Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten -08

Featured Replies

Publicerat

sommarstuga ner vid badstranden,sen vänster ca 200m från badstranden

• Svar 301
  • Visningar 32,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
sommarstuga ner vid badstranden,sen vänster ca 200m från badstranden

Aha ok, vi håller till i andra änden, ner första vänster efter arvidsträskvägen. Är du ofta i stugan?

Publicerat
Jaha...var det inte Ilsbo som kallade till krismöte för bara något år sedan. :rolleyes:

Det stämmer vi jagar mot dom så då kan man ju undra vart holmen får dom siffrorna i från

Dessutom så sa dom på mötet jag var på att betes trycket var på mindre än två %

Inte på vår ruta men vi får ju vandrings älg til oss så någonstans måste dom ju få äta tycker man ;)

Publicerat
Det stämmer vi jagar mot dom så då kan man ju undra vart holmen får dom siffrorna i från

Dessutom så sa dom på mötet jag var på att betes trycket var på mindre än två %

Inte på vår ruta men vi får ju vandrings älg til oss så någonstans måste dom ju få äta tycker man :D

Jamen, Holmen lever ju i det förgångna, kolla bara i Hassela, där har ju bolaget börjat med svedjebruk igen... B):(

Publicerat
Aha ok, vi håller till i andra änden, ner första vänster efter arvidsträskvägen. Är du ofta i stugan?

ja om det är sol och varmt så knallar vi å är där,men iår har det inte blivit just nå än iaf,bara det blir varmt så far man nog ner nån helg

Publicerat
Jamen, Holmen lever ju i det förgångna, kolla bara i Hassela, där har ju bolaget börjat med svedjebruk igen... ;);)

Ingen ekonomisk katastrof säger dom det beror väl på att det är vi skatte betalare får stå för det grill fest ;)

• 1 month later...
Publicerat

Nu är det int så länge kvar. Bara 34 dagar kvar nu. Fick jaktkortet idag där det står att jag får jaga älg i år :lol:

Publicerat

Härligt tider som stundar :lol:

Försöker få tiken i form så man slipper skämas när man ska ut till skogs på allvar

Även husse behöver tränas :lol:

Publicerat

Nu är LST Norrbotten klar med tilldelning för dom olika omr. och ÄSO har bestämmt sin egen tilldelning. Över Kalix ser den ut så här! Leta reda på 08/09 och sedan kommun.

http://algweb.lst.se/ax.asp?lst=25

:D:D:D

Själv jagar jag inom Töre ÄSO.

:D

• 3 weeks later...
Publicerat

15 dagar kvar. Huuu ska bli kul /Erik

Publicerat

om 2 veckor ska vi städa ur slakteriet och de första passen delas ut.

Publicerat
15 dagar kvar. Huuu ska bli kul /Erik

Den närmar sig med stormsteg, men först ska Vi gå ut och spana efter någon nalle. Jag har fått björnrapporter idag att 2 olika björnar har varit synliga på markerna. Dom är väl som bortblåsta när dagen D närmar sig. :lol:

Publicerat

Då har man träffat Jaktlaget var mycket trevligt. Flyttat en del torn till bättre platser. Blev några timmar i skogen idag.Nästa helg blir det att städa Slakteriet, göra upp men passgrannen vilken tid vi ska åka iväg.

Publicerat

Ni har tur ni grabbar som får börja att jaga älg redan, själv tjuvstartade jag i går :D

Sköt en älg ko som livmodern trillat ut på.

Se

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13621

Publicerat
Ni har tur ni grabbar som får börja att jaga älg redan, själv tjuvstartade jag i går <_<

Sköt en älg ko som livmodern trillat ut på.

Se

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13621

Det är så tidigt som det kan bli älgjaktsstarten, men Vi börjar inte förrän den 6 sept. :lol:

Publicerat

Måndag smäller det förhoppnings vis :D

Tiken verkar ha problem med halsen i gen så nu är premiären i fara för henne ska till vet i morgon em och få domen .

Men har backupp av farsans tik hon körde i vägen fin tjur på hemma markerna i dag härlig krydda till okt jakten B)

Publicerat

Ja då är det bara tre arbetsdagar kvar till årets höjd pungt. Ska till baka på jobbet först i november, ska bli jakt var enda dag tills dess. Livet leker.

Publicerat
Ja då är det bara tre arbetsdagar kvar till årets höjd pungt. Ska till baka på jobbet först i november, ska bli jakt var enda dag tills dess. Livet leker.

Hua, hur bär man sig åt för att klara det. :blush: jag vill med ha det så ^_^

Inte nått avundsjuk :D

Publicerat

Ja då var jag ut och testade farsans tik i kväll

Söket var dåligt i början men det tog sig

Kom ut i en hygges kant hör älg på andra sidan men tiken var bakom mig tyvär :ph34r:

Älgen har hört mig och går av hygget

Tiken kommer förbi mig jag hör hur älgen fnyser en gång sen drar den i väg innan tiken kommer fram hon blir borta i en trekvart

Godkänt med tanke på att det är tredje gången hon är i skogen år och första gången med mig så det kan nog bli kul till veckan ändå :blink:

Publicerat

Då var det bara tjugo minuter kvar på skiftet sen blir det ut komp hem och sova några timmar sen förbereda bil färden norr ut i morgon

Skit jakt på er jakt galnigar nu far jag till stor oxens land :)

Mvh jörgen

Publicerat
Då var det bara tjugo minuter kvar på skiftet sen blir det ut komp hem och sova några timmar sen förbereda bil färden norr ut i morgon

Skit jakt på er jakt galnigar nu far jag till stor oxens land ;)

Mvh jörgen

O vi är ju inte avundsjuka på dig alls :)

Skit jakt på dig

Publicerat

Skit jakt på er jakt galnigar nu far jag till stor oxens land :)

Mvh jörgen

och vart är norrut om man får fråga? ;) själv ska jag bara glida igenom sista arbetsdagen för att ikväll packa och avfärd lördagmorgon mot västerbottens inland och storoxarna..;)

Publicerat
och vart är norrut om man får fråga? :) själv ska jag bara glida igenom sista arbetsdagen för att ikväll packa och avfärd lördagmorgon mot västerbottens inland och storoxarna..;)

Kom hem med flyget i från Åre i går efter fyra dagars jobb. I dag blir det tvätta och packa för en bilresa upp till Västerbotten, Åsele. Såg att du var i samma trakter, eller ?

Det ska i alla fall bli kanonkul. Det blev ingen resa upp förra året pga krock i familjeplaneringen.

Skit jakt på er alla som kommer iväg och jaga älg ;)

Publicerat

Själv får jag hålla mig till tåls en vecka till, vi kör Lördag till Lördag varför jag åker om en vecka. Men skall bli jäkligt skönt. :mad:

Skitjakt på er som börjar på Måndag!

Publicerat

Vi börjar också på lördag åt veckan för Vi har en del utflyttade bybor som kommer hem och jagar en vecka älgjakt med kompisarna. Både karlar och kvinnor. :mad: