Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

3D camo

Featured Replies

Publicerat
Japp, man kan ju få sommarjobb som Mulle Skogstroll.

Funderar på om jag ska köpa den och lägga mig på grannens kompost och skrämma vettet ur granntanten när hon kommer med en skottkärra trädgårdsavfall....skulle nog få en back öl av hennes man då, han gillar den sortens humor. :D:D

..fast å andra sidan så skulle jag nog få spö av både granntanten och min tant... :D

hehe...för ett sånt skämt så skulle det vara värt varenda smocka, helt klart! :angry:

  • Svar 130
  • Visningar 18,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Japp, man kan ju få sommarjobb som Mulle Skogstroll.

Funderar på om jag ska köpa den och lägga mig på grannens kompost och skrämma vettet ur granntanten när hon kommer med en skottkärra trädgårdsavfall....skulle nog få en back öl av hennes man då, han gillar den sortens humor. :D:D

..fast å andra sidan så skulle jag nog få spö av både granntanten och min tant... :D

Risken är ju att du nog inte hinner kuta i från dem i den utstyrseln.. :angry:

Publicerat
Risken är ju att du nog inte hinner kuta i från dem i den utstyrseln.. :D

He he..nä, ni har nog rätt, jag blir nog välförtjänt tvåa i det fallet.. :angry:

Publicerat
OJ!

Jag har alltid lett en smula åt 3D-camo (kompostcamoställ me flärpande tygstycken) men har nu blivit ägare av ett sådant ställ i alla fall... :D

OK, till saken. Jag är ruskigt imponerad. I torsdags var jag ute för att locka räv (ingen räv) men jag gick på en vall emot en nyslagen åker, 250 gäss (kanada och grågår). Jag tänkte inte skjuta gås och var ärligt talat inte säker på om de var lovliga eller ej, men jag bestämde mig för att prova camoställets funktion. Jag gick rakt emot gässen och lade mig ned och provsiktade på knappt 100 meters håll. Ingen reaktion från gässen! När de sedermera reste flög de rakt över mig utan att skygga, då satt jag förvisso i skräddarställning och var väl ganska lik en sten, men ändå...

Nåja, idag skulle jag och några andra i laget pyssla lite med fällor, jag tog med mig hagelpang och min .222:a. Jag gjorde precis som i torsdags, jag gick fram (följde en skogskant dock) och satte mig i skräddarställning på 80 meter från närmaste kanadagås. Jag vill påstå att det är ovanligt att sådant skulle hända annars, jag är beredd att tillskiva 3D-camot detta. Ett skott från .222:an lade ned en gås. Den kacklade omkring lite innan den lade sig och det 80-tal gäss som var på åkern tog till vingarna, och en flock grågäss flög rakt över mig utan att skygga. En gås var lite på kanten om de andra och den föll från ett skott med hagelbocken.

Jag måste tillstå att jag är lite paff över HUR bra detta camoställ var. Att gå rakt upp på vilda gäss och skjuta dem, och att bli överflugen av dem på 20 meters höjd utan att de störs... Wow. Det gav mersmak.

Upple
Publicerat
OJ!

Jag har alltid lett en smula åt 3D-camo (kompostcamoställ me flärpande tygstycken) men har nu blivit ägare av ett sådant ställ i alla fall... :D

OK, till saken. Jag är ruskigt imponerad. I torsdags var jag ute för att locka räv (ingen räv) men jag gick på en vall emot en nyslagen åker, 250 gäss (kanada och grågår). Jag tänkte inte skjuta gås och var ärligt talat inte säker på om de var lovliga eller ej, men jag bestämde mig för att prova camoställets funktion. Jag gick rakt emot gässen och lade mig ned och provsiktade på knappt 100 meters håll. Ingen reaktion från gässen! När de sedermera reste flög de rakt över mig utan att skygga, då satt jag förvisso i skräddarställning och var väl ganska lik en sten, men ändå...

Nåja, idag skulle jag och några andra i laget pyssla lite med fällor, jag tog med mig hagelpang och min .222:a. Jag gjorde precis som i torsdags, jag gick fram (följde en skogskant dock) och satte mig i skräddarställning på 80 meter från närmaste kanadagås. Jag vill påstå att det är ovanligt att sådant skulle hända annars, jag är beredd att tillskiva 3D-camot detta. Ett skott från .222:an lade ned en gås. Den kacklade omkring lite innan den lade sig och det 80-tal gäss som var på åkern tog till vingarna, och en flock grågäss flög rakt över mig utan att skygga. En gås var lite på kanten om de andra och den föll från ett skott med hagelbocken.

