Publicerat September 23, 200718 yr Bara en lätt fundering....spelar det egentligen nån roll vad folk har på sig när dom jagar ???....vill man ha 3D-camo så måste man väl få ha det....och vill man ha en mer traditionell outfit när man jagar så bör man väl få ha det....förstår inte riktigt varför det ska gnällas på att vissa vill ha 3D-camo...3D-camon ÄR ju överlägset det bästa man kan ha på sig om man absolut inte vill synas...det suddar ut dina konturer effektivare än flera tusen kr dyrare mer traditionella jaktkläder.... Personligen skulle jag inte ha det på mig på t.ex älgjakten, men inte för att jag är rädd för vad andra ska tycka....utan för att jag behöver inte ett sådant camo-set när jag sitter i ett torn....men skulle hemskt gärna vilja ha ett när jag jagar fågel, pürschar rådjur eller vakar på räv... Man blir väl kanske inte en bättre jägare för att man har ett 3D-camoset, men man blir definitift ingen sämre jägare....och detsamma gäller för den traditionella klädstilen vid jakt. /Fredde
Publicerat September 23, 200718 yr Inse en gång för alla att ni enbart gör er löjliga i eran utstyrsel....Fattar du inte att vi garvar åt er ...... Vilka vi ??? tror du är rätt ensam! Allvarligt Telge, tycker det är dags att du tar några djupa andetag och läser igenom vad du skrivit några ggr. Du går på lite väl hårt! tagga ner lite och var en aning ödmjukare. I all välmening/Micke
Publicerat September 23, 200718 yr Vilka vi ??? tror du är rätt ensam!Allvarligt Telge, tycker det är dags att du tar några djupa andetag och läser igenom vad du skrivit några ggr. Du går på lite väl hårt! tagga ner lite och var en aning ödmjukare. I all välmening/Micke Behövs inte alls....dock är du moderator så självklart följer jag dina råd. Ändå var dina rader rätt meningslösa då jag ändå bestämt mej för att inte skriva här mera...Dock fick dina rader mej tvungen att skriva här i denna tråd igen..... Typ bortkastad tid !!!! Både från dej och jag..... Beträffande ödmjukhet,så faller jag naturligtvis in under forumets regler.... Dock har ännu ingen talat om för mej att man inte får stå för sina åsikter...i alla fall inte hitills !!!! Om du vill läsa lite nogrannare min vän så ser du att herr: Herendil vill mäta fysiska krafter med mej..jaja..vad skall man säja ??? Som den trevlige kampkonstnären jag är så gör jag som jag som jag blivit lärd+ som jag lär ut till mina elever...man böjer sej....... Gjorde inte Jesus det för övrigt ?????
Publicerat September 23, 200718 yr Jag lovar att du skulle vara utan kläder innan mig!!! Här är exemplet by the way...... Iofs,ganska harmlöst...spetsade själv till inlägget med lite nogrann klippning ;D Dock fakta.... 8) Ähh..tycker vi lägger ner detta!!!!
Publicerat September 24, 200718 yr Här är exemplet by the way......Iofs,ganska harmlöst...spetsade själv till inlägget med lite nogrann klippning ;D Dock fakta.... 8) Ähh..tycker vi lägger ner detta!!!! Jag har aldrig sagt att jag vill mäta fysiska krafter med dig, allt jag sa var att om du skulle försöka få mig att strippa så skulle jag ge igen med samma mått... Jag har inget behov att mäta mina krafter med dig för ärligt talat så har jag den senaste tiden tappat mer och mer respekt för dig, och folk jag inte känner respekt för känner jag inte heller nått behov av att bevisa mig för... Däremot när du hoppar på mig här på forumet varje gång man uttalar sig så känns det lite som påhopp och då försvarar jag mig helt enkelt! Jag skriver att jag (liksom flera andra här) gillar stället och du säger att du skrattar åt oss och att man inte är seriös om man har dessa kläder????? Du lägger fram bilder på mig, varför? Jo för att beskriva för mig hur jag ser ut????? Jag vet hur jag ser ut, lägg ut bilder på dig själv istället om du vill att jag ska ha nått att jämföra med... Det är lite trist, för några månader sen var du en av dom (många) personer här som jag tyckte bra om, men det har du sett till att ändra på... Jag säger inte att jag hatar dig för alltid bara att jag tappat lite respekt för dig, men jag hoppas för egen del att det kommer ändras igen snart...
