Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro

Featured Replies

Publicerat

en mil är inte mycket begärt,better safe then sorry.. endast det bästa duger nog

men upplever min nu iaf vara seg,tar otrolig tid att hitta hunden när man startar,5-10min ibland.skit irriterande,

helt klart upplever jag orginal antennen "säkrare" på hålla hunden än nya,men men tror den är handenheten som är skit för mig,

än så länge önskar jag bara min värste fiende denna pejl,

kettu;den saknar rätt mycket mer än skallindikator,farten måste raderas för inte få med söket i en genomsnittlig fart,tappar hunden,bräcklig om man ska ha den på halsband,batteri tid,räckvidd,garanti och att den just är olaglig ännu spelar in..räcker med att fel jävel kopplar hunden för man ska få problem..

• Svar 141
  • Visningar 21,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
en mil är inte mycket begärt,better safe then sorry.. endast det bästa duger nog

men upplever min nu iaf vara seg,tar otrolig tid att hitta hunden när man startar,5-10min ibland.skit irriterande,

helt klart upplever jag orginal antennen "säkrare" på hålla hunden än nya,men men tror den är handenheten som är skit för mig,

än så länge önskar jag bara min värste fiende denna pejl,

kettu;den saknar rätt mycket mer än skallindikator,farten måste raderas för inte få med söket i en genomsnittlig fart,tappar hunden,bräcklig om man ska ha den på halsband,batteri tid,räckvidd,garanti och att den just är olaglig ännu spelar in..räcker med att fel jävel kopplar hunden för man ska få problem..

Ingen har funnit så mycket fel på Astron som du. Hur kan jag och många andra då vara helnöjda? Hur kan jag följa min hund i realtid på en utmärkt karta upp till 2-3 km med stubbantenn (på en drever) , till 6-7 km med originalantenn och i bilen till som mest 10,4 km? Med tapp av positon på endast några minuter vilket är helt betydelselöst. Hur kan jag se min och hundens position i en vattentät handenhet som kan vara påslagen hela da'n och bara behöver lyftas ur bröstfickan för en snabbkoll av positionen? Varför får jag inga satellittapp? Varför är uppstarten lika snabb som min bilnavigator? Varför köpte jag en Astro när jag hade en gps-pejl och en Tracker Supra? Varför går den inte sönder för mig? Varför händer inte detta dig? Svaret är troligtvis att du såväl som de som ideligen sprider myter om beslag och böter har intresse i pejlförsäljning och nu försöker slå blå dunster i ögonen på folk för att ni känner er hotade. Jag tror inte ett skit av vad du skriver och jag uppmanar alla att prova en astro själva. Det finns troligtvis någon i grannskapet som har en och är villig att demonstrera denna apparat. Har man väl provat en och och inte har en hund som jagar kommunvis så finns det idag INGET bättre.

Publicerat

Ja måste skriva igen i denna tråd har kanske skrivit detta tidigare, kompisen köpte en sån å provade förra hösten ,det var fan det mest patetiska skit som finns, gick med hans älghundar vi har då inga större berg men första gången blev det svart efter ca 1.7 km kom sen tillbaks men efter lite över 2 km så var den sten död. Den kanske funkar på en har hund som buktar på 1 km men till älghund så NEJ, så idag har han my way å är ruskigt nöjd.Så vad jag såg så kommer då inte nåt sånt i min samling (änn så länge ialf)innan dom får skall indikator å längre räck vidd.

Publicerat
Ingen har funnit så mycket fel på Astron som du. Hur kan jag och många andra då vara helnöjda? Hur kan jag följa min hund i realtid på en utmärkt karta upp till 2-3 km med stubbantenn (på en drever) , till 6-7 km med originalantenn och i bilen till som mest 10,4 km? Med tapp av positon på endast några minuter vilket är helt betydelselöst. Hur kan jag se min och hundens position i en vattentät handenhet som kan vara påslagen hela da'n och bara behöver lyftas ur bröstfickan för en snabbkoll av positionen? Varför får jag inga satellittapp? Varför är uppstarten lika snabb som min bilnavigator? Varför köpte jag en Astro när jag hade en gps-pejl och en Tracker Supra? Varför går den inte sönder för mig? Varför händer inte detta dig? Svaret är troligtvis att du såväl som de som ideligen sprider myter om beslag och böter har intresse i pejlförsäljning och nu försöker slå blå dunster i ögonen på folk för att ni känner er hotade. Jag tror inte ett skit av vad du skriver och jag uppmanar alla att prova en astro själva. Det finns troligtvis någon i grannskapet som har en och är villig att demonstrera denna apparat. Har man väl provat en och och inte har en hund som jagar kommunvis så finns det idag INGET bättre.

FRÅGAN ÄR VEM MAN SKA TRO PÅ,EN SOM SITTER OCH HAR KOMPISAR OCH GÄRNA PM:AR OM NÅN VILL KÖPA FÖR "VARA" BUSSIG

jag har provat många apparater och helt klart är min den jag har som sämst,men den har iaf fått vara i vatten å en i frys, kanske därför den inte håller vad vet jag,men lägg gärna in en bild på din garmin när du har kontakt 10,4 km i från hunden i skogen så ska jag börja läsa lite vad du skriver!

sen hoppas jag du inte är dummare än att du tror jag håller nån tillverkar vid ryggen hahah

dom fel min har är den är seg på hitta hunden och värdelös räckvidd! sen att jag tycker den är outvecklad gällar alla garmin astro pejlar!även väldigt lätt att he sönder!

Publicerat
FRÅGAN ÄR VEM MAN SKA TRO PÅ,EN SOM SITTER OCH HAR KOMPISAR OCH GÄRNA PM:AR OM NÅN VILL KÖPA FÖR "VARA" BUSSIG

jag har provat många apparater och helt klart är min den jag har som sämst,men den har iaf fått vara i vatten å en i frys, kanske därför den inte håller vad vet jag,men lägg gärna in en bild på din garmin när du har kontakt 10,4 km i från hunden i skogen så ska jag börja läsa lite vad du skriver!

sen hoppas jag du inte är dummare än att du tror jag håller nån tillverkar vid ryggen hahah

dom fel min har är den är seg på hitta hunden och värdelös räckvidd! sen att jag tycker den är outvecklad gällar alla garmin astro pejlar!även väldigt lätt att he sönder!

Den spiken visste visst var den tog. Ja mig har du iaf inte fått nå't PM från. Jag tror nog att man i fortsättningen kan bortse från din s.k test. Har man en så.n förutfattad mening, som du skriver, att du provar den bara för du fått den gratis och aldrig skulle köpa nå'n så är det inte mycket att lita till. Vi andra som är nöjda får väl glädjas åt att vi har stenkoll på våra hundar.

Jag hoppas också att andra inte tar för gott vad som sägs här om astron utan provar själva, för mig var det iaf julafton när den kom.

Publicerat

testen kommer forsätta då jag har ny antenn till enheten och jag väntar spänt på bilden från din enhet som går 10,4km i skogen med hunden på original :o ! då som sagt börjar jag tro du inte är bara en snackare!

Publicerat

intressant o läsa detta..

men fortfarande undrar jag värför inte astron gjort större väsen om sig i finland. tror att man skulle ha hört en hel del ifall det skulle vara nåt jäävligt bra ... men kanske jag personligen ligger lite i "radioskugga" o inte är medveten om vad som pågår....

men man kan ju konstatera med detta om astrons vara eller icke vara.... att vissa är nöjda, andra inte med den !! som med allt annat i livet, speciellt jakthundar :lol:

Publicerat

for ut idag igen för testa,blir tokig på denna,men iaf verkar den spöka lite med avståndet till hunden,för jag trippa på bilen 3km och astron visade 2km som längst,då åkte jag rak ifrån pejlen och hade plus mins 4meter på sateliterna :lol: ..,så kanske den ska uppdateras för funka som en knut eden ;) ??nån som har en ide om detta???

jo i sverige lever nog skammen att erkänna att 5000kr inte var så jätte bra lagda :DB)

Publicerat
intressant o läsa detta..

men fortfarande undrar jag värför inte astron gjort större väsen om sig i finland. tror att man skulle ha hört en hel del ifall det skulle vara nåt jäävligt bra ... men kanske jag personligen ligger lite i "radioskugga" o inte är medveten om vad som pågår....

men man kan ju konstatera med detta om astrons vara eller icke vara.... att vissa är nöjda, andra inte med den !! som med allt annat i livet, speciellt jakthundar ;)

Svar på detta finnarna vill ha saker som funkar å inget skräp som inte har räckvidd mer än ca 3 km. Måste medge att finnarna ligger steget före vad gäller pejlare å dom förnyar sig hela tiden. Å att sändningen skulle va över 1 mil är ju bara fantasier, skulle det vara så så nog skulle mer folk köpa den.

Publicerat
Svar på detta finnarna vill ha saker som funkar å inget skräp som inte har räckvidd mer än ca 3 km. Måste medge att finnarna ligger steget före vad gäller pejlare å dom förnyar sig hela tiden. Å att sändningen skulle va över 1 mil är ju bara fantasier, skulle det vara så så nog skulle mer folk köpa den.

vi väntar juh på vgustav ska komma med bild så vi kan börja diskutera om att min är de fel på eller bara att den testas med för höga krav ;)

Publicerat

En sak som jag inte riktigt förstår är... hur orkar ni att sitta o skriva en massa dynga kors o tvärs om vem som tycker vad o varför o att den har fel eller inte...

Om jag står i begrepp att köpa nånting, oavsett om det är hundpejl, kikarsikte eller nån annat roligt, så det sista stället jag skulle leta referenser på, är ett forum.

Dom flesta forum,jakt eller inte, verkar mer vara ett ställe att skriva av sina aggressioner mot nån annan o smutskasta deras syn på saker o ting än ett sätt att få fram vettig information om en produkt (med vissa undantag)...

Om ni nu har köpt en Astro o är så j***a missnöjda med den....reklamera den då där ni köpt den;-), eller stå ert kast o erkänn att ni var korkade o provade en ny grej som bara var skit, olaglig, o Väldigt dyr, o återgå till er GSM-pejl, traditionella pejl, eller vad ni nu hade innanB).

Kom istället med vettiga åsikter o gärna kritik om vad som skulle behöva förbättras. Gör som vissa andra som försöker ta fram lösningar på de problem som finns ;) , istället för att racka ner på allt annat bara för att man råkat betala ett överpris på en annan pejl några månader tidigare.

Jag har själv en Astro, och är SKITNÖJD med den, dock har den vissa saker som man skulle kunna önska sej. Tror dock de flesta bristerna redan avhandlats i både detta och andra forum;-). O än har jag inte sett, hört eller hittat nån pejl som är komplett på alla punkter som Jag önskar o förmodligen än mindre för att göra Alla belåtna. MEN...jag kastar inte skit på dom andra pejlarna jag har eller har provat bara för att andra föredrar dom.

Prova själva om ni vill prova nåt nytt.... o skulle ni vara missnöjda tror jag inte det är några större problem att bli av med den :P:P

Publicerat

jag är proffisionell på syna saker i sömarna! har lessnat på ödsla min lediga tid som är ute i skogen på att bli förbannad på skit saker,gjort det ofta och hoppas nu andra slipper gå samma öde till väga,dock vad det gäller garmin vet nog alla att den är helt ok för småhundar som inte drar iväg så långt,men just min pejl är en exemplariskt amerikanskt hantverk!riktigt jävla gdålig med andra ord,kanske nå lätt att justera eller bara uppdatera pogramvaran vad vet jag?

men tycker det är bra med lite nyanser på saker å ting! svårt å ta vissa på allvar när dom skrivit 10 inlägg sedan dom blev medlem och alla handlat om hur bra garminen är utan belägg..sen gillar jag inte traditionella grå sossar som många svenskar är tyvärr...

