Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon mer som ska skaffa jämtvalp 2008

Featured Replies

Publicerat

Blir valp nu om ett par veckor. Efter Trätar myrens mac och Fäbobergets Etna. Lite bilder:

http://www.pixbox.se/pic_show_id20420601.html

Ska bli väldigt intressant å se vad det kommer bli av den lilla.

• Svar 202
  • Visningar 20,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag har boket en jämte iår. På stor inrådan av "jämthund" föll beslutet på en intressant kul i finland. (tack jämthund :P)

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutau...mp;Sukupolvet=4

Beräknas födas vilken dag som helst, så förutsatt rätt antal valpar så åker man strax söder om vasa och hämtar hem han.

Blir för övrigt min första hund så ska en otroligt intressant sommar/höst att se valpen växa till sig.

Publicerat
Jag har boket en jämte iår. På stor inrådan av "jämthund" föll beslutet på en intressant kul i finland. (tack jämthund ;))

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutau...mp;Sukupolvet=4

Beräknas födas vilken dag som helst, så förutsatt rätt antal valpar så åker man strax söder om vasa och hämtar hem han.

Blir för övrigt min första hund så ska en otroligt intressant sommar/höst att se valpen växa till sig.

Varsågod mannen är så lite så, 2010-2011 kommer jag med Alba å hälsar på :P;)

• 1 month later...
Publicerat
Blir valp nu om ett par veckor. Efter Trätar myrens mac och Fäbobergets Etna. Lite bilder:

http://www.pixbox.se/pic_show_id20420601.html

Ska bli väldigt intressant å se vad det kommer bli av den lilla.

Jag känner faktiskt igen lite hundar i den stamtavlan. :rolleyes:

Publicerat

post-1371-1213812018_thumb.jpg

Jag känner faktiskt igen lite hundar i den stamtavlan. :rolleyes:

Jaha! Var inte blyg B) Vem eller vilka? Eller är det jag som är trög och borde förstå? :rolleyes:

11 veckor gammal på bilden

Publicerat
post-1371-1213812018_thumb.jpg

Jaha! Var inte blyg :P Vem eller vilka? Eller är det jag som är trög och borde förstå? B)

11 veckor gammal på bilden

Haha nej, inget som du borde förstå! :P

Jag har en hund med en stamtavla som innehåller ett par av dem som man finner i din!

www.csavin.se

Är dock inte uppdaterad på de senaste veckorna. Är lite mer än 4 månader nu.

Mvh,

Publicerat

Min lilla fröken har nu gjort bort sin utställningsdebut, vilket resulterade i 1 HP och BIR-valp

Domaren tyckte hon var en fin valp, med bra kropp bra bestomme päls, färg etc. för åldern, samt att hon har en "typisk" jämthundsvans.. Undrar om det är för att den konstant viftade? :lol:

Hon skötte sig bra i ringen ffa. på kortsidorna, där det var lite folk och hundar. På långsidan var det mer folk och hundar och hon blev alldeles till sig och tokviftade på svansen och hela kroppen formligen skrek ut att "jag vill dit och busa, pussas, och gosa" ;)

Publicerat

Hittade rent av åt kritiklappen i "högen" :)

4 månaders tikvalp. Mkt lovande för åldern. Mkt bra huvud, fina ögon, bra öron, bra hals. Riktig längd på kroppen. Tydlig jämthundssvans. Fina ben och rörelser. bra päls och färg. Trevligt temperament.

Publicerat

Grattis!

:):rolleyes::P

Publicerat
  • Författare
Hittade rent av åt kritiklappen i "högen" ;)

4 månaders tikvalp. Mkt lovande för åldern. Mkt bra huvud, fina ögon, bra öron, bra hals. Riktig längd på kroppen. Tydlig jämthundssvans. Fina ben och rörelser. bra päls och färg. Trevligt temperament.

Om det håller i sej blir det en fin tik och det gör det säkert, Grattis.

