Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon mer som ska skaffa jämtvalp 2008

Featured Replies

Publicerat
Nå namn tänker jag inte gå in på ,men kommer inte skriva om några hundar här nå mer för det blir ju bara otrevligheter.Och kullvärde 2/7 var ju bara som lite hjälp.

Bara för att man skriver om en kombination som verkar bra betyder inte att resten är dåliga, tycker nog du kan skriva vilken du kombination du faller för som första val, det ska vara högt i tak om det ska bli bra.

• Svar 202
  • Visningar 20,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Nå namn tänker jag inte gå in på ,men kommer inte skriva om några hundar här nå mer för det blir ju bara otrevligheter.Och kullvärde 2/7 var ju bara som lite hjälp.

Det här med kullvärde har jag funderat lite över.. Har lite dålig koll på vad det egentligen står för. Kan du vara snäll och förklara så får jag se om jag fattat det rätt  ::)

Jag tror att det är hur många avkommor i en kobination som är J-meriterade???

Publicerat

kullvärde är hur många av valparna som är meriterade på jaktprov ex du fick 8 valpar å låt oss säga inom 3 år så är 6 meriterade så blir kullvärdet 6/8

Publicerat

Ah.. så jag tänkte rätt då  ::)

Publicerat
Ah.. så jag tänkte rätt då  ::)

Ok

Publicerat
  • Författare
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.a...776/05&R=42

Här ser du lite om tiken har ett till prov på 69.5 poäng inte är det nån dålig tik tror jag inte, han sidan är ju svensk å ruskigt bra ;D ;):D. är 2 som är meriterade av 7 st inte så jätte bra men men som sagt  helt ok

Jag tycker att du skrer ju bara det som är sant, och tål man inte saningar och står för dom så är man dåligt förbered för framtiden. Ett kullvärde på 2/7 är ju varken mer eller mindre änn ok, varken båligt eller bra. Ok var ett lämpligt betyg. Sen kan ju ett kullväde förändras med tiden för hundarna är ju inte så gammla. Sen ska man inte spy galla eller prata skit om andras hundar, men det har inte du gjort och ingen annan heller i denna tråd.

Publicerat

Det var inte den hunden det var frågan om.Men är ju såna exempel som jag gjort.

Tack för stödet ialla fall

Publicerat
  • Författare

AH ah, huvudsaken är att vi kan/törs prata hund, det är ju vitsen med en sån här tråd.

Publicerat

Jo men vissa tycker inte om det så..................

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det måste finnas fler valp köpare på detta forum annars är det synd om många som parat sin tik, det dräller ju av jämtvalpar snart  ::)

Publicerat

Jag hämtar en bretonvalp(tik) v.15  :)

Hur jag ska överleva tills v.15 fattar jag inte riktigt  :- ::)

Så här är jag alltid, jag kan fundera och grubbla hur länge som helst och när jag väl bestämt mig ska det hända NU!!!!!!!

Nåja, får gott vänta till v.15  ;)

Publicerat
  • Författare

Jo jag vet hur det är  :) Men du får vara glad att du vet att du får köpa en valp det vet inte jag än, för dom är ej födda. Tycker att tiden står still  :D  Var har du tingat valpen?

Publicerat

Hos en uppfödare utanför Trollhättan  :)

Publicerat

Min fröken 19 dagar

Gira-08-02-29002-L.jpg

Gira-08-02-29013-L.jpg

Gira-08-02-29014-L.jpg

Gira-08-02-29019-L.jpg

Publicerat

Helledudanes vilken liten knubbsäl  :-* Om ett par veckor är hon som sötast! :)

Publicerat
Helledudanes vilken liten knubbsäl  :-* Om ett par veckor är hon som sötast! :)

Sälar med ostadiga ben är en rätt träffande beskrivning på gänget  ;D De växer ju som attan och tiken har ju gott om fet mjölv om man kikar på rundheten hos valparna  ::)  :D

Alla mår toppen, pigga, aktiva och friska småpluttar som börjat härja rätt bra nu.. Det skäller och morrar lite nu och då i lådan  ::)

Publicerat

Härligt att alla mår bra och verkar utveckas som dom ska......

Min valp är förresten 13dagar idag  ;D Har precis börjat öppna ögonen med andra ord! Bara jag får bilder skickat till mig så ska ni givetvis få se den lilla knubbisen. Är tydligen kort och stabbig ;)..... men det är ju så rasen är så det verkar ju lovande iaf för utställningskarriären ::)

Publicerat

det blir nog en nob för mig under 2008.

Publicerat

Va fin hon ser ut jämta, och hon är nog säkert det också. :D

Publicerat
  • Författare

Jämta: Hur söt som hälst, nu längtar man ju inget mer  ::)

Ella: Aha har haft en Breton själv en gång.

Maddog: Nob? Hoppas det är Norrbottenspets  ;)

Publicerat

Man börjar som längta ;D börjar löpa när som helst är små skum nu så snart blir det parning :)

Publicerat
Jo jag vet hur det är  :) Men du får vara glad att du vet att du får köpa en valp det vet inte jag än, för dom är ej födda. Tycker att tiden står still  :D  Var har du tingat valpen?

Varsifrån har du beställt valp Danne ::)

Publicerat
Ella: Aha har haft en Breton själv en gång.

Vad hette din Breton? Någon man kanske känner till?

Publicerat
  • Författare

Jag köpte han i malmberget av Marie Bergman och han hette Billy-thekid på papret men vi kallade han för Zebb (S15487/2000).

Publicerat

Valp-08-03-03019-L.jpg

Valp-08-03-03027-L.jpg

22 dagar är de nu och nu ar de förutom valplådans ca 1½ kvm, även fått lika mycket i golvyta att vara på. De får även vara lösa i köket en del under dagtid och de är morksa må jag säga.. De knatar runt överallt, in under soffan, bort mot hallen och är verkligen över hela köket  :D  :D