Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Avel

Featured Replies

Publicerat
jag är aldrig vori jaga med pomo(fast jag bor 15kilometer from pomo :) ) men jag är hört att han är faktiskt en skin maskin.men det är säket he fins minst lika bra finskstövare i finland som pomo är om int bätre.alla 10 hundar som slipper kilpa holler jag minst lika bra men han som har mäst tur i kilpa so han vinner.pauli i kannus har ockso bra finkstövare och mang ader den frakten.kompisen som är prov domare circa 30 års ärfarenhet om prover jagat circa 40 år rävar med stövare(foxkiller är had han också han på ett räv prov) är nog sett fler hundra hundar på prover men han sa också att nu är dom korningar ändo före dom renrasig finsktövar med jaktliga egenskaper om man vill ändast jaga och skyt rävar och mårdhundar so jag holler en korsning eller en foxhund bäter alternativ än finskstövar som är ändo en harehund from början.tackar och bockar SLAKTAR :D
Jag vill inte påstå att finnstövare är överlag dom bästa rävdrivare...men man behöver ingen bättre rävhund än dom bara man lyckas få en bra sådan. Det är bara namnen som är bättre på andra rävhundsraser !!!! :) typ....amerikan kettukoira,engeskfoxhound. :huh:

Och vad jag läst,hört och erfarit....så är det ända sättet att få en (engelsk)Foxhuond att jaga är att korsa dom mad andra stövarraser. Och bäst har väl det lyckast med att korsa foxhound med schiller...eller det finns väl flest gjorda lyckade parninga med just denna. Doch så är det bara i första generationen som det lyckas....för att senare bli bara sämre o sämre.

Fördelen med korsningshundar är att dom som inte blir bra tas bort och grävs ner och inget hörs om dom mera.

Lite annat är det med renrasiga där man laggt ner lite mera pengar på dom och försöker in i det sista att få dom till jakthundar och vissa försöker inte alls utan bara tror att dom ska jaga av sig själva då dom slipper lös. Och det hörs ju mera om dom då...och även längre.

Åter till den riktiga aveln... :huh: Det största problemet med all slags hundavel är att 99% av tikägarna inte vet ett dugg om hur aveln fungerar .....utan parar bara med första bästa/sämsta/närmaste/bekvämaste hanen !!!

• Svar 168
  • Visningar 34k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
kauhava är en korsning modern är ren foxhund och fadern finskstövar/amerikans foxhund korsning hunden är circa 6år och fält langt över 100rävar kul syskoner fins en stycken purmo(skin maskin)tar kalla spor utan broblem minst 100st rävar+mårdhundar som bonus den ana tiken är kostesjärvi fulständit skinmaskin fält massor rävar och mårdhundar.lapua fins super bra korsningar,ähtäri en5-6år gamla han hund 150rävar up och ner+subbar.alavus en korning hana fans so bra fält mellan 100-200rävar.listan räkker hur langt som hälst men dom kom nu första hand fram.foxkiller jag vet vilka korsningar du menar som in vill riktig fungera och jag vet att dom har stora broblemar tar kalla spor.men korsningar som jag mäst talar är korsa mellan engelsk foxhound/finskstövar/amerikansk foxhound och ryskfläckig stövar och dom son jag är sett är bästa ändan i finland det kan jag lova :huh: varför dom är so bra?dom har otroligt mycket jakt lust,dom är snabb,dom har bra skall,dom kan driva fast på asfalt vägen,oftast hare fri och klövdjur fri,dom är modig int rädd nonting och jagar fast 24timmar om det fodras dom aldig jer up :)
Okej ! Ända felet med dom då är att dom inte går att avla vidare på...utan det slutar där !!! Hade man bra renrasiga sådana hundar så fanns ju det en bra marknad för dessa valpar.

Dom korsningar jag vet av är från den mest berömda rävjägaren i Sverige som började korsa foxhound med schiller och därifrån är dom flesta som jag kännt till. Senare har dom korsats igen och igen. Sen vet jag av några till korsningskullar där det är rysstövare och en hel del andra olika stövarraser som korsats som inte heller blev till något.

Att skjuta mycket räv för hundarna säger inte allt men säger ju en del...för isf skull min tik vara bättre än Pomo men det är hon ännu inte.... fast vi skjuter nästa dubbet så mycket räv för henne .

Farfar till mina valpar sköts det över 110 rävar för på två vintrar efter varandra dvs 65 st ena vintern och 55 andra vinter så visst finns det renrasiga stövare som det skjuts mycket rävar för oxå.

Min ena finnstövare sköt vi 50 rödrävar för en vinter/höst + kanske lika många farmrävar och mårdhundar.

Skulle det bara finnas rävar på mina marker så skulle jag lätt skjuta minst hundra rävar varje år...så det är nog mera tillgången på rävar som avgör hur mycket som skjuts för hundarna än hur bra dom verkligen är.

När man tex går på jaktprov då klockorna startar så är det ....den dagen...det vädret och man kan inte själv påverka hundens resultat. Utan då ser man vad man har eller inte har att jaga med.

När man jagar i vardagen så kan man hjälpa hundarna rätt mycket om man vill som påverkar resultatet positivt...det kan man inte göra på rävprov tex . :huh:

Publicerat
Jag vill inte påstå att finnstövare är överlag dom bästa rävdrivare...men man behöver ingen bättre rävhund än dom bara man lyckas få en bra sådan. Det är bara namnen som är bättre på andra rävhundsraser !!!! :D typ....amerikan kettukoira,engeskfoxhound. :D

Och vad jag läst,hört och erfarit....så är det ända sättet att få en (engelsk)Foxhuond att jaga är att korsa dom mad andra stövarraser. Och bäst har väl det lyckast med att korsa foxhound med schiller...eller det finns väl flest gjorda lyckade parninga med just denna. Doch så är det bara i första generationen som det lyckas....för att senare bli bara sämre o sämre.

Fördelen med korsningshundar är att dom som inte blir bra tas bort och grävs ner och inget hörs om dom mera.

Lite annat är det med renrasiga där man laggt ner lite mera pengar på dom och försöker in i det sista att få dom till jakthundar och vissa försöker inte alls utan bara tror att dom ska jaga av sig själva då dom slipper lös. Och det hörs ju mera om dom då...och även längre.

Åter till den riktiga aveln... :P Det största problemet med all slags hundavel är att 99% av tikägarna inte vet ett dugg om hur aveln fungerar .....utan parar bara med första bästa/sämsta/närmaste/bekvämaste hanen !!!

Jeg har før kalt deg rasefanatiker og kan gjerne gjøre det igjen........ :DB)

Men alvorlig talt , jeg har jaget med flere Engelske Foxhounds som har jaget bra , ikke bare korsninger. Den ene hunden jeg hadde tok faktisk opp altfor gamle spor etter min mening , og da mener jeg 12 - 15 timer gamle spor , og han ga ALDRI opp.

Og jeg kan godt gjenta meg selv , det er gjort altfor dårlig arbeid bak de Foxhounds som er tatt inn , spesielt de jeg kjenner til i Sverige. Jeg har snakket / emailet med noen av dem , og når jeg spør om hvilken type Foxhound som er tatt inn / avlet på .........så er svaret det samme hver gang.......det er Engelsk Foxhound , mer vet de ikke. Det blir det samme som om du sa til meg at du har en støvare.......jamen hvilken type da. Det blir som om du Foxkiller er ute etter en ny revehund og kjøper deg hvilken som helst Finskstøver å tror at den vil bli en topp revehund uten å gjøre research på forhånd.

Det er en myte at Foxhounden kun vil jage i et pack , de fleste jager helt fint alene. Packhunder som andre hunder......de tilpasser seg bare de har jaktlyst.

Jeg vil ikke heller påstå at Foxhounden er eneste rette for alle , den er som andre hunder og raser , det finnes både positive og negative sider ved de......som ved alle hunder og raser. Men å dømme en HEL rase så negativt som det du gjør med Foxhounden , sier meg at uttalelsene kommer fra en .......ja rasefanatiker :D

Publicerat
Jeg har før kalt deg rasefanatiker og kan gjerne gjøre det igjen........ :DB)

Men alvorlig talt , jeg har jaget med flere Engelske Foxhounds som har jaget bra , ikke bare korsninger. Den ene hunden jeg hadde tok faktisk opp altfor gamle spor etter min mening , og da mener jeg 12 - 15 timer gamle spor , og han ga ALDRI opp.

