Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon mer som ska skaffa jämtvalp 2008

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Måste vara intresant att ha en egen kull att inspektera och se de olika individerna, lite avis dom är bedårande.

• Svar 202
  • Visningar 20,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

2009 ska jag skaffa ny jämthund.

Tror det blir rätt i tiden för mig, då är nuvarande hund 7 år och innan man kan börja begära något av valpen så är han 9-10 år.

Valpen får jag jaga ensam med, gammelhunn används under gemensamhetsjakten.

Så förhoppningsvis blir det så att man inte ställer sig hundlös under något år, under förutsättning att gammelhunn får vara frisk och kry.

/Mvh Jonas

Publicerat
Måste vara intresant att ha en egen kull att inspektera och se de olika individerna, lite avis dom är bedårande.

Jo, det är alltid intressant att följa en valp frå att den är nyfödd och framåt. Nu sparar jag inte en valp ur varje kull precis, men det är i alla fall intressant att följa dem och se om resultatet blir som man planerat när man parar 2 hundar.

Publicerat
  • Författare
2009 ska jag skaffa ny jämthund.

Tror det blir rätt i tiden för mig, då är nuvarande hund 7 år och innan man kan börja begära något av valpen så är han 9-10 år.

Valpen får jag jaga ensam med, gammelhunn används under gemensamhetsjakten.

Så förhoppningsvis blir det så att man inte ställer sig hundlös under något år, under förutsättning att gammelhunn får vara frisk och kry.

/Mvh Jonas

Jo om du har tur så kan det gå. Med det är mycket som ska klaffa och lika mycket som kan gå fel. Jag jagar varenda dag det är låvligt och då räcker det inte med två fungerande hundar, jag behöver tre som funkar plus tillvext för att inte riskera att vara utan hund en enda dag men jag är extremt skadad. Önskar dej lycka till att ditt mål går som du har tänkt dej.

Publicerat
Jag köpte han i malmberget av Marie Bergman och han hette Billy-thekid på papret men vi kallade han för Zebb (S15487/2000).

Intressant! Denna hund är "kusin" med Ella  :) Hans pappa "Cluny" är kullsyskon med Ellas mamma "Chocko" :)

Men Billy är ju född samma år som Ella vilket betyder att han är 8år i år och du skrev att du "haft" breton  :- har du sålt honom eller är han i de sälla jaktmarkerna?

Sorry att jag kapar tråden lite  :-[ men detta är ju intressant  ::)

Publicerat
Jo om du har tur så kan det gå. Med det är mycket som ska klaffa och lika mycket som kan gå fel. Jag jagar varenda dag det är låvligt och då räcker det inte med två fungerande hundar, jag behöver tre som funkar plus tillvext för att inte riskera att vara utan hund en enda dag men jag är extremt skadad. Önskar dej lycka till att ditt mål går som du har tänkt dej.

Så skulle jag vilja ha det. Men jag har inte jakt nog för att hålla mer än en hund i fulltrim så att säga.

Är ordinarie i et lag och försöker få komma på andra ställen så ofta det går.

För mig skulle det vara värdelöst att ha en på 3 och en på 5 år, ingen av dem skulle få tillräckligt med chanser.

Tyvärr.  >:(

/Mvh Jonas

Publicerat
  • Författare
Intressant! Denna hund är "kusin" med Ella  :) Hans pappa "Cluny" är kullsyskon med Ellas mamma "Chocko" :)

Men Billy är ju född samma år som Ella vilket betyder att han är 8år i år och du skrev att du "haft" breton  :- har du sålt honom eller är han i de sälla jaktmarkerna?

Sorry att jag kapar tråden lite   :-[ men detta är ju intressant  ::)

Tyvär så är han i sälla jaktmarkerna  :'(

Publicerat
  • Författare
Så skulle jag vilja ha det. Men jag har inte jakt nog för att hålla mer än en hund i fulltrim så att säga.

Är ordinarie i et lag och försöker få komma på andra ställen så ofta det går.

För mig skulle det vara värdelöst att ha en på 3 och en på 5 år, ingen av dem skulle få tillräckligt med chanser.

