Hoppa till innehåll

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.


Mad Mike

Recommended Posts

Tror inte du blir besviken på ScenarL, sköt toppcupen på grannforat idag 142P så nog slår det tätt alltid!

Nu finns även 90gr ScenarL den har jag inte testat men måste nog göra det i br.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte du blir besviken på ScenarL, sköt toppcupen på grannforat idag 142P så nog slår det tätt alltid!

Nu finns även 90gr ScenarL den har jag inte testat men måste nog göra det i br.

härligt. blir ett tusenpack till batten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

In

Tror inte du blir besviken på ScenarL, sköt toppcupen på grannforat idag 142P så nog slår det tätt alltid!

Nu finns även 90gr ScenarL den har jag inte testat men måste nog göra det i br.

Du e ju frekvent över 140!!

Impregnerande!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär, nu börjar jag få till riggen och framförallt mig själv ;)

Har inte alls hunnit skjuta så mycket som jag hade hoppats på men nu är det dags. Håller grupperna inom 50-öringen nu på 200 meter utan större problem och då är det väl dags att börja med denna eminenta tävlingen så man har något att pressa sig med.

300 meter har jag fortfarande svårt att hålla ihop grupperna ordentligt men det är en en träningssak hoppas jag på...

Nästa sväng med Maichel så skall jag sätta upp tavlor för månadstävlingen på för respektive avstånd och se om man behöver skämmas eller ej :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu börjar jag få till riggen och framförallt mig själv ;)

Har inte alls hunnit skjuta så mycket som jag hade hoppats på men nu är det dags. Håller grupperna inom 50-öringen nu på 200 meter utan större problem och då är det väl dags att börja med denna eminenta tävlingen så man har något att pressa sig med.

300 meter har jag fortfarande svårt att hålla ihop grupperna ordentligt men det är en en träningssak hoppas jag på...

Nästa sväng med Maichel så skall jag sätta upp tavlor för månadstävlingen på för respektive avstånd och se om man behöver skämmas eller ej :P

Skjut du så sköter jag "skämmas biten" :lol:

Men jag kommer igen, det finns en plan! :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men jag kommer igen, det finns en plan! :ph34r:

Tippar på att det är samma som min plan...

SE TILL ATT OPTIKEN ÄR FASTSKRUVAD!!! :lol:

Jag skall peta dit Locktite så min tub sitter fast ordentligt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Gjorde mitt bidrag sent omsider denna månad.

100m: Finfint skytte med första fullpoängaren ever :-)

200m: Sådär...inte nöjd då jag vet att bössan förtjänar bättre.

300m: Sköt ett skot som jag inte såg, klämde ett till och såg att jag legade lågt. Klickade upp x2 och dunkade på med 10x förstoring pga mirage. Blev lite less då jag inte såg skott 3 tom 5. Trodde jag klickade 16 inför skyttet men hade bara klickat 15 såg jag efteråt så det totala klickandet blev 17. Hade jag inte fuckat upp hade det nog blivit ett par poäng till.

Summakardemumma är att 105g´s ScenarL funkar klockrent!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Snyggt skytte som vanligt, Lars! :thumbsup: XC-serien på 300 imponerar extra mycket - vet många som inte fixar en sån serie på 100 :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var första skottet som sitter i 9an höll av lite sedan men är nog slumpen som satte dem i samma hål. Trevlig bössa är det testade två treskottare med SMK sedan samma nolla på 100 med den tre kulor jag testat oavsett laddning sådana bössor gillas:-D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man kan altså säga att det var slarv. :wink:

Inte nog med det - han fuskar ju genom att använda kardanaxeltjocka pipor :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Självklart måste leva upp till namnet och är väl själv skjutand bössor också;-)

ha ha ett bra namn tycker jag. jag ska försöka matcha ditt resultat men jag tror det blir svårt. hoppas jag får en halvtimme över i morgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur :biggrin: Man får passa på när man kan :whistling:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur :biggrin: Man får passa på när man kan :whistling:

Hade missat det men du har fortfarande 1-0 på mig IRL det glömmer jag aldrig :wallbash:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

SATAN I GATAN. :wallbash:

48p @ 300 :sick:

Gratulerar till ett välskjutande rör och en fantastisk skytteprestation :thumbsup:

//Peter

Kom på att det även var en duell Stefan.K VS Janne.S synd för tur-Stefan att jag schabblade på 200 :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

du får slita för att behälla det slarv-lars verkar ha fått flyt på sina tattarbössor. :biggrin:

Ja, den här månaden kan man spara in lite patroner för här har man inte en suck :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom på att det även var en duell Stefan.K VS Janne.S synd för tur-Stefan att jag schabblade på 200 :tongue:

jag ska försöka nå din 6cx total iaf men br resultatet ser kört ut det klarar jag inte om jag så skulle använda bänkstöd och vindflaggor. bössan tappar för mycket i precision på 300m för att nå dom riktga resultaten men går som tåget på 100 och 200 som tur är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det bekräftade ju bara inlägget om inbördes beundran.

Helt ok att skjuta bra, bara ni vet vem som befinner sig bakom det aktuella nicket.

Om inte är det ok att anklaga andra för fusk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...