Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten 05/06

Featured Replies

Publicerat

Men det blir fint skoterföre när det fryser på lite  ;D

• 2 weeks later...
  • Svar 208
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

12 rävar hittils, 10 på *glugg* och 1 på smygjakt och 1 för drevern. Nu har det snöat idag så imorgon blir det nya tag igen vid gluggen!

Publicerat
  • Författare
12 rävar hittils, 10 på *glugg* och 1 på smygjakt och 1 för drevern. Nu har det snöat idag så imorgon blir det nya tag igen vid gluggen!

Ja det är imonerande då man inte spräckt nollan ännu :-[

Man får hoppas på den berömda ketchup effekten och nu har det kommit lite snö, så vi får se om rävarna vill gå i samma spår.

Om så är fallet kommer snarona att läggas ut och tas upp efter en dag då det garanterat börjar att regna :P

Publicerat

Ska försöka spräcka nollan till helgen.

Har endast skjutit en bom på springande räv >:(

Tänkte prova locka räv med surströmming, har hört att det ska vara riktigt bra.

Sur fisk luktar nog tilltalande för räven.

Publicerat

Igår vart det mildare på eftermiddagen och ett snöfall drog in, dvs riktigt rävväder så jag satte mig vid ena gluggen 21.30

Jag sköt den första räven 00.20 och den gick direkt ut på åteln,den andra kom 01.30 men den ville ej gå på åteln så på drygt 100 meter visslade jag fast den och 6.5án sa ifrån. Den första var en stor hanräv och den sista en hona. Nummer 13 och 14 i ordningen denna säsong.

Publicerat
Igår vart det mildare på eftermiddagen och ett snöfall drog in, dvs riktigt rävväder så jag satte mig vid ena gluggen 21.30

Jag sköt den första räven 00.20 och den gick direkt ut på åteln,den andra kom 01.30 men den ville ej gå på åteln så på drygt 100 meter visslade jag fast den och 6.5án sa ifrån. Den första var en stor hanräv och den sista en hona. Nummer 13 och 14 i ordningen denna säsong.

Härligt!!...Grattis. :D

ps. är detta samma Mickel som "tävlar" med Junior på robsoft ?

Publicerat

bra att de finns folk som lyckas att skjuta räv

Publicerat
Härligt!!...Grattis. :D

ps. är detta samma Mickel som "tävlar" med Junior på robsoft ?

Jo visst är det jag! Men om jag "tävlar" med Junior vet jag inte, det är väl vad han fått för sig iså fall. Jag jagar räv för spänningen och framförallt viltvårdens skull. :)

Var ut med rävmat idag och kollade mårdfällorna samtidigt och minsann, satt inte säsongens andra mård i slagfällan!

Publicerat
Jo visst är det jag!

ja men då var det inte nått jag fått för mig då! :D...välkommen hit!...

Mvh Fredde

Publicerat

Femtonde räven bet i snön inatt, en stor hanräv. Satt och småslumrade när jag plötsligt få se en stor räv SÄTTA sig på åteln!

Det var i fräckaste laget tyckte jag och saluterade honom med 6,5án  ;D

Publicerat

grattis!!!! :D

Publicerat

mm grattis.. är lite avundsjuk att man inte har nått ställe att vaka på...

Är annars en kanon spännande jaktform. får vänta till jag bejer mig norrut. då skall jag fixa mig en riktig åtel....

Grattis och bra jobbat!!!!!!!!

Publicerat

kul och grattis ;D

Publicerat

Tackar :)

Förhoppningsvis bör det märkas på småviltstammarna nu. Har märkt till iår att vi har mera skogsfågel på marken och möjligt att man ser flera getter med dubbelkillingar nu.

Publicerat
  • Författare
Tackar :)

Förhoppningsvis bör det märkas på småviltstammarna nu. Har märkt till iår att vi har mera skogsfågel på marken och möjligt att man ser flera getter med dubbelkillingar nu.

Får man fråga var du jagar ?

Idag sattes 6 snaror ut, inga fina förhållanden med skare under ca 1 dm pudersnö.

Men jag känner på mig att nu .......... 8)

Publicerat

hoppas det fungerar nu för dig seger  ;)

Publicerat

Idag sattes 6 snaror ut, inga fina förhållanden med skare under ca 1 dm pudersnö.

Men jag känner på mig att nu .......... 8)

jag håller tummarna!  :D

Mvh Fredde

Publicerat

Ja siddu de får man! ;)

Längs me Simons skifte alldeles bakom elljusspåre till höger om stortallen som står ve grannlinjan mot myr´n. ;)

I norra Uppland huserat jag bland rävåtlar och mårdfällor :D

Publicerat
  • Författare

Förbannelsen är över :D

Gluggjakt nu ikväll och det gav resultat, sakon behövde inte vänta länge förens en räv kommer över isen rakt mot åteln.

Vid yttersta högen stannar räven och 75,an tar hennes liv.

Måste tillägga att åteln nu fungerar, massor med spår och grävda gropar kring högarna.

http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=2674.0

Hoppas nu någon räv gått fast i snarona som ja la ut igår. 8)

Publicerat

Vi jagar bara med stövare och terriers och jakten har gått bra. Fram t.o.m första veckan i Januari så har vi fått 27 rävar för hundarna som vi jagar med.

Tyvärr satte snödjup med skare och mycket kylla stopp för jakten i början på Januari, och sedan började tiken löpa, men från och med fredag så är vi nog i gång igen.............

Publicerat

mmmm bra jobbat killar....Kul att höra att det finns folk som lägger ner så mkt tid till rovdjursjakt.... Det måste ju visa sig på era småviltsstammar... hoppas de övriga runter verkligen uppskattar det jobb ni lägger ner... all heder!!!!!!! mvh Tomas

Publicerat

Men grattis Seger, det var på tiden. Även jag hade turen att få skjuta en i går kväll.

Publicerat

Grattis Seger o Hallen till rävarna, bra gjort!!

Här hade vi rävväder inatt något alldeles makalöst, mulet, milt och lätt snöfall men jag ska på årsmöte med kretsen ikväll så jag var *tvungen* att vara hemma och vila, typiskt >:(

Publicerat

Tack mickel:

Publicerat

Har ett tips angående åtelmaterial!

Jag hade en säck gammalt hundfoder stod i garaget som jag blötlade i en hink med varmvatten över dagen och sen spred jag ut det på ena åteln och jäklar vad rävarna hade sprungit och letat småbitar. Brukar spetta fast trafikdödade rådjur på åtlarna men nu har det varit lugnt med olyckor, vilket iofs är väldigt bra , och frysen börjar sina på höstens ihopsamlade älglevrar samt rådjurs räntor.