Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat
sköt en grävling för vesslan den 22 dec, tyvärr blev det hennes sista då hon dagen efter blev överkörd av tåget. :'(

Imorrn hämtar jag hennes syster, ojagad i gryt men det är inte för sent å börja. Dessutom har hon alla tänder och en mankhöjd som är inom rasstandard så om det blir en bra jakthund så finns det en chans att man tar valpar.

Ny stövare blir det nästa år 2008, har redan tingat Smålänning efter rävjagande föräldrar. Men nu fick erbjudande å ta en valp efter rävjagande finnstövare så nu vet jag inte längre va jag ska gör men det lutar mest å småläninngen, smålänning som man är :)

Bekladar att du blivit av med din vän .......

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Årets første mink for hundene tatt 1.Jan 08

Så nå er vi oppe i 27 Mink tatt for hundene i sesongen 07/08

Og det blir vel 135 poeng.

Legger ved et bilde av 2 av hundene som ikke helt blir enig i hvem sin mink det er ::)

DSCN5236.JPG

Publicerat

Grattis, fasen va ni plockar minkar för hundarna :D

Publicerat
  • Författare
sköt en grävling för vesslan den 22 dec, tyvärr blev det hennes sista då hon dagen efter blev överkörd av tåget. :'(

Imorrn hämtar jag hennes syster, ojagad i gryt men det är inte för sent å börja. Dessutom har hon alla tänder och en mankhöjd som är inom rasstandard så om det blir en bra jakthund så finns det en chans att man tar valpar.

Ny stövare blir det nästa år 2008, har redan tingat Smålänning efter rävjagande föräldrar. Men nu fick erbjudande å ta en valp efter rävjagande finnstövare så nu vet jag inte längre va jag ska gör men det lutar mest å småläninngen, smålänning som man är :)

usch va tråkigt,,beklagar detta...!den var juh rikitgt trevlig den hunden >:( :'(

Publicerat

Beklagar verkligen din förlust.

Publicerat

uppdatering

7 Rävar

9 grävlingar

1 Mink 

120 poäng för Tikka

post-1212-1199631255_thumb.jpg

Publicerat

Beklagar Frittegryt...fan så jäkla tråkigt! :-

Hoppas kullsyskonet är nått att ha så du inte blir hundlös  :(

Publicerat

Inte illa för att vara de första "riktiga" året med tikka! Men de kunde vart en mink till om du skulle låtit mig skjuta... ;):D Äsch skit samma, du har lyckats bra tycker jag me din lilla höna! :-*

Publicerat
Inte illa för att vara de första "riktiga" året med tikka! Men de kunde vart en mink till om du skulle låtit mig skjuta... ;):D Äsch skit samma, du har lyckats bra tycker jag me din lilla höna! :-*

haha ja den minken skulle vi ha skjutit direkt istället för att strula till de, dom är för snabba att ta med händerna.. om man nu inte heter foxkiller då förståss :P

Sett till nå mer mink?

Publicerat

Vete fan hur många poäng det blir nu då?

5 rävar är sprängda men bara tre skjutna

en grävling skjuten också  ;D

Publicerat

3 skjutna rävar blir ju 30 poäng plus en grävling ala 5 poäng..men 2 bommar efter de blir ju -25 styck...

sååå om jag ha kalkulerat rätt så ligger du på -15 poäng  ;)

dina skyttar måste rycka upp sig rogga haha

Publicerat

En skabbräv för tikka och nya stövaren bamse..nu vet jag inte hur ni räknar men båda drev den och båda sprängde den??

jäkla krångligt men vem bryr sig. de är kul att de skjuts för hundarna :D

over and out!

Publicerat

Helt riktigt, det är kul när det skjuts för hundarna...

Själva har vi i vårt rävgäng tokjagat nu och idag fick vi två rävar, blev både drev och grytjakt om vart annat.

'Men det roligaste var att det blev räv nr 60 för min lilla terrier Radagast Siril idag.

Hon gjorde ett kanonjobb på en skadeskjuten räv, så numera är hon omdöpt av rävjägarna i Orsa till flistuggen ;D

Men förhoppningsvis så blir det fler rävar imorgon... ;)

Publicerat
Stenåsens Ronja (Finnstövare )      Räv                     =  21 st

Grävling                = 4 st

Mink                     = 3 st

Mårdhund              = 3 st

Totalpoäng = 260 

Tindra  (JRT of GB)                      Mink                       = 7 st

Mårdhund                =  2 st

Grävling                   = 1st

Totalpoäng =  170                        Räv                         = 12 st

Wood-Nymph Tara (JRT of GB )      räv                        = 4 st

mink                       = 3 st

Totalt 55 poäng

En räv till "sprängd " av Tindra......

post-438-1199731198_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Helt riktigt, det är kul när det skjuts för hundarna...