Tyvärr.  >:(

/Mvh Jonas

Ja det är inte alla förunat men du hinner ju med något annat än älgjakt under hösten, det gör inte jag. Tur att man har en sambo som godtjänner att man är borta 35-45 nätter inför älgjakten och sen dycker man upp strax före jul när jakten är slut. Det enda spår hon ser efter en är enorma mängder kött som ska pakas och frysas och eventuelt någon skadad hund som ska till vetrineren. ;)  En lätt övredrift men åt det hållet är det, det tar mycket tid. Men hur kul som helst.

Publicerat

Måste ju bara fresta lite med denna bild  ::)

Gira-08-03-06015-L.jpg

Publicerat
Måste ju bara fresta lite med denna bild  ::)

Gira-08-03-06015-L.jpg

Hon ser så söt ut precis som en valp ska vara! :D

Publicerat
  • Författare

Hp ck i mini junior klass  ;)

Publicerat

Ska bli intressant att följa hennes utveckling. Min förhoppning är ju att hon blir jaktligt som sin bror och utseendemässigt en kopia av sin mor  ::)  ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Intressant tråd. Kul att läsa vad insatta människor tycker.

TILL JÄMTHUND: Det är inte lönt att börja med stövare heller, det är samma osämja och avundsjuka i alla hundklubbar. Det verkar vara svårt att samsas om vad som är bäst för utvecklingen av en jakthundsras. :mellow:

Publicerat
Intressant tråd. Kul att läsa vad insatta människor tycker.

TILL JÄMTHUND: Det är inte lönt att börja med stövare heller, det är samma osämja och avundsjuka i alla hundklubbar. Det verkar vara svårt att samsas om vad som är bäst för utvecklingen av en jakthundsras. :D

Nå så är det skrev det när man var som mest besviken men man lär ju sig, men det är tragiskt att det ska finnas sån avundsjuka det är ju för fan en hobby vi håller på med. Det finns inte en hund med fel och brister.Förutom mina förstås :rolleyes::D:D

Publicerat
Nå så är det skrev det när man var som mest besviken men man lär ju sig, men det är tragiskt att det ska finnas sån avundsjuka det är ju för fan en hobby vi håller på med. Det finns inte en hund med fel och brister.Förutom mina förstås :rolleyes::lol::blink:

Hur bra dina än må vara så är mina ändå bättre B):D;)

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu är goda råd dyra, båda tikarna där jag tingat valp fick för lite valpar. Bra tips motages.

Publicerat

Finns ju en del nyinlagda annonser på jämtklubbens sida, men jag har inte kollat så ingående på vad det är för föräldrar.

Publicerat
  • Författare

Jo jag har tittat och ska kolla lite närmare på Mac / Ada, någon som har koll på dom?

Publicerat

Både Ada och Mac har ju gått djäkligt bra och eftersom Dan är avelsråd för jämthund i Y-län, så lär det inte vara någon dålig kombination :D

Publicerat

Jo är ju inte kul när planerna skiter sig men så är det ju ibland, så det är bara kavla upp ärmana och forska vidare.En sak tycker jag är lite konstigt varför har han parat båda sina tikar med Mac !!!! nå det är ju hans val men jag personligen skulle då inte göra det.

Publicerat

har en kull nu född 10 mars där vi har 2 hanar kvar om nån är intresserad.

e SUCH SJ(LÖ)CH Hållviks Starke S16743/2001 A

(e SJCH SUCH Blickfångets Sting S14544/97 U

u SJCH Hållviks Eia S18595/98 U)

u J Hästbergsmyrens Bira S26238/2003 A

(e SJCH Kvällsbergets Loj S17909/95 U

u SJCH Ringkallens Indi S31585/95 U)

post-2174-1207311968_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har säk uppdaterat ungtiklistan och Alba är med nu, så det är ju kul ett tecken på en lyckad parning,

Publicerat
Nu har säk uppdaterat ungtiklistan och Alba är med nu, så det är ju kul ett tecken på en lyckad parning,

Grattis, vad roligt för dig :)

Har hon börjat löpa än då?? Eller går du och trampar otåligt än? :)

Publicerat

Nå inte ännu :rolleyes: så få se när hon tänker börja om hon börjar alls <_<

Publicerat
Nå inte ännu :rolleyes: så få se när hon tänker börja om hon börjar alls ;)

Hon gör nog som Molly, löper långt senare än planerat <_<