Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svampplockning

Featured Replies

Publicerat

Hos mig är det efter älgjakten. Så mitten av oktober!

Småland växjö

• Svar 328
  • Visningar 71,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Som trådskapare måste jag väl ge mig tillkänna ;-) En liten runda med hustrun och två av barnen, det var inga mängder, lite här och där, men det var mer än jag trodde när vi kom hem och tömde korg

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Blev 11,5 kg kantareller på ca 3h, det gäller att hamstra så man har ett tag :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

• I Uppland är det en galet bra Karl-Johansäsong! Idag rafsade jag ihop 5 kg stensopp i ett av vildsvinshägnen hos Roslagens jakt och vilt på 30 minuter och man kan kallt konstatera att vildgrisarn

Posted Images

Publicerat

Fick en ca 1 liter kantareller av grannen i går. Han hade snott "mina" som jag haft på tillväxt.  Ja, han gjorde "överlämnandet" helt frivilligt.  :biggrin:

Publicerat

Fick en ca 1 liter kantareller av grannen i går. Han hade snott "mina" som jag haft på tillväxt.  Ja, han gjorde "överlämnandet" helt frivilligt.  :biggrin:

Det där var nog under hot. :tongue:  :whistling:  :laugh:

Publicerat

En av granntanterna har plockat kantareller ett par vändor redan. :) Synd man inte gillar svamp... :(

Publicerat

Det där var nog under hot. :tongue:  :whistling:  :laugh:

Nä du, han grät inte en endaste gång.  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

En av granntanterna har plockat kantareller ett par vändor redan. :) Synd man inte gillar svamp... :(

Tror inte du vet vad du missar! :yes:  

Publicerat

Nä du, han grät inte en endaste gång.  :biggrin:  :biggrin:

Tror fan det när du kommer o hotar honom med cm-långa klor. :tongue:

Det är ju det som ni kvinnor har som tillhygge. :tongue:

Publicerat

Var precis på Jula och köpte mig en svamptork :biggrin:.  Men den kommer i första hand att användas till att torka tomhylsor som jag våt trumlat :yes:  :cool:

Publicerat

Åkte upp på en stickväg när jag var och tittade till åteln idag... Bunken är väl 3-4 liter och det tog max 5 minuter att fylla den! :thumbsup:

post-3128-0-71366800-1437228857_thumb.jp

Publicerat

Tror fan det när du kommer o hotar honom med cm-långa klor. :tongue:

Det är ju det som ni kvinnor har som tillhygge. :tongue:

OK, då är jag rätt okvinnlig ;)

Publicerat

OK, då är jag rätt okvinnlig ;)

Biter du på naglarna då el. annars ratar du långa klor? :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Biter du på naglarna då el. annars ratar du långa klor? :thumbsup:  :tongue:

:biggrin:  :biggrin: Nä, landsbyggslevende tillåter inget sådant. Inge snyggt men en "sketarand" under.  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

:biggrin:  :biggrin: Nä, landsbyggslevende tillåter inget sådant. Inge snyggt men en "sketarand" under.  :biggrin:  :biggrin:

Jaha, du får jord under naglarna från trädgårdslandet. :tongue:  :biggrin:

Publicerat

Jaha, du får jord under naglarna från trädgårdslandet. :tongue:  :biggrin:

Det handlar nog mer om det dagliga livet.  :yes: Det är inte alltid klor passar in. :biggrin:  

Publicerat

Ni som plockar svamp söderut. När kan man börja hitta svart trumpetsvamp? Är mitten på september för tidigt?

Har som tidigast hittat den 16 augusti. Dock brukar de inte komma ordentligt förrän en bit in i september. Har plockat så sent som mitten av november.

Tyvärr så är svarttrumpetsvamp grisgodis. Har inte hittat rejält med svamp på många år nu. Dock hittade jag ett grisgäng mitt i mitt bästa ställe en gång.

Skickat från paddan med Tapatalk

Publicerat

Ni som plockar svamp söderut. När kan man börja hitta svart trumpetsvamp? Är mitten på september för tidigt?

Nejdå, det funkar nog! Om du kommer så ska jag visa dig ett av mina favoritställen eller två, förhoppningsvis har inte grisarna varit där före oss!

Publicerat

Det handlar nog mer om det dagliga livet.  :yes: Det är inte alltid klor passar in. :biggrin:  

Ok! Visst kan det vara så också. :thumbsup:

Publicerat

Nejdå, det funkar nog! Om du kommer så ska jag visa dig ett av mina favoritställen eller två, förhoppningsvis har inte grisarna varit där före oss!

Du får se till att dressera dem att låta bli svampen. En väl avvägd dos bly bakom frambenet kan få den mest inbitne svampälskande grisen att låta bli. :thumbsup:

Publicerat

Du bara tror att du inte gillar svamp. En karljohansoppa eller en varm ostgratinerad macka med svart trumpetsvamp och älgköttfärs eller.... Tror inte att du någonsin mer säger att du inte tycker om svamp efter det.
Publicerat

Plockade en bajspåse full med gula kantisar på hundpromenaden i dag...

Det blir en tur till Tiveden till veckan känner jag på mig :wink:

Publicerat

Ska du klappa vargar :wink:.

Publicerat

Du får se till att dressera dem att låta bli svampen. En väl avvägd dos bly bakom frambenet kan få den mest inbitne svampälskande grisen att låta bli. :thumbsup:

Jodå, så är det men det föreligger ett litet problem här, väääldigt litet och obetydligt men ändå ett problem... Saknar jakträtt på båda ställena för trumpetsvamparna! På ena stället kanske jag skulle gå i land med det hela men det andra stället... ALDRIG, Holmens är inte särskilt väl inställda till tjyvjägare med aldrig så goda avsikter!

Publicerat

qvarnhill

Du har nog inte fattat detta med tjuvjakt!

Man ska inte åka fast

Publicerat

qvarnhill

Du har nog inte fattat detta med tjuvjakt!

Man ska inte åka fast

Aj fan, är det på det viset... Det hade jag inte en aaaaning om! :happy:

Publicerat

Ute och rekade bockfej :) fanns även endel svamp :)

post-5306-0-25862500-1437754607_thumb.jp