Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat
Ja det bekräftade ju bara inlägget om inbördes beundran.

Helt ok att skjuta bra, bara ni vet vem som befinner sig bakom det aktuella nicket.

Om inte är det ok att anklaga andra för fusk.

Menvaälemäle?

• Svar 1,1k
  • Visningar 142,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Ja det bekräftade ju bara inlägget om inbördes beundran.

Helt ok att skjuta bra, bara ni vet vem som befinner sig bakom det aktuella nicket.

Om inte är det ok att anklaga andra för fusk.

Om du läser på robsoft så skjuter vi topcupen där exakt samma regler som denna men skjuts som tävling 4-5ggr per vinter, jag har ett antal resultat över 140 där också.......

Publicerat

Lars jag vet att du skjuter bra och jag betvivlar inte ditt resultat.

Publicerat

Jag var också med å skjöt detta tidigare. Med då jag sköt bra blev jag anklagad för fusk. Enbart pga att jag inte ville skriva mitt namn eller ta kort på bössan. Å det kanske är för att även du skulle känna igen bössan.

Publicerat

Jag var också med å skjöt detta tidigare. Med då jag sköt bra blev jag anklagad för fusk. Enbart pga att jag inte ville skriva mitt namn eller ta kort på bössan. Å det kanske är för att öven du skulle känna igen bössan.

Vad gör det om folk känner igen bössan då?

Klart man får vara beredd att folk tvivlar om ett helt okänt nick lägger in extremt bra resultat. Skytte är inte stort i landet i princip alla känner alla lite flyktigt åtminstone via namn från olika resultatlistor

Publicerat

Ja just därför jag inte ville ta kort. Men det är rätt lågt att anklaga andra för fusk.

Skall ut nu. Får se om ja hinner med allt då kanske jag lägger upp kort på det här senare.

Publicerat

Ursäkta mig men....

Kuklängdsmätardags?

Livet är alldeles för kort för att vara bitter! Vill man vara med och roa sig så får man väl visa upp liite utav sig självt också eller? Sen förstår jag inte vad det är att vara så rädd för, mig är det lätt att hitta och än så har jag varken blivit antastad, bestulen eller våldförd på...

Grymt skjutet gubbs!

Publicerat
...än så har jag varken blivit antastad.....

Men det var bra nära när jag var uppe och skulle få graverat (numrerat) 7x57an :lol:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Jag var också med å skjöt detta tidigare. Med då jag sköt bra blev jag anklagad för fusk. Enbart pga att jag inte ville skriva mitt namn eller ta kort på bössan. Å det kanske är för att även du skulle känna igen bössan.

Aaah, nu minns jag. Jag har dock inget minne av att någon anklagade dig för fusk. Det är bara sunt att vara skeptisk till exceptionella resultat. Om jag skrev på forumet att jag hoppar 2,49 i höjd - tror du att alla automatiskt skulle godta det då?

Publicerat

Upptäckte just att det är över ett år sen jag lämnade nåt bidrag. Jag får skärpa mej.

//Blyström

Publicerat
Upptäckte just att det är över ett år sen jag lämnade nåt bidrag. Jag får skärpa mej.

//Blyström

Samma här, skall ändå övas lite inför toppjakten så då kan man ju skjuta en serie en dag, övning så god som någon.

Publicerat

underbart skytte av mig i dag, håll till godo. :biggrin:

Publicerat

All heder till dig som (liksom undertecknad) inte bara postar världsrekordomgångar :thumbsup:

Publicerat

Vi får se till helgen vad min vila från skyttet med BRen gjort för formen. Förmodligen har det gjort mycket men inget positivt såklart. :-/

Publicerat

Hur lyckades du få sådant högerläge på 200 o 300?

Dax att skaffa en kaliber som tål vind läs 6mm :tongue:

BTW: ditt nya namn fuskhunden blir perfekt :woot:

Publicerat

Spin drift!

Publicerat

Spin drift!

Jo klart jobbig med 8" twist ligger sedan banan så coriolis jobbar åt samma håll blir det svettigt!

Publicerat

Jo klart jobbig med 8" twist ligger sedan banan så coriolis jobbar åt samma håll blir det svettigt!

:biggrin:

Publicerat

Dax att skaffa en kaliber som tål vind läs 6mm :tongue:

BTW: ditt nya namn fuskhunden blir perfekt :woot:

jag såg bara den stora fälttavlan dom andra tavlorna satt på och hade svårt att sätta riktmedlet rätt så på 200 låg jag rätt bra i sida tycker jag men fick för mig att träffarna satt långt åt vänster av någon anledning så jag klickade bort mig på 300 av detta.(markerade inte mellan dom avstånden).

det var totalt vindstilla. :blush:

Publicerat

All heder till dig som (liksom undertecknad) inte bara postar världsrekordomgångar :thumbsup:

jag har lovat mig själv att inte försöka vänta ut bra väder utan åker jag för att skjuta så blir det skytte, i dag var det dock en idiotisk regel men dimman måste ha varit tunnare när jag sköt på 100m för jag tyckte inte det såg så illa ut när jag kom upp till banan.

Publicerat

.

Publicerat

Ja, vad säger man... Top notch skytte av Lars. Mycket imponerande.

Det är extra kul att skjuta när bössorna biter.

• 1 month later...
Publicerat

Skoj att detta lever och fint skjutet Partik_LTR :thumbsup:

Skoj att en LTR visar hur fint dem skjuter i denna Tikka hysteri :tongue:

Själv sköt jag detta igår i form av top-cup på grannforat en trevlig tradition som faktiskt drog 13skyttar trots snöstorm :thumbsup:

Publicerat

Ja, det var bra skjutet! Impad av din kompis som lånar en bössa och nailar 50 poäng på 100 meter :ohmy:

Ska nog f-n komma ut och skjuta Månadstävlingen innan årsskiftet med 243:an :yes:

Publicerat

Jo vi var nöjda båda två, nästa gång kommer bössan vara bättre nollad för ändamålet också. Polarn är ju inte nybörjare på långshållsskytte och vi brukar ligga rätt lika så det blir alltid bra "tävling", ändå oartigt att vinna som gäst med MIN bössa! :wallbash:

LTR´en levererar verkligen, undrar om jag vågar hoppas på bättre prestanda efter bäddning nu senare i vinter ....

Kul med en bra serie på 300m och siktar på 5 av 5 bra avfyrningar nästa gång;)