Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

3D camo

Featured Replies

Publicerat

OJ!

Jag har alltid lett en smula åt 3D-camo (kompostcamoställ me flärpande tygstycken) men har nu blivit ägare av ett sådant ställ i alla fall...  :o

OK, till saken. Jag är ruskigt imponerad. I torsdags var jag ute för att locka räv (ingen räv) men jag gick på en vall emot en nyslagen åker, 250 gäss (kanada och grågår). Jag tänkte inte skjuta gås och var ärligt talat inte säker på om de var lovliga eller ej, men jag bestämde mig för att prova camoställets funktion. Jag gick rakt emot gässen och lade mig ned och provsiktade på knappt 100 meters håll. Ingen reaktion från gässen! När de sedermera reste flög de rakt över mig utan att skygga, då satt jag förvisso i skräddarställning och var väl ganska lik en sten, men ändå...

Nåja, idag skulle jag och några andra i laget pyssla lite med fällor, jag tog med mig hagelpang och min .222:a. Jag gjorde precis som i torsdags, jag gick fram (följde en skogskant dock) och satte mig i skräddarställning på 80 meter från närmaste kanadagås. Jag vill påstå att det är ovanligt att sådant skulle hända annars, jag är beredd att tillskiva 3D-camot detta. Ett skott från .222:an lade ned en gås. Den kacklade omkring lite innan den lade sig och det 80-tal gäss som var på åkern tog till vingarna, och en flock grågäss flög rakt över mig utan att skygga. En gås var lite på kanten om de andra och den föll från ett skott med hagelbocken. 

Jag måste tillstå att jag är lite paff över HUR bra detta camoställ var. Att gå rakt upp på vilda gäss och skjuta dem, och att bli överflugen av dem på 20 meters höjd utan att de störs... Wow. Det gav mersmak.

  • Svar 130
  • Visningar 18,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Har oxå ett sånt från Swedteam och jag är riktigt nöjd!

Jag har inte köpt ansiktsmasken ännu, den har varit slut varje gång jag tänkt köpa den, men förhoppningsvis finns den inne nu när man har fått lön!  ;D

Publicerat

Måste säga att jag är lite impad över dessa ställ med. Kompisen har ett och han behöver aldrig hålla på och baxa med camonät o prylar när han jagar utan han sätter sig bara med ryggen mot ngn buske eller något så försvinner han.. Verkar skitbra! Tycker dock de är lite för dyra för att handla ett ställ själv.

Mvh!

Publicerat
Har oxå ett sånt från Swedteam och jag är riktigt nöjd!

Jag har inte köpt ansiktsmasken ännu, den har varit slut varje gång jag tänkt köpa den, men förhoppningsvis finns den inne nu när man har fått lön!  ;D

DEN har jag dock, skulle inte klara mej utan den!!!!! Sjukt bra!

Mvh!

Publicerat
DEN har jag dock, skulle inte klara mej utan den!!!!! Sjukt bra!

Mvh!

Brorsan har den oxå, och den hjälper riktigt mycket! Vi var ute förra helgen tror jag det var, och han kom gående i skogen mot mig och vinkade, och jag var helt säker på att han var vänd åt andra hållet!  ;D

Har man stället och masken på sig och står lutande mot ett träd eller invid lite buskar så kan det gå människor på bara några meters avstånd utan att dom märker en.  :o

Publicerat
  • Författare

Jag har mörkt skägg och skulle nog kunna klara mig utan mask, men det blir mask i alla fall. Viktigast: HANDSKAR. Man har svårt att hålla händerna stilla och ett par vita händer som rör sig syns lång väg. Man rör bra mycket mer på händerna än ansiktet.

Publicerat
Jag har mörkt skägg och skulle nog kunna klara mig utan mask, men det blir mask i alla fall. Viktigast: HANDSKAR. Man har svårt att hålla händerna stilla och ett par vita händer som rör sig syns lång väg. Man rör bra mycket mer på händerna än ansiktet.

Jag använder vanliga svarta handskar, jag håller ju trots allt i en svart bössa!  ;)

Kanske köper cammo handskarna nån gång men det känns inte som nått jag kommer prioritera då dom är ganska dyra...

Publicerat

Ingen vidare bild men......

post-1121-1188078689_thumb.jpg

post-13-1188078689_thumb.jpg

Publicerat

;D ja har hela kitet!.. å kan inget annat göra än å hålla med er!.. är mycket inponerad över hur bra man smälter in!... kommer riktigt nära djuren!.. å dag på morgonen när jag satt å vakade räv!. fick ja in en get på 30m ....  ;D...

Mvh

Publicerat
Ingen vidare bild men......

Ser ju bra ut. Är det det stället som Du skulle köpa och som jag bad Dig om ett foto i helfigur som Du skulle lägga in här ???

