Publicerat December 6, 200817 yr Den killen det är David antar jag. Jag har också skaffat en valp från olof med tarxan och kata som föräldrar.P-O som hunden heter har drivit räv en gång än så länge. Men tyvärr har det inte blivit att släppa honom veckan som var p.g.a skaren som var på hemma marken. Vi har spårat räv en del också och vad jag kan förstå så verkar valpen intresserad av räv. Jag jagar i trakterna kring sjulsmark i piteå kommun. Kul å höra att fler i kullen visar intresse du ska inte på rävjakten i piteå till helgen? Vi har haft dåligt före här oxå ett tag, var ut å släppte idag men de blev inget drev men hon skötte sej bra iaf
Publicerat December 21, 200817 yr Enda gången man inte vill ha mycket snö så kommer det givetvis i mängder, och dessutom med skare på det. Men vi får kämpa på.
Publicerat December 21, 200817 yr Enda gången man inte vill ha mycket snö så kommer det givetvis i mängder, och dessutom med skare på det. Men vi får kämpa på. Samma här hade vare roligt om de gått släppa. Nu börjar de ju vara nån ålder på valparna.
Publicerat December 21, 200817 yr castro1, verkar som vi har fått före för släppa stövarn igen,tydligen ska det bära sägs det,ska kolla upp det isf äre bara komma upp så kanske vi kan få ut nån räv för hunden ur gryt att låta valpen driva,här verkar dom inte villa gå i gryt så längre drev måste väl vara fint för hunden,, jag är ledig närsom helst bara det går jaga så du vet..ska kolla föret själv och testa
Publicerat December 21, 200817 yr castro1, verkar som vi har fått före för släppa stövarn igen,tydligen ska det bära sägs det,ska kolla upp det isf äre bara komma upp så kanske vi kan få ut nån räv för hunden ur gryt att låta valpen driva,här verkar dom inte villa gå i gryt så längre drev måste väl vara fint för hunden,, jag är ledig närsom helst bara det går jaga så du vet..ska kolla föret själv och testa Testade idag i utanför Boden å det höll inte. Måste komma snö om det ska gå å jaga här i alla fall. Möjligen att det håller bättre neråt kusten??
Publicerat December 21, 200817 yr castro1, verkar som vi har fått före för släppa stövarn igen,tydligen ska det bära sägs det,ska kolla upp det isf äre bara komma upp så kanske vi kan få ut nån räv för hunden ur gryt att låta valpen driva,här verkar dom inte villa gå i gryt så längre drev måste väl vara fint för hunden,, jag är ledig närsom helst bara det går jaga så du vet..ska kolla föret själv och testa låter bra jag är ledig drygt 2 veckor framöver ( mer om de behövs )så ja kommer gärna och provar..
Publicerat December 21, 200817 yr vi får snö imorron även idag snöar det,, vi testar föret imorron igen
Publicerat December 23, 200817 yr Skaren håller för oss som bor vid kusten i allafall. även för oss inlandsbor,,
Publicerat December 23, 200817 yr även för våra hundar i inlandet Men vafaan!!! Inte fan håller den då här i mitt inland... Måste flytta till bättre marker!!!
Publicerat December 25, 200817 yr här är väl inte bättre än nån annanstans men inte heller sämrre,vi har ständigt kallt och dom dagar det blir blida så blir det kanon redan dagen efter,vet kusten där kan det regna frysa på och hålla på längre tid...men man blir inte en kust bo av fri vilja
Publicerat December 25, 200817 yr Var jagar du castro1? och vad heter din valp? och har det blivit något drev på sistone?
Publicerat December 31, 200817 yr Är vansinngt irriterad just nu. Stövarkräket har precis rivit ner en tapetvåd plus att han till och med åt upp tapeten. Vår hall ser ut som en rysk skogshuggarkoja eller ett vandaliserat hockeyomklädningsrum.
Publicerat December 31, 200817 yr haha det är så skönt att höra att andra har problem..min äldre stövare kunde riva hus innan jag fick någolunda pli på honom
Publicerat December 31, 200817 yr och ja...allt är skarens fel Man vill ju ta jaktligt självmord som de ser ut nu..men man tar väl hellre till flaskan gott nytt år på er alla
Publicerat December 31, 200817 yr Var jagar du castro1? och vad heter din valp? och har det blivit något drev på sistone? Jag jagar i Norsjö om du vet vars de ligger har även lite mark kring åmsele..hon heter vita passande namn när hon är väldigt vit och att öronsnibbarna är vita Det är hopplöst här för mycke snö och skare de kommer nog aldrig att gå släppa nå mer i år som de ser ut nu iaf. Har du provsläppt något?
Publicerat December 31, 200817 yr och ja...allt är skarens felMan vill ju ta jaktligt självmord som de ser ut nu..men man tar väl hellre till flaskan gott nytt år på er alla Ja de känns så men fick stilla jaktivern me lite grävlingsjakt i går så de dämpade lite.. Men i kväll få de bli flaskan Gott nytt år.
Publicerat December 31, 200817 yr och ja...allt är skarens felMan vill ju ta jaktligt självmord som de ser ut nu..men man tar väl hellre till flaskan gott nytt år på er alla ....ja man undrade ju vart alla stövarjägare tagit vägen !!! ....så ni sitter med flaskan i stället för o jaga !
Publicerat December 31, 200817 yr Jag har fått stövaren att driva två gånger hittills. Korta drev men han är desto bättre på spåra i tystnad.
Publicerat December 31, 200817 yr Jag har fått stövaren att driva två gånger hittills. Korta drev men han är desto bättre på spåra i tystnad. de låter ju bra...Vita verkar åxå följa spåren bra och verkar inte rädd för att fara om hon kommer på ett spår...
Publicerat December 31, 200817 yr Författare Jag är nog den enda som är glad över att det är skare å inte går jaga nu. Var ute på juldagen å hade ett riktigt bra rävdrev...men så fick Tarzan in en pinne i ögat så de va bara att åka till veterinären.Den var ca 8-9mm grov(pinnen alltså..inte veterinären ) å var ca 5cm in i ögat, såg inge trevligt ut alls men nu ser det bättre ut. Måste dock ta det lite lugnt med jakten några veckor till...dessutom lite återbesök hos vet.Så för mig passar det utmärkt med skare nu
Publicerat December 31, 200817 yr Jag är nog den enda som är glad över att det är skare å inte går jaga nu. Var ute på juldagen å hade ett riktigt bra rävdrev...men så fick Tarzan in en pinne i ögat så de va bara att åka till veterinären.Den var ca 8-9mm grov(pinnen alltså..inte veterinären ) å var ca 5cm in i ögat, såg inge trevligt ut alls men nu ser det bättre ut. Måste dock ta det lite lugnt med jakten några veckor till...dessutom lite återbesök hos vet.Så för mig passar det utmärkt med skare nu Ajdå de lät inge vidare blir han blind på de ögat då? Ja såg att tarzan ska vara med på sm så de blir inge jakt förän då..
Publicerat December 31, 200817 yr Författare Ajdå de lät inge vidare blir han blind på de ögat då? Ja såg att tarzan ska vara med på sm så de blir inge jakt förän då.. Nä, jag tror nog att han ser på ögat...kanske lite sämre syn men det kvittar.Även Tello den äldre stövaren skadade ögat som ung men det har inte påverkat honom alls. Jodå, nog blir det väl jakt innan SM hoppas jag...han skulle vila upp till en månad..men jag ska till vet. fler ggr och jag hoppas att hon säger att det går komma igång tidigare. Det är ett bra startfält på Räv-SM i år så det blir intressant.Jag själv sätter en slant på Finn...en gammal rutinerad hane som enligt rykten ska vara oerhört duktig.