Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avel

Featured Replies

Publicerat
Låter som en riktigt bra början...fortsätt i den stilen ! :rolleyes:

Tackar ja bara hon fortsätter att driva räv så är jag nöjd.

• Svar 168
  • Visningar 34,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
men de låter som en bra början..har inte varit ute i dag tyckte de var nästa kallt har ca 18-19 grader minus

Fy fan,, brr

Hade 14 i morse men nu är det nere vid 10 strecket. Släppte tyskan en sväng efter lunch å då insåg jag att det kommit en hel del snö :rolleyes:

Publicerat
Han hade en drös med vovvar den där Olof när jag va dit, jagar du räv med din ?

Jag håll hus i en liten by som heter boteå mellan sollefteå å kramfors,, å självklart på solsia älven <_<

Var härjar du rå?

Jo han har säkeert några jyckar..

Okej, därneråt :rolleyes:

jo endast räv, köpte honom för ett år sedan som 1,5 åring ..innan va de en gammgubbe 75+ som hade honom till harjakt. Stackars jycke!!

Fick en räv för honom idag

Publicerat
Jo han har säkeert några jyckar..

Okej, därneråt :P

jo endast räv, köpte honom för ett år sedan som 1,5 åring ..innan va de en gammgubbe 75+ som hade honom till harjakt. Stackars jycke!!

Fick en räv för honom idag

Får gratulera till jaktlyckan,, vart håller du hus å gör Mickel osäker? Vi har fått 1,5 cm nysnö nu så jag hoppas kunna få ngr riktigt färska rävspår att gå på i morgon :D

Känner du får att vidga vyerna så är du välkommen att jaga räv här, kanske hitta ngr gryt oxå?

Publicerat
Får gratulera till jaktlyckan,, vart håller du hus å gör Mickel osäker? Vi har fått 1,5 cm nysnö nu så jag hoppas kunna få ngr riktigt färska rävspår att gå på i morgon ^_^

Känner du får att vidga vyerna så är du välkommen att jaga räv här, kanske hitta ngr gryt oxå?

Mellan umeå och lycksele ungefär, jag jagat lite överallt..

Vi har fått 7 cm idag så i morgon blire rävjakt.

Jag är ganska uppbokad men man tackar för erbjudandet, vi får hålla kontakten?

Publicerat
Får gratulera till jaktlyckan,, vart håller du hus å gör Mickel osäker? Vi har fått 1,5 cm nysnö nu så jag hoppas kunna få ngr riktigt färska rävspår att gå på i morgon ^_^

skickar in en bild på lillkillen, 64cm i mankhöjd

post-1212-1228054296_thumb.jpg

Publicerat

men då kanske du ska följa mig nån dag. ja jagar utanför åmsele om du ska förbi nån dag..kommer att vara ledig hela veckan ^_^

Publicerat
men då kanske du ska följa mig nån dag. ja jagar utanför åmsele om du ska förbi nån dag..kommer att vara ledig hela veckan ^_^

Jasså? Vad heter du?

Jag knegar eftermiddasskift i veckan så jag ska jaga hela veckan hade ja tänkt..

Publicerat
Jasså? Vad heter du?

Jag knegar eftermiddasskift i veckan så jag ska jaga hela veckan hade ja tänkt..

Jonas Eklund har sommarstuga 1 mil utanför åmsele har rätt bra rävmarker vi sköt 10st på samma åtel förra året..

Publicerat

skickar in en bild på lillkillen, 64cm i mankhöjd

Stilig vovve, ja vi har fått en hel del regn idag så borde bli rätt skarpt före nu så jakt med hund är bara att glömma på ett tag :blink:

Men får du nån lucka så finns det ca 4500 orörda rävhektar att gästspela på :D än så länge innan lilla finskan har kommit igång,, hoppas jag iaf :o

Publicerat
Jonas Eklund har sommarstuga 1 mil utanför åmsele har rätt bra rävmarker vi sköt 10st på samma åtel förra året..

på åtel?!? de är ju djurplågeri..man ska ta dom för jyckarna :blink:

Publicerat
Stilig vovve, ja vi har fått en hel del regn idag så borde bli rätt skarpt före nu så jakt med hund är bara att glömma på ett tag :blink:

Men får du nån lucka så finns det ca 4500 orörda rävhektar att gästspela på :D än så länge innan lilla finskan har kommit igång,, hoppas jag iaf :o

de låter finfint.

jag har runt 20 000 att röra benen på men man jagar ju mest på hemmamarken, lat som man är.

