Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som har hört något om den lagliga versionen av Astron?

När det kommer eller vad som dröjer.

• Svar 141
  • Visningar 21,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Var inte det bara ett rykte..? :(

Publicerat

Som sagt så är detta säkert bara ett rykte.

Och skulle det vara något på gång så lär du nog inte kunna räkna med någon nästa jaktsäsong, utan det lär ta längre tid.

Publicerat
  • Författare

Varför är de så sega, PTS...

PTS <-- Länk

• 2 weeks later...
Publicerat

den kommer att bli laglig kanske redan till hösten. känner en som jobbar med det

Publicerat

vad jag hört iaf,är att en pejl som skulle ha kommit med likande pogram som garmin i fjol,men satsade på få till biten med försäkring till bilar istället först,(bilar ska ha en pejl i sig mm) så ska ett pogram iaf väldigt likt astron komma,dock görs prover under detta år och tidigast nästa höst..vad jag hörde från början så vare garmin som var med på detta projekt, jag kommer iaf vara testare till denna i höst..

• 1 month later...
Publicerat

lyfter tråden lite. kan någon som har testat astron göra en liten resension om den. funderar på att beställa en. är ju ändå relativt billiga om man jämför med tracker myway osv. menar om själv pejlen är värdelös så får jag ändå en betydligt nyare gps än det jag redan har ;)

Publicerat
lyfter tråden lite. kan någon som har testat astron göra en liten resension om den. funderar på att beställa en. är ju ändå relativt billiga om man jämför med tracker myway osv. menar om själv pejlen är värdelös så får jag ändå en betydligt nyare gps än det jag redan har :lol:

Ta det lungt nu du kommer att jaga med jämte ingen stövel putsare ;) så köp my way den räcker längre än ca 3km

Publicerat
Ta det lungt nu du kommer att jaga med jämte ingen stövel putsare ;) så köp my way den räcker längre än ca 3km

HAHAHAHAHA, Precis vad jag sa!!! B)B):lol::D

Publicerat
Varför är de så sega, PTS...

PTS <-- Länk

Det är inte PTS som är sega utan jänkarna med att ta fram en gk CE-modell som är gk för hela EU och innan dess blir den inte laglig.

Publicerat

har en sån där leksak från usa ;) den var billig och bra som hjälpreda,men rätt usel tycker jag som pejl, buster is standing a quarry kommer upp titt som tätt :lol: men gratis å följa hunden :D

Publicerat

Med den nya antennen räcker Astron ca 1,5 mil!! My way är ju en stenålderspryl i jämförelse ;) .....Astron är den nya pejlen.....fullständigt överlägsen!

Publicerat
Med den nya antennen räcker Astron ca 1,5 mil!! My way är ju en stenålderspryl i jämförelse :P .....Astron är den nya pejlen.....fullständigt överlägsen!
Där vill då jag inte hålla med....iaf på mina jaktområden och den jakt jag bedriver så är MyWay överlägsen Astron !!! Ända fördelen som Astron har är att det inte kostar att använda den...annars så är den sämre på allt ! Kompisen köpte en Astro i vintrast och i mina ögon så var det nog bara en leksak. ;)
Publicerat
Där vill då jag inte hålla med....iaf på mina jaktområden och den jakt jag bedriver så är MyWay överlägsen Astron !!! Ända fördelen som Astron har är att det inte kostar att använda den...annars så är den sämre på allt ! Kompisen köpte en Astro i vintrast och i mina ögon så var det nog bara en leksak. ;)

Hmm,....vad mer begär du än en bra Gps och en klockren karta över var hunden är?? Man är väl ändå i skogen för att jaga?? :D Och för det andra.....My Way kräver gsm-täckning....där jag jagar finns det ej sådan. Kul att komma till skogs och ska jag 1 vecka och inse att leksaken för 12 000 kan man lika gärna trampa ner i myren..... :P !!

Publicerat
Hmm,....vad mer begär du än en bra Gps och en klockren karta över var hunden är?? Man är väl ändå i skogen för att jaga?? :D Och för det andra.....My Way kräver gsm-täckning....där jag jagar finns det ej sådan. Kul att komma till skogs och ska jag 1 vecka och inse att leksaken för 12 000 kan man lika gärna trampa ner i myren..... :P !!
Okej ! Men jag har då inte haft det problemet med min MyWay. Men finns det ingen täckning så där är den då Astron givetvis bättre. Men annars där täckning finns så är Astron nog bara en leksak i gemförelse. ;)
Publicerat
Okej ! Men jag har då inte haft det problemet med min MyWay. Men finns det ingen täckning så där är den då Astron givetvis bättre. Men annars där täckning finns så är Astron nog bara en leksak i gemförelse. ;)
Vad menar du med leksak?? Alla jaktprylar är väl leksaker i modern tid? :P ......Jag kan då inte se nå´n fördel med My way....dyrare, och har samma syfte....och fungerar bara med gsm. Men alla tycker vi ju olika.
Publicerat
Vad menar du med leksak?? Alla jaktprylar är väl leksaker i modern tid? ;) ......Jag kan då inte se nå´n fördel med My way....dyrare, och har samma syfte....och fungerar bara med gsm. Men alla tycker vi ju olika.
Fördelarna är många..tex du kan ringa upp och höra om hunden skäller ståndskall,gräver,...om djuret gått i gryt så kan du lyssna och höra vad som är på G eller om den driver och vilket ljud hunden har på skallet så du vet hur långt efter stövarn tex är efter räven. Du kan ta din telefon höra med andras hundar fast dom skulle vara hur långt borta som hellst,se om dom jagar och var dom jagar,du kan fast åka och jobba åka hem och äta eller vad som hellst och ändå ha stenkoll på vad hunden gör och var den är.....det är vad jag uppskattar med Trackern.