Jag måste tillstå att jag är lite paff över HUR bra detta camoställ var. Att gå rakt upp på vilda gäss och skjuta dem, och att bli överflugen av dem på 20 meters höjd utan att de störs... Wow. Det gav mersmak.

Samma erfarenhet men med rådjur under bockjakten 2007, använde Mossy Oak Diffusion lövcamo och kunde gå rakt mot en betande 6-taggare tills jag var ca. 75 meter ifrån. Nästan lite osportsligt.

Publicerat

Testade Mossy Oak's lövcamo Diffusion i augusti 2007 och jag blev inte lite paff när jag kunde gå (i rätt vind dock) rakt på den betande 6:an tills jag var ca. 75 meter ifrån honom.

Kan bara säga att det funkar 100%

  • 1 month later...
Publicerat

He he kul tråd att läsa!! Jag har oxå sett fördelar med camokläder å ansiktsmask vid både lockjakt på älg och räv samt skällande hund så nu tänkte även jag skaffa mig en lövhög och leka krypskytt på intet ont anande orrar, rådjur osv...

Sen så tycker jag att den ser rätt snygg ut och då får folk kalla mig en idiot om dom vill, men jag väljer kläder lika omsorgs fullt som jag väljer nya fälgar till min bil varje år..Kul intresse!! att det sen kostar pengar osv spelar väl ingen roll så länge man har kul..

Publicerat
He he kul tråd att läsa!! Jag har oxå sett fördelar med camokläder å ansiktsmask vid både lockjakt på älg och räv samt skällande hund så nu tänkte även jag skaffa mig en lövhög och leka krypskytt på intet ont anande orrar, rådjur osv...

Sen så tycker jag att den ser rätt snygg ut och då får folk kalla mig en idiot om dom vill, men jag väljer kläder lika omsorgs fullt som jag väljer nya fälgar till min bil varje år..Kul intresse!! att det sen kostar pengar osv spelar väl ingen roll så länge man har kul..

Hehe..damerna köper nya skor vårskor varje år, och du köper nya vårfälgar till bilen varje år... :)

Publicerat

gallery_15_12_207585.jpg

ett cammoställ 125kr

badminton nät av nylon 40kr

tråd/nål några kronor

jutesäck gåva

20 timmars jobb......

Effektivt värre, har den i ryggan och tar på mig den ute i skogen så slipper man reta någon på vägen (om dom nu skulle se mig vill säga :rolleyes:)

Publicerat

Snyggt! <_<

Men nätet? Har du klippt upp de i trådar så att säga?

Annars riskerar man väl att fastna för tid och evighet i grönsakerna... :rolleyes:

Publicerat

Snyggt jobbat!

Publicerat
Snyggt! <_<

Men nätet? Har du klippt upp de i trådar så att säga?

Annars riskerar man väl att fastna för tid och evighet i grönsakerna... :rolleyes:

Nätet finns bara på baksidan av dräkten, fastnar inte med andra ord, modellen är av "sniper" typ, dvs gjord för att ligga ner krypa eller sitta på huk.

Eftersom man knyter fast jute trådar på "utsidan" av nätet så att säga så fastnar man inte i kvistar mm, så det går bra att fästa cammo på framsidan om man vill ha en dräkt för att smyga upprätt i.....fast att ta sig genom ett björnbärssnår lär bli problem förstås ;)

Man måste tänka sig för helt enkelt, en ghilliesuit gör dig inte osynlig, men svår att se, det är ändå upp till dig att nyttja terrängen för att gömma dig, men en dräkt hjälper till ;)

Publicerat
Nätet finns bara på baksidan av dräkten, fastnar inte med andra ord, modellen är av "sniper" typ, dvs gjord för att ligga ner krypa eller sitta på huk.

