Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

eftersöksbojkott?

Featured Replies

Publicerat

Kan inte låta bli att dra små paraleller mellan debatten som sjuksköterskestudenterna går igenom och denna. Dom vägrar således att gå in som vikarier i sommar under 24K i månaden, nåt som dom förstås är värda. Men få sjuksköterskor som jobbat 20 år tjänar dessa pengar. Skapar totalt kaos och troligen kommer landstingen att få ge sig då inga andra reserver finns.

Här handlar det om vården av människor som blir lidande, vi jamsar om trebenta älgar och är rädda för vad folk tycker om det. Släpp sargen och stå upp om ni inte är nöjd med läget.

• Svar 257
  • Visningar 31,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Om jägarkåren inte håller ihop kommer vi att tyna bort. Men det innebär inte att vi måste tycka lika i alla frågor. Jag sympatiserar med problembeskrivningen och frustrationen men tror personligen int

• Evert Bäckström
    Evert Bäckström

Dumheter som drar skam över oss alla. För ett tag sen var det en artikel i Flanellens Husorgan om en eftersöksjägare som kom till en plats där en älg utan underkäke (minns inte om det var en trafikoly

• Jag är inte intresserad för egen del men det kanske skulle vara av intresse för andra forumister att få lite bakgrundsfakta så dom vet vad du grundar dina uttalande på. Kan du inte visa på några fakta

Posted Images

Publicerat

En fundering. De/ni som strejkar och är med i NVR-organisationen: meddelar ni polisen att ni vill tas bort från listorna eller får de först reda på att ni strejkar när ni blir uppringda och ett djur är påkört? Om det sistnämnda gäller så blir det ju mycket onödigt arbete med att ringa extrasamtal.

Publicerat

...och något som LKC inte kommer att uppskatta.

Mvh!

Publicerat

Kanske inte, men det är väl det mest rakryggade att göra av den som strejkar?

Publicerat

Ja det tycker jag men jag tvivlar på att det sker..

Publicerat

Var på eftersöksmöte i Västra Götaland (där de flesta av bojkottarna finns) och vad som förvånar är att om det finns så många bojkottare, varför står ingen upp och säger att de är det? Bidragande till detta kan vara att Daniel Ligné var extremt duktig på att argumentera, och kanske dolde det sig bakom någon av de äldre män som berättade jakthistorier utan poäng eller slut någon som bojkottade, men det framgick i alla fall inte.

Publicerat

Ja jag har efterlyst det tidigare. Här är många som snackar om bojkotten, men jag har inte hört en enda här som är eftersöksjägare som verkligen strejkar. Någon?

Publicerat

Vad är problemet? alla kanske inte känner dom behöver lägga ut sina funderingar på internet då vissa anser det som vara fult att vara rak ryggad.

Publicerat

Vad är problemet? alla kanske inte känner dom behöver lägga ut sina funderingar på internet då vissa anser det som vara fult att vara rak ryggad.

Själv tycker jag att bojkotten är fel väg att gå, tror att de enda som bryr sig är vi själva och då blir det som att pissa i motvind.

Bara tycker det är konstigt att det inte verkar va någon här av dom som verkligen går trafikeftersök som har anslutit sig till bojkotten.

Publicerat

Själv tycker jag att bojkotten är fel väg att gå, tror att de enda som bryr sig är vi själva och då blir det som att pissa i motvind.

Bara tycker det är konstigt att det inte verkar va någon här av dom som verkligen går trafikeftersök som har anslutit sig till bojkotten.

jag vet varken ut eller in,men ser inte det som någon skyldighet att man måste gå ut med sina åsikter..

Vissa gör det andra inte...

Bojkotta kommer vi iaf längre på än att sitta tyst..

/Sista generations hundförare

Publicerat

jag vet varken ut eller in,men ser inte det som någon skyldighet att man måste gå ut med sina åsikter..

Vissa gör det andra inte...

Bojkotta kommer vi iaf längre på än att sitta tyst..

