Publicerat Januari 14, 200521 yr Svenska Jägareförbundet eller Jägarnas riksförbund eller inget av dessa :- Själv är jag med i jägareförbundet sedan 15 år tillbaka.
Publicerat Januari 14, 200521 yr Har tidigare varit med i båda. Men kände mig sur över att jag tyckte att inget hände med att försvara vår svenska jakt i EU. Nu är jag en politikt jaktvilde...herrelös.
Publicerat Februari 15, 200521 yr Har tidigare varit med i båda.Men kände mig sur över att jag tyckte att inget hände med att försvara vår svenska jakt i EU. Nu är jag en politikt jaktvilde...herrelös. Samma här 8)
Publicerat Februari 15, 200521 yr Jägarnas riksförbund Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.
Publicerat Februari 17, 200521 yr Svenska jägareförbundet för att jag måste pga en del bjudjakter... Annars skulle jag va vilde... M.v.h A
Publicerat Juli 10, 200520 yr Jägareförbundet! Helt klart värt medlemsavgiften medlem+tidning 480kr då vi har hund så spar vi in hela medlemsavgiften varje gång vi köper hundmat. Blir säkert ca 8-10st säckar om året och vi spar på så sätt ca 1200-1500kr under ett helt år på att vara medlem. /Marcus
Publicerat Juli 12, 200520 yr Svenska Jägareförbundet.. precis ingått äktenskap med delar av det ;D Mvh!
Publicerat Juli 12, 200520 yr En vilde. Finns bara ett förbund för oss kråkjägare och det är crowbuster, är dock inte medlem där heller. Tror jag ska starta nått hmm kanske soptippskråkjägarnas rikskonsulat eller nått
Publicerat Juli 25, 200520 yr Jag är medlem i Jägareförbundet och undrar varenda gång när jag betalar medlemsavgiften varför jag gör det. När jag tittar tillbaka på mycket av sakerna som Jägareförbundet "lyckats med" så undrar jag på vems sida de står 1. gick emot att tillåta slugs på rådjur 2. lyckades införa 45 cm miminipiplängd på studsare men försökte med 55 cm!!!! 3. Har ihop med RPS gått emot att proffiesionella jägare får använda enhandsvapen vid eftersök. 4. Gjort vad de kunnat för att stoppa halvautomatiska studsare 5. lyckats införa förbudet mot ljuddämpare vid jakt. 6. Ger ut den gråaste och tråkigaste tidningen av alla. MVH Håkan
Publicerat Juli 26, 200520 yr Jag är medlem i Jägareförbundet och undrar varenda gång när jag betalar medlemsavgiften varför jag gör det.När jag tittar tillbaka på mycket av sakerna som Jägareförbundet "lyckats med" så undrar jag på vems sida de står 1. gick emot att tillåta slugs på rådjur 2. lyckades införa 45 cm miminipiplängd på studsare men försökte med 55 cm!!!! 3. Har ihop med RPS gått emot att proffiesionella jägare får använda enhandsvapen vid eftersök. 4. Gjort vad de kunnat för att stoppa halvautomatiska studsare 5. lyckats införa förbudet mot ljuddämpare vid jakt. 6. Ger ut den gråaste och tråkigaste tidningen av alla. MVH Håkan Amen. Glöm inte heller bort att SJF har gått emot att man skall få ha 4 plugg i hagelpumpar och att man inte skall få skjuta knipa med .22LR, "för att den jakten saknar tradition i Sverige". Anledningen till att jag är kvar är att vi har fått en ny jaktvårdskonsulent i Sthlms län som jag respekterar djupt, och jag intalar mig att det är hans lön jag betalar och inte lönen till von "förbjud allt som jag inte gör själv" Essen.
Publicerat Juli 26, 200520 yr Amen. Glöm inte heller bort att SJF har gått emot att man skall få ha 4 plugg i hagelpumpar och att man inte skall få skjuta knipa med .22LR, "för att den jakten saknar tradition i Sverige". Anledningen till att jag är kvar är att vi har fått en ny jaktvårdskonsulent i Sthlms län som jag respekterar djupt, och jag intalar mig att det är hans lön jag betalar och inte lönen till von "förbjud allt som jag inte gör själv" Essen. Bor mer eller mindre granne med esset, undrar om jag har en lämplig slangbella?