Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat

Snyggt skytte idag Beatless! Du kan ju få mer poäng på ffa 100 meter så det blir intressant att följa resan kommande månader mot den perfekta serien :thumbsup:

• Svar 1,1k
  • Visningar 141,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Riktigt bra speciellt på 300 det är där detta brukar avgöras :)

Publicerat

Var finns skjutprogrmmet för månadstävlingen.

Publicerat

Snyggt skytte idag Beatless! Du kan ju få mer poäng på ffa 100 meter så det blir intressant att följa resan kommande månader mot den perfekta serien :thumbsup:

Riktigt bra speciellt på 300 det är där detta brukar avgöras :)

Tack, tack, ni båda. Ja, några poäng till borde jag kunna skrapa ihop till nästa månad, med lite flyt, framförallt på 100 m som sagt. Nu hade jag i och för sig tur i att det inte blåste så mycket idag också. Men hursomhelst kul att gå från att posta det sämsta resultatet någonsin i maj till "Designated marksman" i juni. Så tack för att du inte sköt den här månaden, Lars :biggrin:

• 4 months later...
Publicerat

Är det någon i centrala-östra Dalarna (tänker typ Leksand, Rättvik, Gagnef, Borlänge, Falu, Säter, Hedemora kommuner) som brukar skjuta någon av de här tävlingarna som är sugen på sällskap på banan på helgerna?

Publicerat

Är det någon i centrala-östra Dalarna (tänker typ Leksand, Rättvik, Gagnef, Borlänge, Falu, Säter, Hedemora kommuner) som brukar skjuta någon av de här tävlingarna som är sugen på sällskap på banan på helgerna?

PM

• 1 month later...
Publicerat

Skjuts denna än? :)

Publicerat

Härligt! Bara få hem bössan då och skjuta cupen då :thumbsup:

Publicerat

Denna har skjutits under namnet toppcupen i Umeå ett tiotal år med minst tre tillfällen under dec-mars. En trevlig tradition som nu även spridit sig till Sundsvall,Skellefteå och Huddik. Så testa gärna att dra igång något där ni bor det blir ännu roligare att skjuta ett gäng samtidigt!

Här i Umeå har vi vila under Januari till förmån för toppjakt men tredje deltävlingen kommer att skjutas nästa månad. Sedan blir det nog lite gäst spel till någon annan stad för deras Toppcup finns även planer på lagtävling till våren  :thumbsup: 

• 4 weeks later...
Publicerat

Sköt vinterligan för första gången på länge nu, det var premiär för nya benstöd (Atlas) också vilket skulle visa sig på träffbilderna ....

Benstöden kan vinklas 45grader framåt vilket jag testade på 300m, men man ska inte prova nya saker när man jagar pappers-poäng det är helt klart. Jag satte även
fötterna på stödet mot en kant vilket resulterade i väldigt mycket förbelastning och en rekylupptagning (kändes påtagligt i kroppen) som var okonsekvent och kändes allmänt dåligt.

Så på 300m känner jag mig rätt säker på vad som hände. Rekylupptagningen/benstödshoppandet ser man på höjdspridningen och i sida så missade jag att vi fick lite vind från noll på 100/200. Båda iaktagelser bekräftades med en 3-skottare direkt efter, med benstödet i normalt läge och 0.2mrad avhåll mot vinden, som gav 0mm höjdspridning och ca 40mm i sida så gott som mitt i prick.....

Bättre att vara efterklok innan och göra rätt med en gång  :verymad:

post-13846-0-25937300-1391507308_thumb.j