Og jeg kan godt gjenta meg selv , det er gjort altfor dårlig arbeid bak de Foxhounds som er tatt inn , spesielt de jeg kjenner til i Sverige. Jeg har snakket / emailet med noen av dem , og når jeg spør om hvilken type Foxhound som er tatt inn / avlet på .........så er svaret det samme hver gang.......det er Engelsk Foxhound , mer vet de ikke. Det blir det samme som om du sa til meg at du har en støvare.......jamen hvilken type da. Det blir som om du Foxkiller er ute etter en ny revehund og kjøper deg hvilken som helst Finskstøver å tror at den vil bli en topp revehund uten å gjøre research på forhånd.

Det er en myte at Foxhounden kun vil jage i et pack , de fleste jager helt fint alene. Packhunder som andre hunder......de tilpasser seg bare de har jaktlyst.

Jeg vil ikke heller påstå at Foxhounden er eneste rette for alle , den er som andre hunder og raser , det finnes både positive og negative sider ved de......som ved alle hunder og raser. Men å dømme en HEL rase så negativt som det du gjør med Foxhounden , sier meg at uttalelsene kommer fra en .......ja rasefanatiker :D

Som du säger så finns det bättre och sämre hundar innom alla raser...men då man inte sett eller hört om någon Engelsfoxhound som jagar bra själv utan bara i pack så får man ju viss bild av rasen.

Jag läser och studerar allt som har med rävjakt och göra och har så gjort i hela mitt jaktliv och aldrig läst om någon som haft en bra sådan.

Skulle jag hört eller själv sett eller känna till någon som har en renrasig sådan så då skulle man kanske ändra uppfattning. :D Men det gör jag tytvärr inte.

Alla andra raser så har man hör och läst om att jagar bra räv och därför tror jag att så är fallet.

Däremot så känner jag till många och har hört om korsningshundar som är korsats med andra stövarraser/ Foxhounds (första generationen ) som är bra rävhundar.

Men tyvärr aldrig hört om någon bra renrasig Engelsk foxhuond. :D

Men självklart så håller jag ju mest på min egen valda ras...tills jag sett något bättre. ! :P

Publicerat
Som du säger så finns det bättre och sämre hundar innom alla raser...men då man inte sett eller hört om någon Engelsfoxhound som jagar bra själv utan bara i pack så får man ju viss bild av rasen.

Jag läser och studerar allt som har med rävjakt och göra och har så gjort i hela mitt jaktliv och aldrig läst om någon som haft en bra sådan.

Skulle jag hört eller själv sett eller känna till någon som har en renrasig sådan så då skulle man kanske ändra uppfattning. :D Men det gör jag tytvärr inte.

Alla andra raser så har man hör och läst om att jagar bra räv och därför tror jag att så är fallet.

Däremot så känner jag till många och har hört om korsningshundar som är korsats med andra stövarraser/ Foxhounds (första generationen ) som är bra rävhundar.

Men tyvärr aldrig hört om någon bra renrasig Engelsk foxhuond. :D

Men självklart så håller jag ju mest på min egen valda ras...tills jag sett något bättre. ! :P

Her har du iallefall et bilde av en god Foxhound , en New English Foxhound hanne som når bildet ble tatt var ca 9-10 år. New English Foxhound er ikke den beste typen Foxhound for jakt i mine trakter men denne var bra. Andre hunder var før dig kamraets tidsalder kom til meg :D

post-482-1217781989_thumb.jpg

Publicerat
Her har du iallefall et bilde av en god Foxhound , en New English Foxhound hanne som når bildet ble tatt var ca 9-10 år. New English Foxhound er ikke den beste typen Foxhound for jakt i mine trakter men denne var bra. Andre hunder var før dig kamraets tidsalder kom til meg :D
Okej ! Läste mycket om foxhounds för länge sedan då rasen var intressant för mig då jag var ute efter en bra rävhund. Och jag undrade då redan över varför inte dom fått något fotfäste i vare sig Sverige eller Finland. Fick då höra att Engelsmännen inte sålde ut dom bästa hundarna utan bara dom som dom själva inte ville ha ! Och det var därför som det inte blev till något av dom som kom utomlands. :D

Vet inte om det stämmde...men så fick jag iaf höra då...dvs.. detta var orsaken till att vi fick dåliga hundar. :P

