Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten 05/06

Featured Replies

Publicerat
Är man bara tyst i kojan så får man skjuta,man kan int Zzzzzzzzzzzz hela tiden måste försöka vara vaken oxå   ;D 8) :P

Vem vaknade sist i kojan vid halv1

Sov gott Frazze

• Svar 208
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Hpda Janne. Jag har börjat att lida av samma problem, efter ett par timmar vaknar man av sitt eget snarkande. Kan man skylla på att barnen tar slut på än ;) eller.?  Säsongen började bra skjöt två rävar på en dryg timme. "Sommnade" och vaknade till efter ett tag, för att se den tredje räven ila där ifrån. Snark och Suck...

• 4 weeks later...
Publicerat

Räven bet i gräset 4/4-06 klockan 21,47  dock skjuten med hagel men en död räv blev det iaf så då har jag lyckas få 3st

men kan lova att det gått tungt för mig i år. :'(

Brukar ha minst det dubbla och med mindre tid i vakkojan :'(

Publicerat

En dag kvar av Räv jakten här uppe så är det någon från BD-Län som ska ut ikväll eller blir det bara att dricka Påsköl för alla??? ;)

Själv så tror jag att det blir att åka ut o vaka på en frisk räv för sen så är det bara dom med skabb som är lovliga  ;D :D

Publicerat

Egentligen kan man fråga sig varför man(inte jag) håller på med en jaktform som är så oerhört tråkig att man somnar... ;D

Publicerat

En intressant fråga till Mickel bara! Vad låg vikten på den största du sköt. Skulle bara vara kul att veta

// "TB"

::)

Publicerat
Egentligen kan man fråga sig varför man(inte jag) håller på med en jaktform som är så oerhört tråkig att man somnar... ;D

Som kompisen sa allt för att komma ifrån frugan ;D

Jag har tänkt sluta flera gånger men när väl räven kommer så är alla timmar man suttit glömda.

Men det var min första räv från en koja i skogen annars skjuter jag från köksfönstret eller på nyslagna ängar på hösten.

Och en och annan räv under älgjakten.

• 6 months later...
Publicerat

Rävjakt på Gotland är kultur!! Rävstammen verkar riklig på många håll,, Dom flesta jagar med drivande hund,, samt några vakar!! Som tur är så är vi förskonade från skabben på vår ö!! Mvh Drever_David Gotland!!!

Publicerat

hej, jag ska åka upp till markerna i slutet av nästa vecka , på bockjakten såg jag en ungräv som var ute på en åker och jagade sork med lycka.

tror ni att den skulle komma om jag köpte mig en harskirkspipa och satte mig på kvällen och lockade? eller är chansen inte stor att den kommer ut på åkern nu som den gjorde i augusti?