Eftersom man knyter fast jute trådar på "utsidan" av nätet så att säga så fastnar man inte i kvistar mm, så det går bra att fästa cammo på framsidan om man vill ha en dräkt för att smyga upprätt i.....fast att ta sig genom ett björnbärssnår lär bli problem förstås <_<

Man måste tänka sig för helt enkelt, en ghilliesuit gör dig inte osynlig, men svår att se, det är ändå upp till dig att nyttja terrängen för att gömma dig, men en dräkt hjälper till ;)

Okej.

Jag gjorde något liknande när jag gick prickytteutbildningen, men jag använde en av de cammofärgade trekantiga tältduksdelarna, tog en bit maskeringsnät som jag klippte till i samma form som trekanten, sydde fast den och kompletterade sedan med juteremsor för att ljusa upp den i färgerna.

Funkar bra då man kan trä den över huvudet, precis som du säger är ju en Ghillie gjord för stilla verksamhet, ev lite ålande för att komma i bra läge.

Jag föredrar lövcammot om jag vet att jag ska röra mig mer i terrängen.

Dock ser din lösning smidigare ut än min trekant. :rolleyes:

Publicerat
Okej.

Jag gjorde något liknande när jag gick prickytteutbildningen, men jag använde en av de cammofärgade trekantiga tältduksdelarna, tog en bit maskeringsnät som jag klippte till i samma form som trekanten, sydde fast den och kompletterade sedan med juteremsor för att ljusa upp den i färgerna.

Funkar bra då man kan trä den över huvudet, precis som du säger är ju en Ghillie gjord för stilla verksamhet, ev lite ålande för att komma i bra läge.

Jag föredrar lövcammot om jag vet att jag ska röra mig mer i terrängen.

Dock ser din lösning smidigare ut än min trekant. :rolleyes:

Publicerat

Swedteams ställ är säkert bra men jag tycker det är lite för grönt...kolla in på scandinavianbowhunting.com istället, där köpte jag ett ställ som jag tycker funkar bra och är dessutom billigare.

//Johan

Publicerat
Okej.

Jag gjorde något liknande när jag gick prickytteutbildningen, men jag använde en av de cammofärgade trekantiga tältduksdelarna, tog en bit maskeringsnät som jag klippte till i samma form som trekanten, sydde fast den och kompletterade sedan med juteremsor för att ljusa upp den i färgerna.

Funkar bra då man kan trä den över huvudet, precis som du säger är ju en Ghillie gjord för stilla verksamhet, ev lite ålande för att komma i bra läge.

Jag föredrar lövcammot om jag vet att jag ska röra mig mer i terrängen.

Dock ser din lösning smidigare ut än min trekant. ;)

Gjorde du din prickskytteutbildning på K4?? Det gjorde jag.

Publicerat
Swedteams ställ är säkert bra men jag tycker det är lite för grönt...kolla in på scandinavianbowhunting.com istället, där köpte jag ett ställ som jag tycker funkar bra och är dessutom billigare.

//Johan

Är det stället från Natgear? hur mkt kostar det?

  • 3 weeks later...
Publicerat

Det finns 3D camo, sen finns det 3D camo.... Tror att jag föredrar SwedTeams före denna iaf:

Guillisuit_Antu%20fire.jpg

Ser mest ut som nån figur från "Mupparna". :mellow:

http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1189

Publicerat

Hehe..den Allvetande Skräphögen från serien om Fragglarna kanske.. :mellow:

Publicerat

Haha....

Skräphögen har talat!..................Mjääääää...............

:mellow::)

Publicerat

Kul att gå in i en svensk skog med det stället!? Den skulle ju dra åt sig halva skogen som en jäkla Old english sheepdog.

Old-English-Sheepdog-Tartumaa-Estonia-Photographic-Print-C12873314.jpeg

Men desto med av skogens matrial, desto bättre camo?

Publicerat

Exakt! :)

Så ett bra cammo borde ju vara att klä sig i kardborreband och idka lite ålning medels hasning genom närmaste skogsdunge. :D

Publicerat
Exakt! :)

Så ett bra cammo borde ju vara att klä sig i kardborreband och idka lite ålning medels hasning genom närmaste skogsdunge. :D

:D:D:D

Publicerat

Skulle haft behåring som en angora-katt, smeka sig lite med frigolit. Skulle bli osynlig troligtvis.

Publicerat
Skulle haft behåring som en angora-katt, smeka sig lite med frigolit. Skulle bli osynlig troligtvis.

:lol::o;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.