Skulle ju vara otroligt annars om det inte fanns någon bra Foxhound i England...för där finns ju väldig många av dom...så visst tror jag att det kan finnas någon bra där . :D

Publicerat
Okej ! Läste mycket om foxhounds för länge sedan då rasen var intressant för mig då jag var ute efter en bra rävhund. Och jag undrade då redan över varför inte dom fått något fotfäste i vare sig Sverige eller Finland. Fick då höra att Engelsmännen inte sålde ut dom bästa hundarna utan bara dom som dom själva inte ville ha ! Och det var därför som det inte blev till något av dom som kom utomlands. :D

Vet inte om det stämmde...men så fick jag iaf höra då...dvs.. detta var orsaken till att vi fick dåliga hundar. :P

Skulle ju vara otroligt annars om det inte fanns någon bra Foxhound i England...för där finns ju väldig många av dom...så visst tror jag att det kan finnas någon bra där . :D

Det hjelper på å kjenne noen der , ellers så kan man bli lurt der som overalt ellers. Men mest beror det nok på at de som hentet / kjøpte hund i England har vært for lite specifikt til hvilken hundtype de vil / ville ha. Jeg vet med sikkerhet det har vært solgt 3-4 Fellhounds av beste merke fra England til Finland , fra en berømt kennel i Nord England.

Jeg har jaktet litt med Guri / Gobis mor Galaxy , hun er en Hillhound , som er en annen type Foxhound med andre egenskaper igjen.

Men siden du er inne på Finskstøver som er en rase du kjenner så kan jeg si deg noen tanker om hva mine erfaringer av rasen var før jeg satte meg litt inn i det. Finskstøveren som rase har et frynsete rykte i Norge , grunnet dårlig mentalitet. Dette viste seg være fra gammelt av , 15 år tilbake i tid eller deromkring. Men jeg har alltid hørt at Finskstøver var en type hund som skalv som aspeløv i vinden og kul på ryggen med halen mellom bena. Og slik har også mange av Finskstøverne vært av de jeg har hilst på for en god del år siden.

Så begynte jeg å undersøke litt rundt omkring. Og det viste seg da at dette som sagt var enten avlet vekk eller det var mye bedre hundemateriale tilgjengelig i dag. Jeg fikk jo hilst på Mina til Peter når jeg hentet valpen , og det er lenge siden jeg har hilst på en støver som har vært så trygg og tillitsfull som hun. Jeg fikk jo også hilst på Tello , faren til Tessi , samme oppførsel her. Jeg var imponert , det var litt annet enn jeg hadde hørt " alle " hadde snakket om her til lands. Tessi er som sine foreldre på dette punktet , veldig tillitsfull og trygg.

Publicerat
Her har du iallefall et bilde av en god Foxhound , en New English Foxhound hanne som når bildet ble tatt var ca 9-10 år. New English Foxhound er ikke den beste typen Foxhound for jakt i mine trakter men denne var bra. Andre hunder var før dig kamraets tidsalder kom til meg :rolleyes:

Vad är det för kön på hunden? Tittar man noga har den en tutt och en snutt.

Publicerat

Är det någon påtaglig skillnad mellan engelsk foxhund och amerikansk foxhund? Har inbillat mig att amerikanarna är snabbare?

Ryskstövarn har ju blivit lite modehund sista årena här och de flesta hundarna i Sverige kommer från finland importer antar jag. Hur ser ni finska rävjägare på ryskstövaren och den ryska fläckiga stövarn som rovdjurshundar?

Publicerat
Är det någon påtaglig skillnad mellan engelsk foxhund och amerikansk foxhund? Har inbillat mig att amerikanarna är snabbare?

Ryskstövarn har ju blivit lite modehund sista årena här och de flesta hundarna i Sverige kommer från finland importer antar jag. Hur ser ni finska rävjägare på ryskstövaren och den ryska fläckiga stövarn som rovdjurshundar?

Dom amerikanska är lätta typer och engelska är grövre och tyngre i kroppen...iaf dom jag sett !

Jag skulle gissa att ryssstövaren är ett utdöende släkte i Finland om några år ...dom är väldig ojämna och sakna jaktlust. Och ser man på rävprovsreultaten så är dom väldig lösa.Och vad jag hört (inte sett) så är dom väldigt förtjusta i klövvilt.