Publicerat
Jag har mörkt skägg och skulle nog kunna klara mig utan mask, men det blir mask i alla fall. Viktigast: HANDSKAR. Man har svårt att hålla händerna stilla och ett par vita händer som rör sig syns lång väg. Man rör bra mycket mer på händerna än ansiktet.

Men händerna håller du ju stilla tills det är dags att lyfta bössan och då är det redan försent för tex fågel vid fågeljakten, kastar de så är de rökta iaf. Ansiktet är ljust oavsett ditt talibanutseende och det finns väl synligt i kanten på något skydd.. En annan tokhöjdare med masken är att man kan stå helt stilla och bara glo rätt upp på duvorna/kråkorna och då lättare kunna välja när man ska skjuta.

Mvh!

Publicerat
Ser ju bra ut. Är det det stället som Du skulle köpa och som jag bad Dig om ett foto i helfigur som Du skulle lägga in här ???

Det är det jag pratade om i en annan tråd ja.

Här är en bild i helkropp. Och en annan.

post-1121-1188137313_thumb.jpg

post-13-1188137313_thumb.jpg

Publicerat
Det är det jag pratade om i en annan tråd ja.

Här är en bild i helkropp. Och en annan.

Okej! Den ser ju bra ut! Du är riktigt stilig i den och den klär Dig bra! ;) ;D

Tack för fotot! ;D

Publicerat
OJ!

Jag har alltid lett en smula åt 3D-camo (kompostcamoställ me flärpande tygstycken) men har nu blivit ägare av ett sådant ställ i alla fall...  :o

OK, till saken. Jag är ruskigt imponerad. I torsdags var jag ute för att locka räv (ingen räv) men jag gick på en vall emot en nyslagen åker, 250 gäss (kanada och grågår). Jag tänkte inte skjuta gås och var ärligt talat inte säker på om de var lovliga eller ej, men jag bestämde mig för att prova camoställets funktion. Jag gick rakt emot gässen och lade mig ned och provsiktade på knappt 100 meters håll. Ingen reaktion från gässen! När de sedermera reste flög de rakt över mig utan att skygga, då satt jag förvisso i skräddarställning och var väl ganska lik en sten, men ändå...

Nåja, idag skulle jag och några andra i laget pyssla lite med fällor, jag tog med mig hagelpang och min .222:a. Jag gjorde precis som i torsdags, jag gick fram (följde en skogskant dock) och satte mig i skräddarställning på 80 meter från närmaste kanadagås. Jag vill påstå att det är ovanligt att sådant skulle hända annars, jag är beredd att tillskiva 3D-camot detta. Ett skott från .222:an lade ned en gås. Den kacklade omkring lite innan den lade sig och det 80-tal gäss som var på åkern tog till vingarna, och en flock grågäss flög rakt över mig utan att skygga. En gås var lite på kanten om de andra och den föll från ett skott med hagelbocken. 

Jag måste tillstå att jag är lite paff över HUR bra detta camoställ var. Att gå rakt upp på vilda gäss och skjuta dem, och att bli överflugen av dem på 20 meters höjd utan att de störs... Wow. Det gav mersmak.

Så om jag inte ser nån som är ute med hunden nere i rudviken så är det du :)

  • 3 weeks later...
Publicerat

Fick mitt set igår, ser lovande ut. Tyvärr inga rävar som ville inspektera det i går.

camo.jpg

Publicerat

Du ser ju stilig ut Johan! ;D

Publicerat

;D... ser skit bra ut!.. snar kan vi bilda klubben "komposthögarna"....  ;D ;)

Mvh

Publicerat

;D

Publicerat

Helt rätt!

;D ;D ;D

Publicerat

Intressant tråd.

Hur mkt skiljer sig ett 3D-cammo mot ett vanligt typ Swepoint överdragscammo i effektivitet då?

Har alltid kört med vanligt överdrag o tyckt de funkat finfint.

Menar ni att de skulle va värt att byta ut de?

Publicerat

Pris på stället?

Vart biligast att handla?

Publicerat
Pris på stället?

Vart biligast att handla?

mitt tipps!.. sök på nätet på alla olika jaktfirmor!.. kan skilja flera hundra!.. ja sj har SweTeam!.. å e väldigt nöjd me dom!.. man kanske inte dom billigaste!..

mvh

Publicerat
Intressant tråd.

Hur mkt skiljer sig ett 3D-cammo mot ett vanligt typ Swepoint överdragscammo i effektivitet då?

Har alltid kört med vanligt överdrag o tyckt de funkat finfint.

Menar ni att de skulle va värt att byta ut de?

Självklart e det Swedteams jag med har fast den utan löv!

Publicerat

Jag har det vanliga överdragsstället också förutom lövhögen. Det vanligaste stället är tystare, lövhögen prasslar lite man jag har hört att den blir tystare efter en tvätt. Jag kommer att köra båda tillsammans, dvs över / under.

Publicerat

1355 kr på TorsboHandels.  ;)/Alfons

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.