Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svampplockning

Featured Replies

Publicerat

Någon här som gör tar rätt på fjällig bläcksvamp? Jag undrar bara hur ni tillagar den?

• Svar 328
  • Visningar 71,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Som trådskapare måste jag väl ge mig tillkänna ;-) En liten runda med hustrun och två av barnen, det var inga mängder, lite här och där, men det var mer än jag trodde när vi kom hem och tömde korg

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Blev 11,5 kg kantareller på ca 3h, det gäller att hamstra så man har ett tag :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

• I Uppland är det en galet bra Karl-Johansäsong! Idag rafsade jag ihop 5 kg stensopp i ett av vildsvinshägnen hos Roslagens jakt och vilt på 30 minuter och man kan kallt konstatera att vildgrisarn

Posted Images

Publicerat

Har krupit runt med mobilens diodlampa och plockat trattkantareller. Tur jag hade GPS,en med mig för det blev väldigt svart i granskogen. Såg inte var jag var och Inga stjärnor heller. 

IMG_20160923_212006.jpg

Publicerat

Har under mina promenader med hundarna bärgat i runda svängar 25-30 kg gula kantareller hittills i år. De senaste veckorna har de varit halvtorkade redan i skogen. Trattisarna var på gång i mina trakter men stannade av när septembertorkan satte in. Dock gott om taggsvampar och öronmusslingar. En del soppar men inte som i östra sverige. 

Gäller alltså södra västergötland. 

Publicerat

Tänkte ge mig ut på en långresa söderut men signalerna därifrån är lite nedslående. Hoppas på regn under veckan.

Publicerat
23 minutes ago Nils l sa:

Tänkte ge mig ut på en långresa söderut men signalerna därifrån är lite nedslående. Hoppas på regn under veckan.

Det kom nå'n millimeter igår eftermiddag men det behövs mer, mycket mer!

Publicerat

Kollat vädret för Uppsala och rapporten lovar regn några dagar nästa vecka. Finns en liten chans.

Publicerat

Verkar komma rejält med regn runt uppsala från onsdag kväll och framåt. Stämmer vädret så blir det uppemot 40mm fram till måndagen. Kanske får mina svarta trumpeter i år.

Publicerat

Blev skit och ingenting av smhis utlovade regn över Uppsala trakten om morgonens rapport stämmer. Här däremot så vräker det ner.

• 2 years later...
Publicerat

Hur ser svampsäsongen ut? Har det börjat visa sig några tecken söderut? 

Publicerat

Mycket kantareller redan i början av juli. Det blev varmare och torrare ett par veckor och då försvann de, men nu är de tillbaka igen. 

Publicerat
  • Författare

Alla utom jag plockar massor av svamp som det ser ut ?

Publicerat
1 hour ago MarkusR sa:

Alla utom jag plockar massor av svamp som det ser ut ?

Har du varit ute och letat då?

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Dansken sa:

Har du varit ute och letat då?

Nej, det är ju det som är problemet 

Publicerat

Var och letade i går men ännu syns det inget. Det har ju regnat i nästan två veckors tid. Borde bli svamp i år också. 

Publicerat

Nä Usch! Har för mig att svamp är en sjukdom!!! Har också kollat men syns inget på mig än iaf:D

Publicerat

20190822_160746.jpg

20190814_221341.jpg

Publicerat

Blandad kompott.

20190825_104958.jpg

Publicerat

I år har jag dragit jackpot, i onsdags 29 l gula kantareller samt i fredags 21 l dvs 50 liter.

Nu har jag fått förbud att plocka kantareller av hustrun då frysen inte rymmer så mycket mer.?

Kött ska få plats också är ett starkt argument?

Publicerat

50 liter? sälj på blocket

Publicerat
1 hour ago vildmark sa:

50 liter? sälj på blocket

Det är en del i vår frys, en del hos mor, en del vardera hos våra barn + att några kamrater som fått!

Publicerat

Här nere i sydöstra Östergötland finns det fn inte ens skräpsvamp. Helt otroligt lite regn även denna sommar tyvärr.

Publicerat
På 2019-08-25 at 15:45 Finn Inge Vidare sa:

I år har jag dragit jackpot, i onsdags 29 l gula kantareller samt i fredags 21 l dvs 50 liter.

Nu har jag fått förbud att plocka kantareller av hustrun då frysen inte rymmer så mycket mer.?

Kött ska få plats också är ett starkt argument?

Köp en till frys då!:P

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Köp en till frys då!:P

Det finns en stor box samt två kyl/frys skåp det får f-n räcka!

Dansken sa dessutom att -"för mycket blir inte gott det heller"!

Å Dansken måste man "lyda" eller hur!?