Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillvaratagandet av troféer

Featured Replies

Publicerat
29 minutes ago Luger6 sa:

Screenshot_20230831_174624_Chrome.thumb.jpg.aab8bc3f32612bb8d5f6048fc0467727.jpgScreenshot_20230831_175105_Chrome.thumb.jpg.32055138e7b774aab4b32e8a5e321762.jpgScreenshot_20230831_174758_Chrome.thumb.jpg.74d22a2084fd2c28c9a03230590f5e05.jpg

Den sista bilden ser rätt trevlig ut om man någon mer gång lyckas skjuta en medaljbock.

Är det din egen konstruktion eller finns den att köpa?

• Svar 170
  • Visningar 116,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Har fixat till ett nytt gårdsslakteri och då vi tar rätt på en hel del troféer behövdes också något att koka skallar i... Hittade en bättre begagnad pastakokare hos en säljare av begagnad restaurangut

• qvarnhill
    qvarnhill

Har just bedömt mitt första kranium, en välväxt räv på +10 kilo som gick och smög utanför stängslet till hjorthägnet i Almunge. Kraniet är bedömt till 25.4 poäng och tilldelat en bronsmedalj.

Posted Images

Publicerat

Inga av dom är mina, bara bilder som jag har sparat som inspiration. 

Publicerat

Snygga montage!:thumbsup:

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
Publicerat

Ett ljushuvud 😉

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Publicerat
4 minutes ago, PAS said:

Passade på i det fina vädret att lufta oss lite, typ resan å målet.

trofee1.thumb.jpg.80fba7b5c421d2d944c7ec10c350fefd.jpg

Å hämtade denne från Pälsgarveriet i Flygsfors.

trofee2.thumb.jpg.f5657e1bb8106ce2aa4f16f4b04a4ce1.jpg

Blev bra. Kanske ska jämna till kanter å konturer lite, sen får vi se var å hur den hamnar. /P

trofee3.thumb.jpg.81e9c7df5b39c9016081a3dc0ff13e02.jpg

Wow, vad fint! Vad krävdes av dig när du lämnade in? Flådde du? Sen vad? 

Publicerat
1 minute ago sexfemåtta sa:

Wow, vad fint! Vad krävdes av dig när du lämnade in? Flådde du? Sen vad? 

Ehhh! Pengar?

Skämt åsido. Denna är första jag lämnar in men man bör vara försiktig med kniven samt så köttfritt det nu går. Sen tror jag det var att vika ihop den så det blir insida insida å sen i kyl å sen direkt te garveriet (har man i stunden ej tid att åka 'direkt' medans det är färskt utan att det dröjer så kan man tror jag rulla ihop den å frysa den tsv). Ä det sommarvarmt så nedbrytningen startar omg är kyla än viktigare i väntan på saltning (finns säkert nån med mer kunskaper än jag som kan fylla i). /P

• 2 weeks later...
Publicerat
19 minutes ago qvarnhill sa:

Fick händerna på en riktigt maffig uppländsk krontrofé idag som belönades med en guldpeng. Fantastisk kronhjortsmark tillräckligt nära Kipplingeberg för att man inte ska behöva fundera allt för mycket på var de härstammar från...

kronhjort.jpg.feb6c73b1e87ab038691e66c75b11145.jpg

Fin trofé som hade prytt vilken rumsvägg hos vem som helst.:thumbsup:

Publicerat
På 2024-11-27 at 20:30 qvarnhill sa:

Fick händerna på en riktigt maffig uppländsk krontrofé idag som belönades med en guldpeng. Fantastisk kronhjortsmark tillräckligt nära Kipplingeberg för att man inte ska behöva fundera allt för mycket på var de härstammar från...

kronhjort.jpg.feb6c73b1e87ab038691e66c75b11145.jpg

Jag misstänkte den gick åt, hade den på min mark under brunsten tror jag. Fanns bara 2 kapitala i KSO:t, tur att kalven är godare😄

• 3 months later...
Publicerat

Håller på montera ett ren horn och ett från älg förra året.

Bägge har legat till sig och man kan säga att det blev extra arbete mot att göra dem direkt.

Går nog att få till men allt från kokning till blekning var mycket mer arbete och tidskrävande.

Ska testa göra en lite eljest grej med hornet från ren som kanske kan fungera på något fler djur.

Publicerat
13 minutes ago karelsk blandning sa:

Blev allt lite eljest men bättre än väntat. Sen att det tog mycket mindre plats var även det en fördel.

Ska plocka bort en distans så det kommer närmare väggen, men det blir en annan dag.

IMG_20250303_1252212.thumb.jpg.93cfea9a35d7b4cb08874cfb75ab81c3.jpgIMG_20250303_1252452.thumb.jpg.c9e14085190249d71bf06c42766bddf5.jpg

Få se vad som sägs när hon kommer hem och kanske ser att dom är monterade.

Smart idé att utnytta ett hörn för så stor trofé.

Publicerat
12 minutes ago Islänningen sa:

Smart idé att utnytta ett hörn för så stor trofé.

Jo annars kommer hornet så pass långt ut och samtidigt passade det bättre än jag tänkt i hörnet. Har bara testat håll dit det i ett hörn tidigare.

Årets sarv horn är ännu mycket större men inte spec fina så blir nog att dom hänger i uthuset.

Vet inte men det kanske går göra nån liknande montering på hjortar.

Publicerat

Nu kapat och satt på blekning älg skallen, men nu har jag iaf lärt mig att ids man inte göra bort hornen direkt så bör man nog sätta dom i spänn eller nånting för att dom inte ska torka fel.

Det här har hängt/legat upp och ner på en balk och det har blivit snett. Upplever även att skovlarna har kommit frammåt när det torkat.

Har fått kapa skallen lite snett för att det skulle se bättre ut på väggen. Är ju inte några stora horn men rätt jämna och laikans från första hösten.