Publicerat Januari 2, 200917 yr Nä, jag tror nog att han ser på ögat...kanske lite sämre syn men det kvittar.Även Tello den äldre stövaren skadade ögat som ung men det har inte påverkat honom alls. Jodå, nog blir det väl jakt innan SM hoppas jag...han skulle vila upp till en månad..men jag ska till vet. fler ggr och jag hoppas att hon säger att det går komma igång tidigare. Det är ett bra startfält på Räv-SM i år så det blir intressant.Jag själv sätter en slant på Finn...en gammal rutinerad hane som enligt rykten ska vara oerhört duktig. Hoppas stövarn får tillbaka större delen av synen och att det inte komer påverka jakten. Sköt första räven för min tik förra helgen efter Olofs "kata".Hon skötte sig jävligt bra och man hade tur som stod rätt i pass. Va väl inte helt klockrent drev och det tog lite tid innan hon hade riktig kontakt, men det hördes mer än väl då hon fick synkontakt. Nu är det bara att nöta på med henne och än finns det hopp!!! Mvh grävUppland..........
Publicerat Januari 2, 200917 yr Hoppas stövarn får tillbaka större delen av synen och att det inte komer påverka jakten.Sköt första räven för min tik förra helgen efter Olofs "kata".Hon skötte sig jävligt bra och man hade tur som stod rätt i pass. Va väl inte helt klockrent drev och det tog lite tid innan hon hade riktig kontakt, men det hördes mer än väl då hon fick synkontakt. Nu är det bara att nöta på med henne och än finns det hopp!!! Mvh grävUppland.......... grävUppland !!!! Har du en finskstövare ? Grattis iaf till första räven för tiken !!
Publicerat Januari 2, 200917 yr Hoppas stövarn får tillbaka större delen av synen och att det inte komer påverka jakten.Sköt första räven för min tik förra helgen efter Olofs "kata".Hon skötte sig jävligt bra och man hade tur som stod rätt i pass. Va väl inte helt klockrent drev och det tog lite tid innan hon hade riktig kontakt, men det hördes mer än väl då hon fick synkontakt. Nu är det bara att nöta på med henne och än finns det hopp!!! Mvh grävUppland.......... Verkar finnas en del stövare här efter Kata, inte är det en valp från senaste kullen?
Publicerat Januari 2, 200917 yr grävUppland !!!! Har du en finskstövare ? Grattis iaf till första räven för tiken !! Japp och tackar! e:Eiman Janne u:Kata Mvh grävUppland
Publicerat Januari 2, 200917 yr Verkar finnas en del stövare här efter Kata, inte är det en valp från senaste kullen? Nix! 2005-01-01 föddes denna kull. Tog över henne ifjol i februari(2008). Mvh grävUppland.....
Publicerat Januari 2, 200917 yr Japp!e:Eiman Janne u:Kata Mvh grävUppland Okej ! Fint ! Hur gammal är tiken då ?
Publicerat Januari 2, 200917 yr Okej ! Fint ! Hur gammal är tiken då ? Slänger in en bild till på henne...... Mvh grävUppland.....
Publicerat Januari 2, 200917 yr Slänger in en bild till på henne......Mvh grävUppland..... Grattis till drevräven...
Publicerat Januari 3, 200917 yr Slänger in en bild till på henne......Mvh grävUppland..... Grattis till mickel alltid roligt att skjuta första räven, hon ser värlkigen bra ut. bara att kämpa på så blir hon som du vil ha henne
Publicerat Januari 4, 200917 yr jag är avundsjuk på dig.. jag vill också att det ska bli nån räv för min stövare. Men jag måste säga ett stort grattis!!
Publicerat Januari 5, 200917 yr Förresten.Hur var drevet och hur länge höll hon på med räven Ja inte va det mycket att skryta med ang första räven som gick i mitt pass efter 20-25 min . Bättre gick det idag då jag släppte på bra slag som hon tog direkt och efter 20 min och nästan 1 km bort kom upptaget. Hon drev helt ok enligt mig med tätt skall och bra hörbarhet. Tempot va hyffsat och det hördes att hon hade god kontakt med räven. Efter första timmen buktade det riktigt bra och drevet höll sig inom nära hörhåll. Allt har ju ett slut och när nästan 2 timmar gått blev det tyst. Vad som hände kan jag bara spekulera om, kanske gick räven under eller så tappade hon bort den helt enkelt ??? Hon va tillbaka på ca 30 min och kom i sina egna slag där jag släppte henne, och det känns jävligt bra Åkte iaf hem nöjd och belåten från skogen . Mvh grävUppland .....................................
Publicerat Januari 5, 200917 yr P-O (finnstövaren nästan 7 månader gammal) verkar gilla rådjur. Idag var jag tvungen att stå som en fotbollsmålis på rådjursspåren. Efter en vild fajt så fick jag iaf tag på stövaren. Har aldrig hört han driva så övertygande nån gång förut. Han ladde för kung och fosterland när han satte iväg efter rådjuren. Efter ca 1 min drev så tog jag som sagt fast hunden. Sedan följde 400m stövarsläpning i djupsnö. (kanske en ny gren för vinter OS).
Publicerat December 5, 201114 yr Hur går det för alla "valparna" som nu borde ha växt upp ordentligt!? Suttit inatt på jobbet och läst igenom en mycket intressant tråd då jag börjar bli mer och mer sugen på en rävdrivare!
Publicerat December 8, 201114 yr Hur går det för alla "valparna" som nu borde ha växt upp ordentligt!? Suttit inatt på jobbet och läst igenom en mycket intressant tråd då jag börjar bli mer och mer sugen på en rävdrivare! Kolla jaktdagboken på rävjakt med vita, där har du en från kullen Helt klart att du måste ha en rävdrivare