Det är den uppfattning jag har....kanske någon annan har andra fakta.

Tror nog amerikanerna tar över ryssstövarna som andra allternativ till finnstövare mer o mer på rovdjur.

Ryska fläckiga stövarna så är mera harhundar vad jag kunnat förstå.

Publicerat
Dom amerikanska är lätta typer och engelska är grövre och tyngre i kroppen...iaf dom jag sett !

Jag skulle gissa att ryssstövaren är ett utdöende släkte i Finland om några år ...dom är väldig ojämna och sakna jaktlust. Och ser man på rävprovsreultaten så är dom väldig lösa.Och vad jag hört (inte sett) så är dom väldigt förtjusta i klövvilt.

Det är den uppfattning jag har....kanske någon annan har andra fakta.

Tror nog amerikanerna tar över ryssstövarna som andra allternativ till finnstövare mer o mer på rovdjur.

Ryska fläckiga stövarna så är mera harhundar vad jag kunnat förstå.

amerikanska foxhundar är nog snabbare än engelsk foxhundar ockso dom är lättare bygd.foxkiller har hält rätt att finnarna fick princip ändast B hundar from england och dom bästa kennelna vill int sälja riktigt lätt hundarna att utomstoende men saken kan vara helt olika i dagens läge.jag har än kompis och han är from ireland,han jagar rävar med polarn hans i ireland.polarn hans har cirka70st foxhundar so nu är inte nogot broblem om man sku vilja har bra hundar from ireland.kompisar är had ryskstövare i lappland men han sa att dom är so fans intresera jaga rena,han är ockso prova finnstövare och engelsk foxhundar men han tycker att amerikanska hundar är bästa och därför är han hadd dom nu cirka 13år.jenkare är redan tagit över ryssar i finland och om jag for välja hunden i finland so väljer jag mellan finn och jenkare,engelsk foxhund är dött ut i finland och rysk fläkkig är gjort likadant.det är intresant vänta nogra år frammot och titta vad det bli med våra amerikanare i finland,nu är kommit och är på kommand from usa och kanada ny hundar med otroligt hårda släkterna so vi for se vad det bli i framtiden.vi most tävla och jaga i morgon med dom hundarna vad vi har hagarna i dag.TREVLIGT JAKT OCH AVELN SLAKTAR :rolleyes:
Publicerat

Forskjellen på Amerikansk og Engelsk Foxhound er mindre enn folk tror. Den Amerikanske er avlet frem fra den Engelske Foxhounden. Amerikanerne og Engelskmennene bytter hunder , og det har de gjort lenge og gjør det fremdeles. Jeg har sett Amerikanske July ( Foxhounds ) hunder i Engelske kenneler.

Nå er det nok ikke så stor forskjell i størrelse på en Engelsk Fellhound og en Amerikansk Foxhound , kanskje bortsett fra at Fellhounden muligens har kraftigere benstamme. Men muligens er Amerikaneren bedre på kalde spor.

Publicerat

De amerikanska foxhounds ni har i finland vilken undergrupp(linje) hör de till, Running Walker, July, Trigg, Goodman eller annan?

Publicerat

99.9prosent är running walker och ändast two st trigg linjen.min hund är korsning mellan trigg och walker men ändö är den ren rasik amerikan foxhund den ny hund som är på kommand att mig är ockso trigg och walker korsning(sama modern men ny fadern)än gamla hunden min.dom july linjens är överlegset snabbast men amerikanare sej att july jagar så snabt att jakt en dag och vila en vecka.

Publicerat
Nu förstår inte jag vart du vill komma egentligen.Skulle en blandras med samma jaktlust och träning göra det bättre än en renrasig som är välmeriterad?

Egentligen tycker jag inte att det är speciellt stor skillnad på jaktprov och jakt, inte när det gäller stövare iaf....såvida du har en domare som är vettig och kan reglerna.