Va lillfinskan från tegmans och röaffes tarxan?

Publicerat
på åtel?!? de är ju djurplågeri..man ska ta dom för jyckarna :blink:

blev fel där de blev 10 rävar skjutna efter jyckar men alla tog upp i närheten av åtel´n fanns lika mycke räv kvar efter jycke säsongen men dom ska tas snart förhoppningsvis nån efter valpen hade vare skojj..

Publicerat
de låter finfint.

jag har runt 20 000 att röra benen på men man jagar ju mest på hemmamarken, lat som man är.

Va lillfinskan från tegmans och röaffes tarxan?

Vilken lyx :o ja man är bekväm av naturen men de e ju alltid bra att ha mark att röra sej på,,

Jo hon är efter Kata och Tarxan, har bara haft hon i ca 3 veckor, å nu förstörde ju regnet den fina spårsnön :blink:

Är din efter någon av hundarna han har hemma nu?

Publicerat
blev fel där de blev 10 rävar skjutna efter jyckar men alla tog upp i närheten av åtel´n fanns lika mycke räv kvar efter jycke säsongen men dom ska tas snart förhoppningsvis nån efter valpen hade vare skojj..

de klingade bättre i mina öron:)

Jofan, de är alltid kul att se hundarna utvecklas.. jag har själv en valp nu så de är mycke fart hemma.

terriern och två kötthuvuden till stövare :o

Publicerat
Vilken lyx :D ja man är bekväm av naturen men de e ju alltid bra att ha mark att röra sej på,,

Jo hon är efter Kata och Tarxan, har bara haft hon i ca 3 veckor, å nu förstörde ju regnet den fina spårsnön :o

Är din efter någon av hundarna han har hemma nu?

Stövaren jag använder: bamse är barnbarn efter nån av tegmans jyckar. Jag har inte bästa kollen, jag jagar istället :D

Jag har ju en terrier och en stövarvalp till nu så de är fullt upp hemma.

Publicerat
de klingade bättre i mina öron:)

Jofan, de är alltid kul att se hundarna utvecklas.. jag har själv en valp nu så de är mycke fart hemma.

terriern och två kötthuvuden till stövare :o

jo man skulle skämmas om man sköt en räv på vak.

vars kommer din stövarvalp i från?

Publicerat

vi pm:ar istället för att bubbla sönder tråden

Publicerat
  • Författare

Kul att höra att det några av valparna kommit igång på räv.Pratade med en annan kille som oxå har en valp från samma kull och den hade oxå drivit räv igår.Kör hårt!

Publicerat
Kul att höra att det några av valparna kommit igång på räv.Pratade med en annan kille som oxå har en valp från samma kull och den hade oxå drivit räv igår.Kör hårt!

Vart håller den killen hus åt? är ju lite roligt å veta var syskonen hamna och hur dom utvecklas,,

Har ngr färska rävspår som hägrar nu i fin nysnö så håll tummarna :wacko:

Publicerat

Den killen det är David antar jag. Jag har också skaffat en valp från olof med tarxan och kata som föräldrar.

P-O som hunden heter har drivit räv en gång än så länge. Men tyvärr har det inte blivit att släppa honom veckan som var p.g.a skaren som var på hemma marken. Vi har spårat räv en del också och vad jag kan förstå så verkar valpen intresserad av räv. Jag jagar i trakterna kring sjulsmark i piteå kommun.

Publicerat
Den killen det är David antar jag. Jag har också skaffat en valp från olof med tarxan och kata som föräldrar.

P-O som hunden heter har drivit räv en gång än så länge. Men tyvärr har det inte blivit att släppa honom veckan som var p.g.a skaren som var på hemma marken. Vi har spårat räv en del också och vad jag kan förstå så verkar valpen intresserad av räv. Jag jagar i trakterna kring sjulsmark i piteå kommun.

de verka som de kan bli nå bra av valparna.. min Vita tog upp en räv helt själv i fredas som slutade med att den kröp under en lada vet ej om hon skallade men räven hade haft språng spår nerför berget och in i ladan.

Publicerat

Det verkar ju kanon bra. Hoppas bara att utvecklingen håller i sig.

Publicerat

Fick du skjuta räven?

Publicerat
Fick du skjuta räven?

tyvär terrier´n är skadad men vita var under ladan men vi var inte så få ut den. den hade vare så krypa in under cementgrunden