Publicerat Augusti 10, 201510 yr Blev en korg kantareller idag. Va nog minst 2 korgar kvar när min var full så man får gå dit igen snart
Publicerat September 1, 201510 yr Nu regnar det friskt här i väst. Hoppas på en bra säsong för trattkantareller!
Publicerat September 3, 201510 yr Nu regnar det friskt här i väst. Hoppas på en bra säsong för trattkantareller! Du ska ge fan i mina trattkantareller här kring Kungsbacka! Hehe
Publicerat September 3, 201510 yr Finns inte en enda karl johan i hela Lappland tror jag. Det var fyra minus vid flygplatsen i morse och 1,5 minus hos mig. Har letat varenda plats jag känner till och endast hittat några som varit allt annat än pigga. Tur att jag ska till södra Sverige om några veckor. Jag lovar att jag ska ställa till det värre än grisarna på de dagarna och bilen ska vara lika full när jag åker hem som när jag åker ner.
Publicerat September 3, 201510 yr Du ska ge fan i mina trattkantareller här kring Kungsbacka! Hehe Jag kan spara en deciliter eller två om du är snäll
Publicerat September 9, 201510 yr Ännu en sväng för att leta efter kalle men det blir ingen svamp i år verkar det som.
Publicerat September 15, 201510 yr Hittade min livs första blomkålssvamp idag! Någon som har tips på vad fan jag ska göra med den? Hur förvara tillfälligt, kylskåp kontra utomhus? (ett helvete att rensa så hinner aldrig klart idag)
Publicerat September 15, 201510 yr Hittade min livs första blomkålssvamp idag! Någon som har tips på vad fan jag ska göra med den? Hur förvara tillfälligt, kylskåp kontra utomhus? (ett helvete att rensa så hinner aldrig klart idag) Lite läsbart. https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Blomk%C3%A5lssvamp
Publicerat September 15, 201510 yr Lite läsbart. https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Blomk%C3%A5lssvamp Sluta nu hahaha, klart jag har googlat, innan jag tog loss svampen till och med, men er litar jag ju på mer än random folk på nätet haha Blev sjukt god gräddstuvad och ostgrattinerad på toast iaf.
Publicerat September 16, 201510 yr Sluta nu hahaha, klart jag har googlat, innan jag tog loss svampen till och med, men er litar jag ju på mer än random folk på nätet haha Blev sjukt god gräddstuvad och ostgrattinerad på toast iaf. Det vet man ju aldrig när du skriver så som du gjorde.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Säsongens första trattisplock igår. Tog den lilla korgen för skulle ju bara reka lite. Sån ångest jag fick när jag såg all jävla svamp. Inte ens kul när det är så gott om svamp, man hänger ju på samma lilla skogsplätt, sporten är ju att behöva leta, haha. Fick gå hem när svampen började trilla ur korgen
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Blir ingen svamp här i år. Ska ner en sväng till söderut i år och hoppas hitta det jag behöver.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Blir ingen svamp här i år. Ska ner en sväng till söderut i år och hoppas hitta det jag behöver. Har du inte fått någon snö i natt Nils som din grannkommun norr över har fått?
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Magert med trattisar och trumpeter här hemma.(Gula har jag öht inte sett trots typ 25 år på jaktskogen. En annan hundförare hittade 5-6 gul kantareller förra året, men det är allt jag sett från jaktmarkerna mina.) Plockade en handfull rödgul trumpetsvamp. Räckte precis till en burk inläggning. Annat var det för ca 3 år sedan. Då plockade jag minst 50-60 l, vardera trattar och trumpeter och torkade in. Så än lider jag inte någon nöd på "kryddor" till stekarna och såsen. (Har 8 pepparkaksburkar med torkade.)
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Detta är en populär post. Ska ner en sväng till söderut i år och hoppas hitta det jag behöver. DET ger du blanka fan i ! Kom inte hit och ta vår svamp din nedrans kantarell-flykting!
Publicerat Oktober 2, 201510 yr DET ger du blanka fan i ! Kom inte hit och ta vår svamp din nedrans kantarell-flykting! Hahaha! Är vi inte landsbröder o systrar??? Allemansrätten.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr DET ger du blanka fan i ! Kom inte hit och ta vår svamp din nedrans kantarell-flykting! Om du ser spår efter nokiastövlar i storlek 44 så vet du att det inte är grisarna som är skyldiga.
Publicerat Oktober 2, 201510 yr Har du inte fått någon snö i natt Nils som din grannkommun norr över har fått?Såg att det lagt några cm högst upp på hirvasåive men inte mer än så.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Såg att det lagt några cm högst upp på hirvasåive men inte mer än så. Ok!
Publicerat November 20, 201510 yr Det går aldrig som planerat men jag måste fråga om det fortfarande går att hitta höstkantareller runt Uppsala eller Örebro trakten? Pipbytet på 223;an strular och hade jag vetat vad jag nu vet så hade jag sökt licens på ett annat vapen istället.
Publicerat November 20, 201510 yr Jag hittade förra helgen utanför Växjö så det är nog inte omöjligt. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 20, 201510 yr Får bara hoppas att lappmöglet inte hinner komma och förstöra allt då.
Publicerat November 21, 201510 yr Det borde finnas där nere, jag plockade en bärkasse rödgula i början på veckan här i västra medelpad.