Publicerat

Kör på med dina tester F_C och se hur lång du kan komma med din Garmin. Man ska nog ta allt som skrivs och hörs med en nypa salt innan man själv ser vad man har. B)

Jag väntade med att skaffa GPS pelj då dom första Pointers med västar kom ut för jag ville ha ett i halsbandet och det tog inte länge innan dom fanns.

Men jag väntade även med att köpa den, förrän jag visste att man kunde lita på den. Och då man frågade alla som hade Tracker GPS då så sade alla att det är bara och köpa den funkar hur fint som hellst....och jag köppte ju en !!! och sen när jag skulle jaga så visade det sig att den inte klarade att en stövare jagade mer än två timmar!!! utan då tappade den kontakten med sateliterna och så var man utan hund resten av dagen ;)

Och vi stövajägare hade alla samma problem( dvs dom som hade hundar som jagade mer än 2 timmar)...så vi klagade hos Tracker och vips så hade dom en pejl som redan låg i hyllan som vi fick i stället då. :P

Och med det nya halsbandet så är jag super nöjd och det har hittils funkat kanon...fast hunden jagat i 8-10 timmar om dagen...så vet man alltid var den är :P

Så man ska inte tror allt... innan man själv testat på den jakt man själv bedriver och i egna jakt förhållanden.

Så fortsätt med tester för att få fram så bra saker som bara möjligt är !!!!

Publicerat
[/b]

vi väntar juh på vgustav ska komma med bild så vi kan börja diskutera om att min är de fel på eller bara att den testas med för höga krav :angry:

Ja nu har man stuckit ut hakan så nu är det upp till bevis. Jag testade idag, jag gjorde mig inte besväret att gå ut i skogen med sändaren denna gången utan satte den på en pall i stövarhöjd i trädgården. Denna gången dog den vid c:a 9,5 km. När jag vänt bilen och hittat ett lämpligt ställe att stanna på så visade den detta. Alltså 9,06 km. Nu var vädret annorlunda mot när jag fick 10,4 km, kanske spelar det roll. Hur som haver så visar väl detta att jag inte far med osanning. Nu skall jag i sanningens namn redovisa att jag körde i rakt motsatt riktning också och då dog den vid 6,84 km. Allt tillsammans räcker det iaf för mig

post-2336-1214499258_thumb.jpg

Publicerat

Jeg har sett Garminen i Aksjon men har ikke prøvet den selv. Vi bruker jo jaktradioer når vi jakter her hos oss , og det er jo VHF signaler som ved Astroen om jeg har forstått det rett. Når jeg ser hvor variabelt det signalet kan være her i mine terrenger så villle iallefall ikke jeg satset på dette systemet på en revestøver.

Jeg valgte en Pointer GPS peil med Twigg telefon , og har ennå ikke angret. Jeg har faktisk kjøpt meg et halsbånd til , dette nye halsbåndet er forberedt på GPRS.

Jeg valgte nøyaktig som Foxkiller her halsbånd istedenfor vest. Dette fordi når man har en støver som er godt over gjennomsnittet interessert i å grave seg inn til mikkel under bakken så må man ha noe solid. Jeg bruker vest i tillegg men vil ikke ha peilen på vesten. Oppringningsfunksjonen på halsbåndet var noe jeg trodde man ikke hadde bruk for.....så feil kan man ta , jeg bruker det tildels mye. Her har Foxkiller summert opp det meste.

Hver og en må jo velge det som er riktig for seg selv , jeg har iallefall ikke angret på mitt valg.