/Sista generations hundförare

Jo men det var just det torkel syftade just på" att ni gör er röst hörd på NVR möten""

Publicerat

Jo men det var just det torkel syftade just på" att ni gör er röst hörd på NVR möten""

Kanske inte ger så mycket..Bättre sitta på internet och vara stor!

Publicerat

Det verkar så ja :ph34r:

Publicerat

Ja djävlar vad PK man kan vara här i denna tråd :ph34r:

• 2 weeks later...
Publicerat

Här är en tydlig beskrivning av verkligheten. Vad är det för idé att vi ens försöker.

Det absolut viktigaste för våra vilda djur, tamdjur och våra hundar är att vi får till en ändring på politiken.

STREJK är en tydlig signal till våra politiker som är ytterst ansvariga för detta elände.

Uteblivna trafikeftersök p.g.a. strejken är försumbart mot det lidande som alla våra djur utsätts för med en felaktig politik.

http://www.jaktojagare.se/debatt/darfor ... ksstrejken

Publicerat

Han gör helt rätt.. det är för jävligt hela historien :(

Publicerat

Jagar på den marken och känner väl till de där myrarna. Där går det inte att göra ett bra eftersök utan ståndhund med tanke på att det är helt väglöst och blöta myrar i milvis.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

• 6 months later...
Publicerat
  • Författare

http://www.jaktojaga...trejken-avblast

vad tycker ni rätt eller fel?

Hur tänker ni göra som deltar i strejken? kommer ni fortsätta strejka om inte väljer ni att släppa hunden eller går ni i lina?

Publicerat

http://www.jaktojaga...trejken-avblast

vad tycker ni rätt eller fel?

Hur tänker ni göra som deltar i strejken? kommer ni fortsätta strejka om inte väljer ni att släppa hunden eller går ni i lina?

Rätt!!

Det är klart vi ska visa att det sker positiva saker när de tänker rätt :thumbsup:

Själv skulle jag dock inte vilja släppa hund i vargrevir så lina är väl enda möjligheten.

Publicerat
  • Författare

Rätt!!

Det är klart vi ska visa att det sker positiva saker när de tänker rätt :thumbsup:

Själv skulle jag dock inte vilja släppa hund i vargrevir så lina är väl enda möjligheten.

tänker rätt är en sak men att göra är en annan sak! Lite tidigt att avblåsa tycker jag.

SG har ju skrikit vitt och brett att det inte går att göra eftersök i lina, hur tänker de nu?

Publicerat

Dom vänder väl på orden tror det kallas dubbelmoral,, nu går det säkert bra att göra Eftersök :dry:

Publicerat
  • Författare

Dom vänder väl på orden tror det kallas dubbelmoral,, nu går det säkert bra att göra Eftersök :dry:

Ja det är ju det som är frågan :dry: undra vad dom vinner på det? är det taktik så att värnarna inte ska ha något att gnälla på eller är det "fjäsk" för politikern eller? Hoppas det kommer något bra av det! skulle vara intressant att veta hur de tänker göra med eftersöken i varglän?
Publicerat

Pratade precis med en kompis som ingår.

Han och hans närmaste gör ett uppehåll i strejken men det är villkorat till att det blir vargjakt i Västergötland i vinter.

Annars återupptar de strejken...

Publicerat

Och det tyckte jag alltså att de gör helt rätt i...

Publicerat

Det finns planer för hur man går vidare med detta men allt kan inte offentliggöras då tappar man effekten i det hela.

Vad det gäller eftersöken så är väldigt många av eftersöken beroende av ståndhundar.

Spårning i lina når man inte önskat resultat med många gånger.

Därför måste vi jägare bli bättre på att tala om att vi inte kan fullfölja vårt uppdrag när situationen med vargar ser ut som den gör.

Men bryr sig allmänheten?

Då är det rätt som det är naturligt med skadade djur i våra marker.

Och de inbillar sig att några timmar senare har vargen tagit det svaga skadade djuret.

Så lite som allmänheten vet om vår natur.