Publicerat September 24, 200718 yr Du har mitt fulla stöd Herendil. Jag trodde att det här var forum där man bytte erfarenheter, och inte någon j...a cirkus med pajkastning. Det finns andra forum där det finns gott om världsmästare, det får nog bra att brösta sig där. Stå på dig Herendil/Alfons
Publicerat September 24, 200718 yr Du har mitt fulla stöd Herendil. Jag trodde att det här var forum där man bytte erfarenheter, och inte någon j...a cirkus med pajkastning. Det finns andra forum där det finns gott om världsmästare, det får nog bra att brösta sig där. Stå på dig Herendil/Alfons håller med
Publicerat September 24, 200718 yr Klädval vid jakt är ju ngt personligt/praktiskt tyckande. Det ena är väl inte bättre/sämre än det andra. Min farfar jagade i blåbyxor och storväst. Maken till att skjuta i sin glans dagar får man leta efter. Kom alltid hem med något. Kläderna GÖR inte jägaren. Ta på er det ni trivs i. :-*
Publicerat September 24, 200718 yr Har själv aldrig lockats av kläder typ de Herendil och andra har skaffat men inte heller jag är dummare än att jag förstår att dom fungerar bra. Min filosofi har alltid varit klädsel efter tillfälle lite grann. Går jag på en fasanjakt iskåne anpassar jag mig till det och purschar jag rådjur eller jagar duva hemma blir klädseln en avvägning till detta. Vid hundförarrollen är det så mycket färg som möjligt naturligtvis. Principiellt handlar det om att ha en unison klädsel och skydda delar på kroppen som rör sig typ händer och ansikte. Själv har jag oftast röd jacka när jag sällskapsjagar och har aldrig märkt att det skulle få djuren att veja, bortsätt från fågeljakt då dom lär se i färg. Undvik skarpa kontraster typ mörkt-ljust och skydda händerna så är man långt kommet. Jag tror det Telge menar är det att man sticker ut en del i en skara människor med ett 3 D camoställ, men jagar man själv i huvudsak spelar ju detta mindre roll. Dessutom skall man skita i vad andra tycker så länge man själv är nöjd, precis som livsföring i allmänhet.
Publicerat September 24, 200718 yr Jag har nu efter några dagars frånvaro från denna tråd läst några av de dummaste inläggen jag läst på detta forum på länge! Jag tror att någon här inne är i behov av semester........................................
Publicerat September 24, 200718 yr Jag skulle nog skämmas om jag tog på mej komposthögen, satte mej i bilen och körde på jakt.. Men det slipper jag för skulle jag köpa en komposthög så skulle det ju vara ett skalplagg som man tar på sig utom den vanliga klädseln. Såg förövrigt Wäppling iklädd kompost när jag satt i uvträdet här om dagen.. måste säga att det såg grymt bra ut! Jag kan gott och väl tänka mej jackan faktiskt, tycker bara den är lite för dyr ännu. Sen är ju kompostkittet gjort för ensamjägaren mer eller mindre, på andjakterna som jag är på nu använder jag ansiktsmasken i stort sett varje gång, men jag tror inte att jag skulle använda jackan om jag hade den, änderna skyggar inte som det är nu. Sen är väl komposthögen ett hjälpmedel i mängden, ser inga problem med det. Mvh!
Publicerat September 24, 200718 yr de ser väl ut som en soptipp helt naturligt va :-* sorry du la upp den så fint
Publicerat September 25, 200718 yr ;D.. vi kanske skulle göra ett special 3D till Hippen på tippen!.. med lite papper å burkar fäst på!... ;D.... ;)... :-* Mvh
Publicerat September 25, 200718 yr Har sett en bild här på Jaktsidan, kan ha varit Beretta eller någon, som fixat en gillie suite med mjölkpaket och falukorvsringar påhängda ;D ;D Vill dock framhålla i sammanhanget att det är ytterst sällan man behöver dylik, här i Roslagen så jagar jag oftast i skogen runt anläggningarna och där skulle 3D camot göra sig helt perfekt! Börjar fundera mer och mer på ett sånt här skalplagg faktiskt, sätter man sig i högt gräs typ så räcker det. Samtidigt så är det rätt skönt med skyddet av ett camonät, har ju hundar, kråkhögar, fika osv att dölja.. Hmmm... Mvh!
Publicerat September 25, 200718 yr Nu börjar det ta sig, den dressen skulle man ha på måndag 1/10 när man träffar gubbarna för att jaga lite..
Publicerat September 25, 200718 yr Nu börjar det ta sig, den dressen skulle man ha på måndag 1/10 när man träffar gubbarna för att jaga lite.. Man får akta sig så man inte hamnar för nära fika-brasan bara... ;D /Må
Publicerat September 25, 200718 yr Funkar SÄKERLIGEN ypperligt på bulvanjakt efter orre ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat September 26, 200718 yr Jävlar va jag saknade ngn liknande dress i morse, hade suttit som en smäck! Orkade inte fippla med nät o prylar, inte ens säker på att det varit bra. Mvh!
Publicerat September 26, 200718 yr funderae på att träna upp låren nu under bandysäsongen och satsa på att bära runt en rotvälta på ryggen nästa år i augusti ;D
Publicerat September 26, 200718 yr ser ut som han i starwars, schobaaka eller hur han stavar Finns att köpa detta suits. Här har ni en länk: http://www.abfab.co.uk/Fancy_Dress.asp?pag...p;SearchBy=M_sd
Publicerat September 26, 200718 yr ;D ;D ;D.. dom där "gräs" högarna såg balla ut!... ;D ;D.. sån vill ja ha!... ;D ;D ;D... mvh
Publicerat September 26, 200718 yr ;D ;D ;D.. dom där "gräs" högarna såg balla ut!... ;D ;D.. sån vill ja ha!... ;D ;D ;D... mvh Ja du ska ju sitta i en gräshög i Afrika ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.