Som sagt har jag inget emot Avel och renrasiga hundar men ser verkligen inget fel i att ta fram blandraser heller, Sen så är det ju ett måste att proven finns för att få en grund att stå på, men Det jag vill ha hos mina hundar finns inte i sådana papper och lär inte göra det heller. Men vi är ju alla olika och bra är ju det :)

Publicerat
Som sagt har jag inget emot Avel och renrasiga hundar men ser verkligen inget fel i att ta fram blandraser heller, Sen så är det ju ett måste att proven finns för att få en grund att stå på, men Det jag vill ha hos mina hundar finns inte i sådana papper och lär inte göra det heller. Men vi är ju alla olika och bra är ju det :rolleyes:
Skulle vara kul och höra vad du vill ha i dina hundar som finns i blandraser men inte i pappershundar ? :rolleyes:
Publicerat
Skulle vara kul och höra vad du vill ha i dina hundar som finns i blandraser men inte i pappershundar ? :)

Till trasig lampa,

Kommer det något svar på frågan som Foxkiller ställde eller??? :angry:

Mvh grävUppland........ :wub:

Publicerat
Skulle vara kul och höra vad du vill ha i dina hundar som finns i blandraser men inte i pappershundar ? :rolleyes:

Kan svare for min egen del siden jeg også har blandraser.

Kort sagt........født harerene , klovviltrene :ph34r:

Publicerat
Kan svare for min egen del siden jeg også har blandraser.

Kort sagt........født harerene , klovviltrene :D

Knappast !!! :D Känner flera som jagat rådjur som den bästa rådjurs hund man kan tänka sig och även harar ! :D Och om jag inte minns helt fel så var det någon som sade att Engelska foxhounds inte jagar hare och klövilt heller bara räv !! .... och dom är väl renrasiga !!!! :P
Publicerat

De aller fleste Foxhounds er født både harerene og klovviltrene. Hvordan tror du det ville vært i England om de ikke var det........med alle får , kyr , griser , hester som går ute hele året der borte , i de samme områdene som hundene jager over. For ikke å snakke om alle harer , kaniner , hjorter osv som de treffer på der borte under jakten. Jeg sier ikke at en jaktkåt unghund ikke kan finne på å ruse ut etter en hare eller hva det måtte være , men de er veldig lette å få tilbake.

Publicerat
Knappast !!! ;) Känner flera som jagat rådjur som den bästa rådjurs hund man kan tänka sig och även harar ! :P Och om jag inte minns helt fel så var det någon som sade att Engelska foxhounds inte jagar hare och klövilt heller bara räv !! .... och dom är väl renrasiga !!!! :D

For å svare på første del av innlegget ditt så er det ganske enkelt fordi det er Finskstøver balndiser , du vet den harehundrasen :DB)

Andre del har jeg svart på i forrige innlegg.

Publicerat
De aller fleste Foxhounds er født både harerene og klovviltrene. Hvordan tror du det ville vært i England om de ikke var det........med alle får , kyr , griser , hester som går ute hele året der borte , i de samme områdene som hundene jager over. For ikke å snakke om alle harer , kaniner , hjorter osv som de treffer på der borte under jakten. Jeg sier ikke at en jaktkåt unghund ikke kan finne på å ruse ut etter en hare eller hva det måtte være , men de er veldig lette å få tilbake.
Okej ! Då hade jag rätt då ;) ...igen !!!!! :P
Publicerat
For å svare på første del av innlegget ditt så er det ganske enkelt fordi det er Finskstøver balndiser , du vet den harehundrasen :D:D

Andre del har jeg svart på i forrige innlegg.

Nääe..inte är det så ! Dom flesta korsningshundar jag känner till så är foxhound*schiller.

Och vissa är då oxå korsat med ryssstövare...så jag känner till bara några som är korsade med finnstövare och schiller /foxhound. Och det är INTE vanligt att man korsar finnstövare med andra raser...för dom är ju sååååååååååååååååååååååå BRA som dom är och behöver därför inte korsas !!! ;) ................................................................................

............................... :P

Publicerat

Nääe ....slut diskuterat "byrrackor" för mig i denna tråd. :P Vi får återgå till det tråden var skapad till.... dvs... " avel" !!!! ;)

Publicerat

Det stämmer nog ganska bra det du skriver foxhound.Det jag har märkt på min Foxhound är att det inte finns något klövintresse och väldigt lite intresse för hare.Hunden är nu två år så efter denna vinters jakt skall man kunna säga lite mer om hur om hur han jagar i förhållande till våra vanligaste raser.Jag hämtar i helgen även en blandras med Foxhound i sen har jag provat dom flesta av våra raser.Under jakt året ska jag försöka dela med mig av mina ringa erfarenheter av dom olika hundarna.