Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat

Två rävar till har lämnat jorde livet tack vare Hunter, den senaste i dag då han mer eller mindre fixade allt själv! :lol:

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Kan väl anmäla en iller för Lina utom tävlan. :lol:

first_clas har ju inte förstått att de också är rovdjur. :lol:

Publicerat
  • Författare
Kan väl anmäla en iller för Lina utom tävlan. :)

first_clas har ju inte förstått att de också är rovdjur. ;)

den dagen folk slutar använda illrar som jakt kompisar eller hus djur kommer jag väldigt gärna gå med på dom är elaka små djur :D

grattis till sorken jag lyfter på hatten :P

Publicerat

Ytterligare en sprängd räv efter ett superarbete från hunden.

Publicerat
  • Författare

Då vare dax att släcka denna tråd för nu,,jakten med våra hundar är slut och rävjakten som är värd är finito,vi gillar juh inte folk som för oväsen av sig med flöjtar osv i skogen så vi tar å delar ut priset för bästa hunden/tik nu tycker jag

nästa år ska vi ha en omröstning men tror nog ingen kommer kunna säga denna vinnare inte gjort så vi tappat hakan både 1 och 4 gånger när man fått följa husses jakter i textformat..även nån bild har det bjudits på.. vi i kommiten lyfter på hatten för RONJA och FOXKILLER med terriers som substitut...

som av en ren händelse kommer kommiten`s norrland`s sektion och stockholms region ordförande fara och överlämna priset om den tar sig förbi tullen :rolleyes: bilder på träffen kanske kommer kunna ordans! håll ut

sen har vi juh sagt att unghundarna/färskingen ska få ett grisöra eller dylikt, vi i kommiten har varit oense om vilken hund vi tycker är bäst,men kanske det finns nån som har en ide? kolja ska iaf få en ficklampa/björn borg kallingar och en annan ska få en stövel med stålhetta eftersom i stridens hetta blire ofta fel :D

nästa år hoppas vi få se mer av

glädje på passet jaga me basset(cherry/finhunter)

hugo med husse hector

fritte med kajsa?

rogga med ny pejl ;)

musköt med hund

parsonrussellterrier med hundar och sin mink jakt

jonnegonnoree med tikka

rille med esko lång-öra och myrsloken

foxkiller så klart med hundar

mrvince med lexi

mw från uppsala som avslöjats sig med riktigt potensiella hundar

ari med en terrier!

silmas med matte

limamagnus med hundar

per som i räv med flistuggen och "drottningen" :PB)

mer parson ägare !

har säkert glömt nån nu men i "år" då jäklar verkar bli fint år för räven att födas,inte att springa!

mvh

clas som alltid är först

#EDIT drick ej t-sprit du stavar sämre då!

Publicerat

Härlig läsning och grattis till Foxkiller, jag sätter en femma på att det är halvtyskens högrep som är 1:a priset :rolleyes:

Publicerat
Härlig läsning och grattis till Foxkiller, jag sätter en femma på att det är halvtyskens högrep som är 1:a priset :blink:

håller med åvanstående.. härlig läsning och Grattis foxkiller med hundar :lol:

Publicerat

Gratulerar Foxkiller med Ronja. Välförtjänt!

Nämnas bör väl också att det är många hundar som presterat bra under säsongen, tycker jag. Alltid lika trevligt att läsa jaktberättelserna & glädjas åt framgångarna.

Publicerat

har man tur till i höst så kommer ni att få följa mig och min hund på grävlings jakt :)

Publicerat
Härlig läsning och grattis till Foxkiller, jag sätter en femma på att det är halvtyskens högrep som är 1:a priset :)

Han får aldrig export tillstånd på den till Finland...väl? :)

Annars, grattis till en välanvänd svensk dynggrep foxkiller :)

Publicerat

Grattis foxkiller med hundar! Bra jobbat!

:):):):PB)

• 2 weeks later...
Publicerat

Pumas andra sprängda räv i år efter 20 minuter bra arbete.

Publicerat
Pumas andra sprängda räv i år efter 20 minuter bra arbete.

Kul att se hur många som varit aktiva i sin rovdjursjakt...

Glöm nu inte att läsa Jakt o Jägare nr 5 så får ni se hur first-class och herr taggbert tappert kämpar med de finska mårdhundarna under vår expedition i österled :angry:

rävper

Publicerat

tänkte skriva men nu blev det bråttom, jakt

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare
tänkte skriva men nu blev det bråttom, jakt

jagat klart än :D

Publicerat
jagat klart än ;)

:unsure: tror inte det jag är bara in och vänder :rolleyes: blev 4 rävar dom sista två lovliga dagarna ( 14,15) april. två i gryt och 2 på drev.

Publicerat
  • Författare

ska bli kul å höra/se din blandis till hösten,jag har nog tänkt att axel(järna) ska få släppa ner oss till hans morbror i östergötland där enligt utsagon ska krylla av grävling...

Publicerat
ska bli kul å höra/se din blandis till hösten,jag har nog tänkt att axel(järna) ska få släppa ner oss till hans morbror i östergötland där enligt utsagon ska krylla av grävling...
juli eller början av augusti skulle bli bra, sen börjar ju björnjakten :rolleyes:
Publicerat
  • Författare

jo per brukar oxå nämna nått om dessa nallar,så jag håller på göra en turne plan för en del grävlingar, första och andra veckan i augusti är tok bokad för detta!

• 2 weeks later...
Publicerat

Ville bara rapportera att nu är äntligen 100 gränsen avklarad. :lol:

Sköt den 100 grävlingen för Lina igår. Var en påkörd fjoling som nog inte var några större skador på.

Publicerat
  • Författare

för att du är ägare till en knorr svans så är det väldigt imponerande med 100st! grattis

Publicerat
för att du är ägare till en knorr svans så är det väldigt imponerande med 100st! grattis

Du låter lite avundsjuk för att jag inte behöver gräva efter mina... :unsure::D