Publicerat December 11, 200520 yr Svenska jägareförbundet, för tidningens "Svensk jakt" skull....men visst får man en tidning som heter "Jakt och Jägare" om man går med i Jägarnas riksförbund...tror nog att man byter...man måste ju variera kvällsläsningen Mvh Fredde
Publicerat Januari 6, 200620 yr Medlem i jägarförnundet...men ska nog gå ur då de tycker att vi ska ha varg i småland enligt lokalpressen.
Publicerat Januari 8, 200620 yr Sjf kommer nog förlora allt fler medlemar ju längre söder över vargen flyttar...
Publicerat Januari 29, 200620 yr skall starta ett eget förbund STJF (Svenska Tjuv Jägare Förbundet) så är ni intresserade så kan ni bar skicka ett mail
Publicerat Januari 30, 200620 yr Jag är medlem i riksjägarna och får då tidningen jakt&jägare som har blivi mkt bättre de senaste åren. för va den inte mkt att ha men nu håller den väl så hög stnadard somd e andra. Har även jaktmarker och fiske vatten. mvh Tomas
Publicerat Januari 30, 200620 yr Svenska Jägareförbundet sedan många år. Överväger dock att gå med i Jägarnas Riksförbund. Vill gärna tipsa om deras allt bättre tidning, Jakt och Jägare http://www.jaktojagare.se/
Publicerat Januari 30, 200620 yr Svenska Jägareförbundet kommer att kunna verka mer kraftfullt nu då staten lyft bort rovdjursförvaltningen från förbundet, det ger SJF en lättare roll att handskas med dessa frågor. Finns en hel del skojiga konsekvenser av detta faktiskt.. Skiter i vilket, är med i SJF för att i någon mån hindra EU från att montera ned min jakt. Mvh!
Publicerat Februari 13, 200620 yr Detta kan vi tacka jägareförbundet för.1. Blyförbudet. 2. Att inte anka och fasan är nedklassade till klass 4. 3. Att kalibrar grövre än 12 är förbjudna för jakt. 4. Att studsare får ha minimum 45 CM pipa, fast jägareförbundet slogs för 55 cm. 5. Att det är i stort sett omöjligt att få licens på revolver för eftersök, även för proffisionella jägare. 6. Förbud på ljuddämpare för jakt. 7. Att slugs endast är godkänt på vissa viltarter och inte rådjur exempelvis. Detta har Sv. Jägareförbundet misslyckats med. 1. Förbud på slugs 2. Förbud på halvautomatiska studsare för jakt. Bara så ni kommer ihåg varför ni betaler medlemsavgift. Jag är själv medlem även om det inte är självklart ............. MVH Håkan Är med i Jägareförbundet för att jag tycker att det är viktigt med en stor och stark intresseorganisation för jägarna. Riskjägarna tycker jag är populistiska och "nydemokratiska"... 8) Jägareförbundet är åtminstone seriösa! Tyvärr är de så förbannat "seriösa" att jag instämmer i Håkan Spuhrs samtliga ironiska kommentarer...
Publicerat Mars 13, 200620 yr Jag tillhör Svenska jägarförbundet men var inne på att byta till landsbygdens jägare förut,,,,
Publicerat April 23, 200619 yr Inget. Har tidigare varit med i Jägarförbundet. Visst är det bra med en gemensam organisation som kan ta tillvara på jägarnas röst i olika frågor, men inget av de förbund som finns gör detta på ett bra sätt tycker jag.
Publicerat April 24, 200619 yr Var med i jägareförbundet tidigare men tycker inte lika som de i många frågor så nu är jag inte med i något.
Publicerat Maj 12, 200619 yr Usch.. kan säga att höstens val lär bli något så fruktansvärt viktigt. Skulle miljöpartiet vinna, dvs sossarna, så känns det som om det blir svårt ens för SJF att rädda vår jakt. MP lär ta över jordbruksverket direkt och då sitter de på Djurskyddsmyndigheten samt jordbruksverket, ger mej fan på att det landar ngn maskros på Naturvårdsverket med sen är det tämligen kört.. Hörde att den höjda jaktvårdsavgiften ska finansiera div projekt med MP i spetsen med.. skoj! Vår avgift, våra pengar som vi betalar på ett eget initiativ.. Läge att på allvar kolla ev konsekvenser av att inte lösa jaktkort! Mvh!