Och där jag jagar så händer rätt ofta att hunden drar över isen till andra byar och man för åka rätt långt för att komma runt dit och då skulle man inta ha någon koll på hunden om man inte hade en annan GPS än Astron. Så åt rävjägare så är nog Astron ännu inget att rekomenndera.

Då vi använde Astron så tappade den hela tiden bort hunden då och då och då man ser på konstruktionen på den pejlen så är den som gjord för att gå sönder....iaf skulle den inte hålla länge på en stövare som jagar dag o natt !!!

Publicerat

ja, men som sägs längre ner i tråden. om man inte har gsm täckning är det rätt meningslöst med myway.

sen att astron bara skulle räcka 3km kan jag väl inte tro. men lite trixande med antenner så måste det väl gå att få nog lång räckvidd..

Publicerat
Fördelarna är många..tex du kan ringa upp och höra om hunden skäller ståndskall,gräver,...om djuret gått i gryt så kan du lyssna och höra vad som är på G eller om den driver och vilket ljud hunden har på skallet så du vet hur långt efter stövarn tex är efter räven. Du kan ta din telefon höra med andras hundar fast dom skulle vara hur långt borta som hellst,se om dom jagar och var dom jagar,du kan fast åka och jobba åka hem och äta eller vad som hellst och ändå ha stenkoll på vad hunden gör och var den är.....det är vad jag uppskattar med Trackern.

Och där jag jagar så händer rätt ofta att hunden drar över isen till andra byar och man för åka rätt långt för att komma runt dit och då skulle man inta ha någon koll på hunden om man inte hade en annan GPS än Astron. Så åt rävjägare så är nog Astron ännu inget att rekomenndera.

Då vi använde Astron så tappade den hela tiden bort hunden då och då och då man ser på konstruktionen på den pejlen så är den som gjord för att gå sönder....iaf skulle den inte hålla länge på en stövare som jagar dag o natt !!!

Som sagt, alla har ju vi olika behov..........Men att behöva ringa upp sin hund för att höra vad den håller på med...voj voj?? Lite väl overkill !!? Känns som att sändare, mottagare och karta....bara det är ju en revolution som egentligen är helt onödig... :D;) . Hundar har jagat i alla tider och det har oftast funkat bra, trots då naturligtvis endel missöden! Nä, jag tror vi människor skaffar oss ett onödigt behov.....ett s.k habegär... :P

Publicerat

kanske C-78 har so lillan jakt marker at 3km räkker eller do har du en skit hund.astro är en amatör leksak som är mena ot en fågelhund.om du vill ha bra greijjer so köp en myway eller en ultrapoint dogps.

Publicerat
kanske C-78 har so lillan jakt marker at 3km räkker eller do har du en skit hund.astro är en amatör leksak som är mena ot en fågelhund.om du vill ha bra greijjer so köp en myway eller en ultrapoint dogps.
Gå nu för f-n å duscha! Förmodligen har jag större jaktmarker än du nå´nsin kommer att få uppleva!! Har testat min Astro ut till 1.5 mil..., utan någon som helst problem! Skithund har du ju förmodligen själv som måste hålla järnkoll på hunden som du inte alls verkar kunna styra!! Snacka om hundförarfel.....!! Att behöva ha en Myway och behöva ringa upp hunden för att veta vad den sysslar med, så har du ju tappat allt med jaktens syfte....och skulle nog behöva fundera på att skaffa en ny hund!! Känner att jag blir lite irriterad, när man kommer med helt obefogade påhopp utan att veta om vad man snackar om! Nä, Slaktar´n....kom tillbaks när du har nåt vettigare och trevligare att komma med.....och kanske när du är på lite bättre humör!
Publicerat

okej då lungnar vi oss ;)

astron är en pejl för mindre hundar där dreven ofta är inom hör håll,då är den väl helt ok,den har inte skall indikator,dålig meny för klicka för hastihet tex,den har yards istället för meter,den är på engelska,den slukar batterier så man blir en miljö bov,den har antenner vilket är HELT värdelöst,den är plastig och jag tror inte den klarar kyla eller vatten specielt bra,den är olaglig ännu. lite vad jag tycker

plus sidan är att den är gratis och följer hunden hela tiden om den håller sig inom rimligt avstånd.och att den är bra vid nya marker och märka ut gryt..

trackerns nackdel utom priset är mobilen,jag klarar inte hålla en mobil i livet över ett år så det skulle nog bli jobbigt,annars håller jag den som den bättre av alla gps pejlar jag provat,följt av pointer`n med benafon

Publicerat
Gå nu för f-n å duscha! Förmodligen har jag större jaktmarker än du nå´nsin kommer att få uppleva!! Har testat min Astro ut till 1.5 mil..., utan någon som helst problem! Skithund har du ju förmodligen själv som måste hålla järnkoll på hunden som du inte alls verkar kunna styra!! Snacka om hundförarfel.....!! Att behöva ha en Myway och behöva ringa upp hunden för att veta vad den sysslar med, så har du ju tappat allt med jaktens syfte....och skulle nog behöva fundera på att skaffa en ny hund!! Känner att jag blir lite irriterad, när man kommer med helt obefogade påhopp utan att veta om vad man snackar om! Nä, Slaktar´n....kom tillbaks när du har nåt vettigare och trevligare att komma med.....och kanske när du är på lite bättre humör!

;):P

Publicerat

Prata skit om käringen men aldrig om andras hundar ;)

Publicerat

skit hund är en skit hund och bra hund är en bra hund detta är fakta :P jag kan int na om non vill leka med amatör greijjerna ;)