Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket förbund tillhör ni ?

Featured Replies

Publicerat

Har förmånen att inte ens behöva fundera på vilket förbund jag vill tillhöra... // "uppsiktsjägare"  ;)

• Svar 109
  • Visningar 12,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• De kommer att svänga i just den frågan lagom i tid för att äska anslag från staten. Så länge de kör spåret med nolltollerans riskerar de att losa 6 mille eller vad det var och det tvivlar jag på att d

• Du får ursäkta, men det är ännu inte ett krav att vilja ha varg för att få statliga stöd och det var min paralell. Men det har andra upplevt negativa sidor att offentligt säga det en majoritet av jäga

• Amen. Glöm inte heller bort att SJF har gått emot att man skall få ha 4 plugg i hagelpumpar och att man inte skall få skjuta knipa med .22LR, "för att den jakten saknar tradition i Sverige". Anled

Publicerat

Jägareförbundet sen -97.Medlem av vana, blev det av bara farten när jag tog jägarexamen. Jag har inte satt mig in i vad det innebär,men fått mig en tankeställare av Spuhr´s inlägg.

MVH Roger Svärd

Publicerat

jägareförbundet

Publicerat

Är också med i Jägarförbundet

Publicerat
Så klart jägarnas riksförbund dom kämpar så att alla  ska ha rätt till jakt både fattig och RIK 8) 8)MVH.LO.johansson

Ja det är klart, propagerar de inte för att alla med jaktmark ska få fälla en älg? Detta då oavsett storlek på marken. Anledningen till att det inte är en bra idé har inte med pengar att skaffa utan mer med seriös viltförvaltning. Vore ju kul om dagens ungdommar fick möjlighet att skjuta en älg även i framtiden..

Mvh!

• 2 weeks later...
Publicerat

JägarnasRiksförbund och det är väll egentligen bara för att det var via dom ja tog j.examen.

Tycker dock att Jakt&Jägare är väldigt läsning.

• 6 years later...
Publicerat

Gammal tråd men har iidag bytt förbund, lämnade Jägareförbundet och gick med i Jägarnas riksförbund istället.

Publicerat

Svenska jägareförbundet är jag med i.

Kan inte ställa mig bakom Jägarnas Riksförbund pga. att de vill utrota vargen i hela Sverige. Jag tycker det är helt idiotiskt att tänka så.

Publicerat

För mig är det helt obegripligt varför man lär ha två medlemsförbund till en såpass liten kår som jägarna är.

Inte fan startar man ett nytt fotbollsförbund bara för att majoriteten vill ha målkameror?

Publicerat

Inte med i något förbund som handlar om jakt. Jag var med i Svenska jägareförbundet eftersom man fick ett gratis prova på år när man tog examen men gick ut när gratisperioden var över.

Mvh // Johannes

Publicerat

Jag är med i Svenska jägareförbundet.

Publicerat

Svenska Jägareförbundet

Publicerat

Har i flera år funderat på att gå ur Svenska Jägarförbudet Jägarförbundet. Av ren lathet, samt pga ett eller annat rättänk från förbundet i rättan tid, så är jag fortfarande kvar.

Raggarö

Publicerat

Svenska jägareförbundet är jag med i.

Kan inte ställa mig bakom Jägarnas Riksförbund pga. att de vill utrota vargen i hela Sverige. Jag tycker det är helt idiotiskt att tänka så.

De kommer att svänga i just den frågan lagom i tid för att äska anslag från staten. Så länge de kör spåret med nolltollerans riskerar de att losa 6 mille eller vad det var och det tvivlar jag på att de vågar riskera så jag tror att de kommer att bli försiktigt positiva inom en hyggligt snar framtid.

Publicerat

Jag tillhör Svenska Jägarförbundet men har funderat på att byta, mest pga vargfrågan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Jägareförbundet utan tvekan!

Publicerat

Just idag är jag inte med i något förbund, har blanketterna bredvid datorn men kan inte förmå mig att betala in hos någon, va med i bägge tidigare men just nu känns det som jag behöver motivation att gå med, vilken? Ingen aning.... Jägareförbundet känns lite för statligt och tidigare tycker jag att dom varit för tam i vargfrågan (verkar som de fattat betydelsen på frågan nu,men känns som lite sent)

Jag kommer att gå med i någon av dem för det är viktigt att vi håller ihop men iom att jag inte löst in mig så kan jag anta att det svider lite och det är kanske blir bränsle....

Nja jag måste ha lite argument för att välja förbund, sen är jag inte intresserad av tidningen "svensk jakt" skulle gärna vilja välja bort den.... Som sagt jag kommer att gå med i något av förbunden frågan är om jag väljer ett statligt jägareförbund eller ett mer lokalt förbund...

Publicerat

Jag kommer att gå med i någon av dem för det är viktigt att vi håller ihop

så är det vi jägare måste gå ihop!
Publicerat

Fortfarande med i SJF.

Publicerat

Är med i bägge.

Publicerat

Kombon JRF och LRF som markägande jägare på landsbygden.

Numera samarbetar vi även med SJF i en landsbygdsallians mot vargens utbredning, tror det samarbetet är tämligen unikt dvs JRF+SJF+LRF.

Publicerat

SJF

Publicerat

De kommer att svänga i just den frågan lagom i tid för att äska anslag från staten. Så länge de kör spåret med nolltollerans riskerar de att losa 6 mille eller vad det var och det tvivlar jag på att de vågar riskera så jag tror att de kommer att bli försiktigt positiva inom en hyggligt snar framtid.

Really? :wink: Hur mycket skattepengar går till samerna årligen, känner du nån renägare som vill ha varg?

En del pengar av de 6 msek du nämner var villkorade upplysningsarbete och förankring men det är bara en liten del av det staliga anslaget vilket jag tror medlemstillströmningen äter upp rätt fort. Huvuddelen är föreningsbidrag som inte har ett smack med vargar att göra, mer antalet medlemmar.

Publicerat

SJF då de verkar ha bäst möjlighet att påverka staten/politiker så att vi inte får enormt stora försämringar i jaktreglementen. De har också satsat på forskning och kunnskapsutveckling på ett sätt jag gillar.