Publicerat Maj 12, 200619 yr Usch.. kan säga att höstens val lär bli något så fruktansvärt viktigt. Skulle miljöpartiet vinna, dvs sossarna, så känns det som om det blir svårt ens för SJF att rädda vår jakt. MP lär ta över jordbruksverket direkt och då sitter de på Djurskyddsmyndigheten samt jordbruksverket, ger mej fan på att det landar ngn maskros på Naturvårdsverket med sen är det tämligen kört..Hörde att den höjda jaktvårdsavgiften ska finansiera div projekt med MP i spetsen med.. skoj! Vår avgift, våra pengar som vi betalar på ett eget initiativ.. Läge att på allvar kolla ev konsekvenser av att inte lösa jaktkort! Mvh! ursäkta en trög 18 åring som aldrig ens tänkt tanken på hur han ska rösta :- (blir mitt första val i höst)...alltså, om man ska se ur den jaktliga synvinkeln...vilka ska man rösta på då...vänstern och miljömupparna går bort direkt...men sen då...vilka är okej att rösta på?
Publicerat Maj 12, 200619 yr Vad som helst utom S,MP eller V. FP är väl ok men i deras partigrupp i riksdagen sitter en supervegan som är lite läskig.. men vad som helst bara det inte är S,MP eller V. En röst på tex S är i praktiken en röst på MP, bara den tanken är skrämmande.. Mvh!
Publicerat Maj 12, 200619 yr Vad som helst utom S,MP eller V. FP är väl ok men i deras partigrupp i riksdagen sitter en supervegan som är lite läskig.. men vad som helst bara det inte är S,MP eller V. En röst på tex S är i praktiken en röst på MP, bara den tanken är skrämmande..Mvh! Ok. Tack! /Fredde
Publicerat Maj 13, 200619 yr Jag kommer byta till riksjägarna då jag inte gillar sjf:s nonchalanta och byråkratiska inställning till sina medlemmar, sen värderar jag riskjägarnas inställning till jakten bättre. Skulle det bero på tidningen så skulle man bytt för länge sen, passa på nu och gå över så betalar du för 1 år men får resten av 2006 gratis om jag läste rätt.
Publicerat Maj 28, 200619 yr Gått över från Jägarförbudet till Jägarnas riksförbund. Anser inte at Jägarförbudet står för vad de säger.....De har en för nonchalant inställning till sina medlemmar.
Publicerat Maj 28, 200619 yr jägarförbundet kör jag på.. mest för jag tycker att riksjägarna kör en konstig filosofi lokat.. (öland) vi har ju som många vet kört älg stopp under några år och bildta två älgvårdsomr tror att riksjägarna känner sig trampade på tårna för att dom inte fått vara med å styra.. iallafall före kommer det väldigt konstiga insändare i tidningar mm mot våran avskjutningplan mm och dessa är underteknade av riksjägare som inte ens har anknytnig till ön..
Publicerat Juni 22, 200619 yr Så klart jägarnas riksförbund dom kämpar så att alla ska ha rätt till jakt både fattig och RIK 8) 8)MVH.LO.johansson
Publicerat Juni 22, 200619 yr Så klart jägarnas riksförbund dom kämpar så att alla ska ha rätt till jakt både fattig och RIK 8) 8)MVH.LO.johansson Jasså,och du menar att inte SJF skulle kämpa för alla jägare/viltvårdare.. snälla förtydliga dej för en okunnig som jag.Mvh
Publicerat Juni 23, 200619 yr Så klart jägarnas riksförbund dom kämpar så att alla ska ha rätt till jakt både fattig och RIK 8)MVH.LO.johansson Dom är för Ekströmska utredningen om fiske och jakt i samverkan, så visst svamlar du >. Går utredningen igenom så har vi garenterat dyrare jakt på statens marker ovan odlingsgränsen och inom samernas betesland. Fiskevårdsområden och jaktvårdsområden slopas, och inom t.e.x. Malå sameby får samerna 2 röster Svea skog 4 röster övriga markägare 1400 st får dela på två röster. Fy fan säger jag > > >
Publicerat Juni 23, 200619 yr Är med i Svenska Jägarförbundet. Tycker ändå att de gör ett hyggligt jobb med att försvara jakten.
Publicerat Juni 23, 200619 yr har då gått ut från svenska jägarförbundet nu men vet inte om jag egentligen vill gå med i jägarnas riksförbund...isåfall gör jag det för tidningens skull, vilken är den klart bästa av alla jakttidningar tycker jag...