Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bågen spänns för jakt med pil

Featured Replies

• Svar 57
  • Visningar 7,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

;D ;D ;D Trevligt!... och helt ok krav osså!... tycker definitivt de ska vara jägar examen bakom!. till å mer full sådan tycker jag personligen allså klass 1... och en bössa i sitt skåp tycker jag e ett bra förslag me!..

en en särskild examem för bågjägare e TOPPEN!... och för min del skulle jag inte ha något imot årlig uppskjutning!... (fast de tycker jag de bör finnas på bössor osså)  då kan man kanske bli av med dom värsta rambo typerna!. ;D ;D ;D ;) ;)

MVh

• 4 weeks later...
Publicerat

Läste i Sv jakt nyheter att det troligtvis blir jakt med båge nu. Beslut tas under -08. Det kommer då troligtvis endast bli jakt på klass 3 vilt samt rådjur.  ::) Frågan är vad som skiljer klass 3+ rådjur och helt enkelt klass 2?

Sen tycker jag att Doven vore inte dumt att räkna in i jakten........

//Roggman66

Publicerat
Läste i Sv jakt nyheter att det troligtvis blir jakt med båge nu. Beslut tas under -08. Det kommer då troligtvis endast bli jakt på klass 3 vilt samt rådjur.  ::) Frågan är vad som skiljer klass 3+ rådjur och helt enkelt klass 2?

Sen tycker jag att Doven vore inte dumt att räkna in i jakten........

//Roggman66

kan hålla med  om de!.. de var juh ändå på bla Dovhjortn som en del utvärderingar gjordes!... men men!.. man får vara glad för de som kommer!.. något är bättre än inget!..

Mvh

Publicerat

Lite märkligt är det.... de baserar remissvaret på jaktformsundersökningen.

Sen klämmer dom dit klass 3 +rådjur ???

Jaktformsundersökningen är utförd på dov och gris!!!

Men men, lite glad är jag ändå ;)

Mvh

S

Publicerat

Hmmmm......måste nog börja spana efter en båge tror jag, men jag vill nog ha en långbåge eller en recurve iaf.....

• 4 months later...
Publicerat
Hmmmm......måste nog börja spana efter en båge tror jag, men jag vill nog ha en långbåge eller en recurve iaf.....

Alfie, då hoppas jag du är beredd att träna, skjuter själv långbåge samt bygger en del, det är mycket, mycket mer träning bakom att skjuta hyfsat med långbåe än med compound

Publicerat
Det finns ett stort antal mekaniska jaktspetsar, de arbetar på olika sätt men med en huvudfunktion, att tillåta pilen att vara så lik en pil med tavelspets som möjligt, ie bra aerodynamik samtidigt som den garanterar 100% expansion och sårbildning i viltet.

Det kan vara allt från en o-ring till ett mekaniskt lås som håller in de skärande bladen.

Utan att ha tittat på videon kan jag och man stilla konstatera att ingen skjuter en svartbjörn under ordinare jakt med annat än jaktspets.

/C

här är den bästa mekaniska spets som finns enligt mitt tycke. Det är en ny grej att ha mekaniska spetsar som fälls ut bakifrån.

Dom här spetsarna är helt sjukt bra för att vara mekaniska.

http://www.ragebroadheads.com/