Publicerat

Nu åker vi snart och hämtar hem vårt lilla underverk!! :angry: Längtar som bara den tills vi har henne hemma, ska bli så kul med en valp igen.. Bara några få timmar kvar tills vi åker.. Den här dan har vart hur lång som helst.. Trodde aldrig den skulle ta slut så vi får komma iväg... :angry:

Publicerat
Nu åker vi snart och hämtar hem vårt lilla underverk!! :) Längtar som bara den tills vi har henne hemma, ska bli så kul med en valp igen.. Bara några få timmar kvar tills vi åker.. Den här dan har vart hur lång som helst.. Trodde aldrig den skulle ta slut så vi får komma iväg... :angry:

Vi hoppas givetvis att Vi får se bilder på det senaste nyförvärvet! ;):angry:;)

Publicerat
Nu åker vi snart och hämtar hem vårt lilla underverk!! :angry: Längtar som bara den tills vi har henne hemma, ska bli så kul med en valp igen.. Bara några få timmar kvar tills vi åker.. Den här dan har vart hur lång som helst.. Trodde aldrig den skulle ta slut så vi får komma iväg... :angry:

Varifrån kommer valpen?

Publicerat

Så här ser hon ut våran lilla Roxy... :D

post-1198-1214655796_thumb.jpg

Publicerat

Oj, glömde skriva att hon kommer från Vit mossens....

Publicerat
  • Författare

Lycka till och lite avis är man på er som köpte valp i år.

Publicerat

Detta togs ju iofs för över en månad sen..

pukko40.jpg

Publicerat
Så här ser hon ut våran lilla Roxy... :rolleyes:

Å herre jävlans va hon ser go ut! :mellow: Kul Annis! :D

Lycka till med lilltvinten!

B);):P

Publicerat

Nu är grabben hemma. Efter 150 mil i bil och stapplande på finska så tog vi oss till slut hem med den lille :D

Eräventin Loui blir det fulla namnet på killern ;)

Måste ju passa på att tack alla som varit involverad i det här, Kråkan för sällskapet och bilen, FoxKiller för husrum och till sist jämthund för all hjälp med scouting och fixande med uppfödaren. Tack så mycket :)

Lägger in en bild, får bli fler senare ikväll..

post-1596-1215331263_thumb.jpg

Publicerat
Nu är grabben hemma. Efter 150 mil i bil och stapplande på finska så tog vi oss till slut hem med den lille :D

Eräventin Loui blir det fulla namnet på killern ;)

Måste ju passa på att tack alla som varit involverad i det här, Kråkan för sällskapet och bilen, FoxKiller för husrum och till sist jämthund för all hjälp med scouting och fixande med uppfödaren. Tack så mycket :)

Fin valp ! Ska bli kul och följa utväcklingen på "björndräparn"...eller vad han nu blir ! B)
Publicerat
Ska skaffa en jämtvalp i vår. Ska någon mer det? Har ni några förslag på bra valpar?

Kan vara kul att se hur andra tänker för det är ju inte så lätt alla gånger.

Halloj!

Kommer att få en valp i årsskiftet(eller under våren på 2009) efter Stavrums Diva och troligtvis Tail tips Oryx.

Längtar som fan efter älghund nu och älgjakten i år kommer att bli en ren pina utan hund :D !!!

Mvh grävUppland..... :)

Publicerat
Halloj!

Kommer att få en valp i årsskiftet(eller under våren på 2009) efter Stavrums Diva och troligtvis Tail tips Oryx.

Längtar som fan efter älghund nu och älgjakten i år kommer att bli en ren pina utan hund :D !!!

Mvh grävUppland..... :)

Det där har jag säkrat upp lite genom att ha två så det inte blir tomt om den man har skulle behöva uppsöka sjuksängen, brorsan ligger steget före och har 2 reserver varav den sista jämten hämtades i fredags.

Publicerat

Här finns det en "på retur", 2 i jagningsbar ålder + en valp på tillväxt, som så smått kommer att komma ut i skogen till hösten och efter att ha blivit erbjuden en valp efter intressanta och duktiga föräldrar, så blir det ev en till valp här i år :D

Är ju som det är med många jaktdagar, tik som ev löper/är dräktig under delar av jakten. Skulle då någon av de övriga bli skadad bli skadad finns bara en jaktbar hund i år :)

Nästa år blir bättre. Speciellt om man då har 1-2 unghundar på G ;)

Publicerat
Fin valp ! Ska bli kul och följa utväcklingen på "björndräparn"...eller vad han nu blir ! ;)

Jo ska väl starta en jaktdagbok här framöver så man kan följa hans strapatser :D

Publicerat

Eräventin Loui blir det fulla namnet på killern :D

Måste ju passa på att tack alla som varit involverad i det här, Kråkan för sällskapet och bilen, FoxKiller för husrum och till sist jämthund för all hjälp med scouting och fixande med uppfödaren. Tack så mycket ;)

Jo den var fin din valp nog ska detta bli bra, varsågod mannen :D