Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat

Snyggt skjutet Blyström!

Vad för karameller ska man ha i påsen för bästa reultat?

Ska det va choklad, lakris eller segt färgglatt barngodis?

Ska man ha en sorts karameller till 100m en annan till 200 osv...

Upplys mig...:)

Gott nytt år!

Mvh/ Mangan.

• Svar 1,1k
  • Visningar 142,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Det såg väl bra ut lite färre klick på 300 nästa gång så blir det toppen :thumbsup:

Publicerat

Bra där blyström :thumbsup:

Publicerat

Tackar,

Det skall vara blandat smågodis stulet från WT:s ungar.

Jag måste lägga mer tid på banan med 260 pipan.

Jag har inte alls samma koll på denna som 308:an och kastas mellan skyttetekniska fel samtidigt som jag bara har en laddning som jag har fullt förtroende för.

//Peter

Publicerat

Vem blev Designated Marksman Dec 2012 nu då? Lars eller? :wallbash::thumbsup:

Nä vänta - det blev nog Patrik_LTRs kompis följt av Patrik_LTR själv. Grattis! :)

Publicerat

Precis jag har inte skjutit något bidrag i dec. Dock två toppcup :-)

Publicerat

Precis jag har inte skjutit något bidrag i dec. Dock två toppcup :-)

Varför la du inte in toppcupen då? Aaah, du är ödmjuk och låter andra vinna nån gång då och då. Schysst! :biggrin:

Publicerat

Vem blev Designated Marksman Dec 2012 nu då? Lars eller? :wallbash::thumbsup:

Nä vänta - det blev nog Patrik_LTRs kompis följt av Patrik_LTR själv. Grattis! :)

Tack!

Jag tar emot grattulationen å polarns vägnar och kommer kanske tom vidarebefordra den, han var ju ändå gäst och sköt med min bössa :wallbash:

Sjysst av Lars att inte lämna in något bidrag i december!

Vi sköt även vinterligan siste december vars resultat jag precis postade i tävlingstråden, har vi varit regelvidriga?

Vad vinner man förresten... en tok-pimpad custom 338LM i McMillan stock? :woot:

Publicerat

Riktigt bra skytte Patrik :thumbsup:

Reglerna finns i första inlägg i resultattråden där står ett bidrag per vapen, men tycker vi kan skippa den! Denna "tävling" är tänkt att öka övningsskyttet så klart du ska räkna ditt resultat :yes:

Priset är äran vilket inte ska föraktas :woot:

Publicerat

Ojoj... :wallbash:

Det gick inte som jag tänkt mig idag, på 100 meter hade jag bara en flyer men det var värre på både 200 och 300. Flera flyers riktigt lågt, kass teknik, svårt att få benstöden bra i snön på 100 och 200, 300metersvallen är dock betongplatta under tak, så varför det gick åt fanders även där har jag inget bra svar på, det gick bättre förra gången jag var på banan.

Publicerat

Jag gissar på dålig förbelastning/axelkontakt. Då får åtminstone jag skott som dippar.

Publicerat

Inte deppa Mackan, du skjuter ju, vilket är mer än vad man kan säga om mig.

Snart snart ska en R8 till vara med o leka :)

//

Publicerat

Jag tror som du Rikard, snön gjorde det omöjligt att förbelasta. Framför allt på 200 meter där jag låg uppe på snön och benstöde på en skiva i snön. Problemet är att jag tycker det är för mycket, dippa 6 cm på 200 meter bara pga bristande förbelastning, kan det göra så mycket?

Axelkontakten jobbar jag på, funderar på att bygga på någon form av fingerhook på rembygelfästet.

Publicerat

Med risk för att vara tråkig, men skjuter verkligen bössan bra?

Rätt rejäla flyers för att vara små fel som man inte märker av själv

Publicerat

Du har såklart rätt Lars, till att börja med måste jag få ändan ur vagnen och bädda bössan. Jag tycker har svårt att få skyttet riktigt konsekvent men är inte 100% säker på att det bara är jag. (Det finns en orsak till att jag har tänkt bygga en precisionsrigg.)

Publicerat

Problemet är att jag tycker det är för mycket, dippa 6 cm på 200 meter bara pga bristande förbelastning, kan det göra så mycket?

För mig kan det definitivt göra det. Jag kan lyckas med det på 100 meter med en K95:a :D

• 1 month later...
Publicerat

Snyggt skjutet Lars, som vanligt.

Mäkligt att du kan prestera så bra med spaken på fel sida :cool:

• 1 month later...
Publicerat

Snygg serie med 41p på 300m Exabit :thumbsup: <br /><br /><br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />

Publicerat

Tack - SST is da shit ;) Men fick även V-Max 87 att skjuta hyggligt idag med kortare ff :)

Publicerat

Snyggt skjutet :)

Nu bara måste jag ut o spöa skiten ur era resultat ....

//

Publicerat

Snyggt skjutet :) Nu bara måste jag ut o spöa skiten ur era resultat .... //

På 200 meter? Trooor inte det va? :yucky:

Publicerat

Kommer nog att skjuta 100 och 200m denna månaden, längre håll än så lär jag inte fixa med optiken som sitter på 243an för tillfället (Burris 4-12x40 utan targetrattar och med dot-riktmedel). <br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />

Publicerat

Kommer nog att skjuta 100 och 200m denna månaden, längre håll än så lär jag inte fixa med optiken som sitter på 243an för tillfället (Burris 4-12x40 utan targetrattar och med dot-riktmedel). <br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />

det går bra med den optiken, har skjutit mycket på den tavlan med x10 och dot.

Publicerat
Snyggt skjutet :) Nu bara måste jag ut o spöa skiten ur era resultat .... //

På 200 meter? Trooor inte det va? :yucky:

Nej inte på 200 men 300 o 100 ska du få på pälsen på.

//

Publicerat

Jag menade snarare att mitt skytte på 200 inte var så snyggt ;) Klart du klår mig på samtliga avstånd - kom igen nu! :thumbsup: