Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Ny Jägare här också som gärna följer med på diverse jakter. 

Uppväxt med Jägare runtomkring mig och varit med på Jakter men först i år sett till att ordna Jägarexamen så jag
Kan jaga själv. 

Söker Jakt i och omkring Östergötland.
Även västgötasidan är intressant då jag har släkten på andra sidan vättern.

• 2 weeks later...
  • Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

• 4 weeks later...
Publicerat

Hej, mitt namn är Andreas, 36 år, 3 barns far och även jag är sugen på att jaga och lära mig mera. Jag är ny jägare med ett brinnande intresse och har jagat sporadiskt som gästjägare på två olika marker här i Östergötland, främst vildsvin men en grävling har lyckats vandra in på passet också. Jag är intresserad av all form av jakt så om ni har plats för en ny jägare med mycket vilja att lära sig så är jag mycket intresserad.

MVH

Andreas Edelönn

Publicerat

Hepp,

Magnus heter jag, fick efter en lååång dag igår till slut min fulla examen klar och idag kommer jag skicka in licenansökan på ett hagelgevär jag förbokat (såg dock att det var långa väntetider i Stockholmsregionen =( ).

Är några snäpp över 40, bor mitt på Söder med min fru och har en vuxen son som är utflyttad.
Är uppvuxen med skogen i Sörmland runt knuten med föräldrar som envisats med att dra ut mig och bror min på svampplockning och/eller bärplockning, har dock aldrig jagat förr men det verkar oerhört spännande, givande och intressant där jag framförallt lockas av upplevelsen att få vara ute i vildmarken oavsett om det blir en givande jakt eller inte.
Sitter om dagarna framför en dataskärm och för varje år som går så saknar jag att vara ute i skog och mark mer och mer vilket gör att jag slaviskt följer alla program från Alaska för tillfället :)

Är intresserad att delta i all sorts jakt egentligen och har väl ingen favorit, svårt att ha då man inte provat på något.
Det som lockar mig minst av allt är älgjakten, hur konstigt det än må låta i mångas öron, dock så är det säkert en häftig upplevelse det med när man får vara med om det.

Hör gärna av er om det skulle dyka upp något som man kan delta i, behöver inte få skjuta något, att få vara med om en jakt på riktigt är nog en trevlig upplevelse i sig.

OM det skulle dyka upp något så kan jag helger OCH har egen bil att ta mig runt med =)

Väl mött
/Magnus Gustafsson

Bifogar bild på min, soon to come, fina m51'a

m51.jpg

Publicerat

Grattis till både examen och ett trevligt bössval!

• 3 weeks later...
Publicerat
13 minutes ago M-Ola sa:

På söndag den 25 kör vi första grisjakten uppe vid Immeln i nordöstra Skåne. Har plats för någon som är nybörjare eller inte har tillgång till egen mark. Klass ett bössa, 155 MHz radio samt bra omdöme behövs.

Jag kör själv från Lund på morgonen och har plats för minst en person. 

PM:a eller svara i tråden om intresse finns.

/Mats-Ola

Jag hade varit intresserad om jag bara hade fått min bysse, men jag får troligen vänta några veckor till innan polisen fattar sitt beslut så jag kan åka och hämta den :(

Publicerat
1 hour ago M-Ola sa:

På söndag den 25 kör vi första grisjakten uppe vid Immeln i nordöstra Skåne. Har plats för någon som är nybörjare eller inte har tillgång till egen mark. Klass ett bössa, 155 MHz radio samt bra omdöme behövs.

Jag kör själv från Lund på morgonen och har plats för minst en person. 

/Mats-Ola

Häng med på detta! Mycket trevligt. Hade jag själv bott kvar i  närområdet så hade jag försökt på en repris :)

• 2 weeks later...
Publicerat
Nybliven jägare på 20 år söker jaktmöjlighet

Hej!

har nyligen jägarexamen och har inga som helst kontakter inom jakt jag bor i Stockholm men har bil så kan tänka mig åka en bit. Har för tillfället endast examen för hagel då jag intresserar mig mest för fågeljakt men vill gärna bygga upp mina kunskaper inom all sorts jakt. Jag söker en person som kan ta mig ut på någon jakt helst med hagel. Uppskattar verkligen om någon kunde komma med något förslag 

Publicerat

På söndag den 9 kör vi andra grisjakten uppe vid Immeln i nordöstra Skåne. Har plats för någon som är nybörjare eller inte har tillgång till egen mark. Klass ett bössa, 155 MHz radio samt bra omdöme behövs.

Även mer erfarna jägare är välkomna denna gång då vi kommer att ha ont om passkyttar.

Kommer köra från Linderöds-trakten denna gång och har plats för en person i min bil.

Under förra jakten hade vi bara en griskontakt men den varade desto längre och slutade tyvärr i skadad hund. Men då var det också 20° varmt. Hoppas på lite svalare väder denna gång.

/Mats-Ola

Publicerat
På Tuesday, October 04, 2016 at 08:09 M-Ola sa:

På söndag den 9 kör vi andra grisjakten uppe vid Immeln i nordöstra Skåne. Har plats för någon som är nybörjare eller inte har tillgång till egen mark. Klass ett bössa, 155 MHz radio samt bra omdöme behövs.

Även mer erfarna jägare är välkomna denna gång då vi kommer att ha ont om passkyttar.

Kommer köra från Linderöds-trakten denna gång och har plats för en person i min bil.

Under förra jakten hade vi bara en griskontakt men den varade desto längre och slutade tyvärr i skadad hund. Men då var det också 20° varmt. Hoppas på lite svalare väder denna gång.

/Mats-Ola

Jag hade gärna hängt med men med en dotter på 13 veckor och precis innan älgjakten så får jag spara på mina jaktdagar.. 

Men till andra kan jag rekommendera dessa jakter med detta jaktlag.

Publicerat
På 2016-07-25 at 19:07 Locorod sa:

Om vi har någon ungdom som är intresserad av att följa med på någon av våra jakter under hösten så är vederbörande välkommen att höra av sig till mig. Både de som är nyblivna jägare och som håller på med examen är välkomna. Vi jagar nära markaryd och jagar gris, hare, räv, rå och älg. Ibland lite fågel också.

Vi tar en kväll och släpper iväg några skott och diskuterar säkerheten innan vi åker på jakt. 

Jag hänger gärna med nån gång! Lär bli en logistisk mardröm men man kan ju alltid försöka! Skickar pm. 

Publicerat

Pm besvarat! 

• 2 weeks later...
Publicerat

Underbart. Fick du napp, Ken1?

Publicerat

Tyvärr inte. Va nog lite sent ute. Lite synd vi hade både räv gris och rå uppe.

Publicerat
17 hours ago Ken1 sa:

Tyvärr inte. Va nog lite sent ute. Lite synd vi hade både räv gris och rå uppe.

Hepp,

Säg till nästa gång det smäller så är jag intresserad av att haka på, om nu bara polisen nån j*la gång godkänner mina ansökningar, skickades in i slutet av augusti ...

Publicerat
7 hours ago Teffek sa:

Jag har lite mer kajor än vad jag hinner med att ta död på just nu så skulle behöva någon som är sugen på att skjuta kråkfågel runt en gård. Du behöver hagelbössa, många skott och såklart alla papper i ordning. Min tanke är att du hänger med mig ett par vändor och ser hur det går till, vilka regler som gäller kring gården säger hej till gårdsfolket osv sedan får du jaga där själv. Det är tidig morgon och marken finns i norra Västmanland utanför Skinnskatteberg.

UV bulvan, kråkbulvaner och apportör kan lånas av mig vid behov, gömsle finns på marken och cammonät att bygga upp fler vid behov finns också hos mig.

Skickar PM

Publicerat
14 hours ago Teffek sa:

Jag har lite mer kajor... 

Lite långt med tre timmar enkel för att hinna med på regelbunden basis men finns det någon på sydligare breddgrader (eksjö) med samma problem är jag den förste att haka på... 

• 1 month later...
Publicerat
2 hours ago M-Ola sa:

Då gör vi ett försök till.

På lördag den 26/11 kör vi en klövviltsjakt uppe vid Immeln i nordöstra Skåne. Har plats för någon som är nybörjare eller inte har tillgång till egen mark. Klass ett bössa, 155 MHz radio samt bra omdöme behövs.

Även mer erfarna jägare är välkomna då vi kommer att ha ont om passkyttar denna gång.

Kommer köra från Linderöds-trakten på lördag morgon och har plats för en person i min bil.

/Mats-Ola

Ge inte upp hoppet! Nu är jag tyvärr bortlovad på söndag annars hade det varit trevligt att träffa M-Ola - Mitt omdöme får andra bedöma, erfarenheten också för den delen. Men jägare vill jag nog kalla mig själv ^_^

/M

• 2 weeks later...
Publicerat

Blir så glad när jag ser så fina erbjudanden att följa med på jakt. Tyvärr hade jag ingen möjlighet i helgen, men ett stort tack till er som har låter oss nybörjare få vara med och lära och uppleva. Hoppas ni inte ångrar det och att de som nappar visar omdöme och respekt....

Publicerat

pga dålig uppslutning sökes 1-2 passkyttar tills imorgon. Ca 5mil söder om Stockholm. Fritt vapen val. Sms till 0702487256 helst innan 23.00.

mvh Kenneth