Det er faktisk helt utrolig at jeg er enig i både Foxkiller og FC her :angry:;)

Publicerat

Det är som jag förstår det, en helt ny hundenhet som heter DC 30.

7 miles räckvidd = 11 km.

cf-lg.jpg

pd-05-lg.jpg

Publicerat
Det är som jag förstår det, en helt ny hundenhet som heter DC 30.

7 miles räckvidd = 11 km.

cf-lg.jpg

pd-05-lg.jpg

Ja du F.C. Det verkar som vårt gnabb om räckvidder är överspelat. Nu får vi avvakta till jag skaffat en DC30. Kanske kan jag få 20 km's räckvidd :angry:

Publicerat

bra du fick ut å åka lite då, tack för du for ut by the way och bevisade motsattsen,men när garmin förstår att skallindikator och räckvidden/säkerheten är väldigt viktig kommer modellen heta astro dc99 tror jag :)

dock kanske man skulle festa till det med en sån där för testa, inte för han varit olydig eller så men nog kommer den antagligen piska hunden om jag inte ser fel,en tanke bara :angry:

foxhound! :o du måste vaknat på fel sida ;) kul du grävde ner stridsyxan då ;):angry:

post-1234-1214529258_thumb.jpg

Publicerat

nån som tror min kan vara så usel att man inte ens vill offra ett hagel skott på den?? kan det vara så området vars FRA och ett flygfält befinner sig inom milen kan vara orsaken till så usel mottagnign???? igår gick den inte över 100meter och visar (om man trycker enter när man på dog)comm 2 på 50meter och på 70 4 och sedan bara dö rakt av på 100meter???radio skugga eller amerikanskt skit?

kollade hundenheten igen och den är fast lödd,handenheten törs man inte skruva i,men så jävla lurigt detta,är det antennen handenheten eller radioskuggan???????

att den hänger sig och så kan man leva med kanske,men just nu är det sjukt dåligt :rolleyes:

Publicerat
nån som tror min kan vara så usel att man inte ens vill offra ett hagel skott på den?? kan det vara så området vars FRA och ett flygfält befinner sig inom milen kan vara orsaken till så usel mottagnign???? igår gick den inte över 100meter och visar (om man trycker enter när man på dog)comm 2 på 50meter och på 70 4 och sedan bara dö rakt av på 100meter???radio skugga eller amerikanskt skit?

kollade hundenheten igen och den är fast lödd,handenheten törs man inte skruva i,men så jävla lurigt detta,är det antennen handenheten eller radioskuggan???????

att den hänger sig och så kan man leva med kanske,men just nu är det sjukt dåligt :D

Den som har skruvat ihop din Astro måste vara samma person som satte ihop min första pejl, en Contact av dom första. Den hade en räckvidd kortare än hundskallet. :P Fungerar det övriga på handenheten, navigation, kompass, waypoints et.c.?

Har du rätt inställning för batterispänning?

Publicerat

allt funkar,om det är rätt spänning mellan mig och handenheten är negativ,,seriöst vet jag inte om det är rätt spänning faktiskt?har juh samma batterier som man ska ha lixom,,ser framför mig en liten taiwanes som satt ihop den här fel och kommer belönas med kallas charlie 9 finger :D

Publicerat
allt funkar,om det är rätt spänning mellan mig och handenheten är negativ,,seriöst vet jag inte om det är rätt spänning faktiskt?har juh samma batterier som man ska ha lixom,,ser framför mig en liten taiwanes som satt ihop den här fel och kommer belönas med kallas charlie 9 finger :D

Du kan ställa om den mellan laddningsbara och alkaliska batterier i menyn.

Publicerat

jag har för mig att man gör en inställning om man ska använda laddningsbara 1,2 volts eller vanliga 1,5 volts.

Publicerat

menu-->system-->system setup sen gåre bara kika så man har rätt alkaline :D