattis!

Hur gammal är sissi, har för mej att hon är rätt ung?

Publicerat

Grattis till räven revper ;D ;D

Publicerat

Första räven föll för plott tiken i dag.

Ronja

1x Räv

Publicerat

Grattis kolja! Kul när det går åt rätt håll för plotten! :D

Publicerat

Nu har man testat Cajsa på  räv.

Hon släpptes vid en grytgång stack ner och kom upp ur nästa, ner igen nu lite ivrigare och inte långt efter fick hon kontakt. efter fem minuter kom hon ut gick ett varv runt grytet, gick på nytt ner och innan hon hittat den igen smet den lungt ut och blev det blev Cajsas första räv :)

Publicerat

Härligt Fritte, man far gratulera.

Publicerat

Grattis! Vad kul  ;D Verkar nog som goda sprängare oavsett ras jagar lika ändå  ;)  Grattis igen!