Själva har vi i vårt rävgäng tokjagat nu och idag fick vi två rävar, blev både drev och grytjakt om vart annat.

'Men det roligaste var att det blev räv nr 60 för min lilla terrier Radagast Siril idag.

Hon gjorde ett kanonjobb på en skadeskjuten räv, så numera är hon omdöpt av rävjägarna i Orsa till flistuggen ;D

Men förhoppningsvis så blir det fler rävar imorgon... ;)

ja vad säger man...mannen som inte skjuter en räv utan gärna 2-3 åt gången borde juh inte få vara med ;)  ;D

faktiskt tror jag att sissi är bäst i sverige när det gäller grythundar,kan inte alls komma på nån som är i samma klass.hoppas vi får se valpar från henne snart :D

hoppas vi får en bild på morrondagens byte från flistuggarn ;)

man får val vara så ödmjuk och säga skit jakt på er ;)

härligt foxkiller,du håller färgen!

Publicerat
  • Författare

nu har jag lite insider info om skjutna rävar,cirka 15 idag tror jag av olika sms marodörer >:(  ;)bilder är kul kom ihåg det.shoot

Publicerat

Vi har böter för den som bommar på räv,  1 bom = 1 flaska wiskey till jakträttsinnehavaren.

(och skulle det vara så att jakträttsinehavaren bommar så räknas det som träff! ;D ;D )

Publicerat

Så får Charma vara med här för första gången då :) En räv sprängd idag, den första den här säsongen men också första hon släpps på så :)

Charma hamnar väl alltså på blysamma 10 poäng :)

Publicerat
Så får Charma vara med här för första gången då :) En räv sprängd idag, den första den här säsongen men också första hon släpps på så :)

Charma hamnar väl alltså på blysamma 10 poäng :)

Grattis !!!  ;D...kul för er "Silmas "  ;)
Publicerat

Jäklars så kul!  ;D

Grattis Silmas och Charma  ;D

Publicerat
Stenåsens Ronja (Finnstövare )      Räv                     =  21 st

Grävling                = 4 st

Mink                     = 3 st

Mårdhund              = 3 st

Totalpoäng = 260 

Tindra  (JRT of GB)                      Mink                       = 7 st

Mårdhund                =  2 st

Grävling                   = 1st

Totalpoäng =  170                        Räv                         = 12 st

Wood-Nymph Tara (JRT of GB )      räv                        = 5 st

mink                       = 3 st

Totalt 65 poäng

En räv för Tara...
Publicerat

Tack så mycket Roggman & Foxkiller -grattis själv till Taras ;D

Med den här räven blev hon faktiskt också jaktchampion. Känns ju lite fånigt när ni skjuter rävar till höger & vänster men jäklars så stolt jag är ändå ;D ;D ;D

Publicerat

Grattis till alla skjutena rävar

/J

Publicerat
  • Författare
Tack så mycket Roggman & Foxkiller -grattis själv till Taras ;D

Med den här räven blev hon faktiskt också jaktchampion. Känns ju lite fånigt när ni skjuter rävar till höger & vänster men jäklars så stolt jag är ändå ;D ;D ;D

härligt,lite nyfiken på hunden som alltid skötte den sig bra?gjorde den nå "parson" varv innan eller smacka den rätt ner,ja du vet berätta lite gärna,tycker sånt är kul :)

om att den blev champ på första räven låter jag vara osagt ;):D men alltid kul med folk som jagar med hundarna!!!! sen är det juh inte bara en räv utan en sprängd räv,kanske tyckas lite men tyvärr så klarar inte alla hundar av det längre som var självklart innan. ;) på dom bara och grattis hoppas vi får se mer av dina hundar,som är rätt fina fast dom är jackar ;):D

Publicerat

Man får säga grattis till jch hunden som lyckades idag, tror hon ägaren har två st jch nu, om inte jag har fel...

Själv så fick vi en akut utryckning idag, med en ungstövare som sullat till det med en räv i en vägkorsning och ägaren inte hittade något avhopp, men räven hade gått in under en lada en bit bort.

Så den körde "flistuggen" sissi ut först en gång till stövarägaren som sköt ett hål i ladväggen och räven gick under  igen, men sen behagade den komma ut på en snabbvisit hos mig och missis remington satte en hagelsvärm i den, så var 61 död.

Å det bästa är att det snöar nu, så imorgon blir det rävjakt igen :D

Är bara att hoppas att vargarna inte äter upp stövaren....

Innan hon fått sin valpkull...