Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Niclas heter jag, 25 år. Bor i Östersund/Hammarstrand. Tog jägarexamen för två år sedan och har hunnit varit ute en del själv och testat mig fram. Störst lycka har jag haft med morfars stövare, tyvärr kan morfar själv inte följa med så även den jakten har jag försökt lära mig den "hårda" vägen.

Jag är intresserad av att komma ut på all sorts jakt för att få prova på lite samt att ta del av lite erfarenheter eftersom jag knappt har några egna.

Körkort, bil, vapen, etc. har jag.

• 4 weeks later...
  • Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Vi ska jaga räv på lördag med några stövare och en grythund. Ungdomar / nybörjare kan skicka PM till mig om intresse finns att deltaga. Marken ligger alldeles utanför Gävle.

Publicerat

Grävlingsjakt med ställande hund ikväll.

Norra västmanland kl 22-vi tröttnar.

Antagligen även nästa onsdag om vädret tillåter.

• 1 month later...
Publicerat

Är ju så man blir tårögd när man inte kan hänga med på sånt.. Bra initiatib, mer sånt!

Publicerat

Jakt i Vittsjö Skåne imorgon kl 09:00, drevjakt rådjur o gris, har 2 gästplatser lediga, givetvis skall era papper o licenser vara i ordning,kvinnliga o unga prioriteras, får även medtaga egen hund om ni önskar, kula eller hagel kvittar,

Övrig info talar vi via telefon.

Med vänlig hälsning,

Martin 0704939399 vice jaktledare

Publicerat

Lite förtydligande till ovan, intrrsserade vänligen ring då jag inte har möjlighet att sitta här ikväll

Publicerat
Ska ut på tisdag på jakt(ensam) efter älgkalv/gris med laikan.Ev. nåt släpp efter småvilt med.Har varit dåligt med älg/gris sista veckorna, men kan iallafall lova en lång promenad och frisk luft :) Kan ta med någon som är sugen. Blir runt Sävsjö (mellan Jönköping och Växjö)

Ajaj, synd att man jobbar, hade varit hemskt intresserad annars...

Publicerat

.

Publicerat

Skulle vara skoj att få bli med på nån hjort/ vildsvins jakt

Publicerat

Följde med mapa81 här ovan. Även om det var en bit att köra och inget blev skjutet så var det en mycket trevlig det med fingret på säkringen många gånger och vildsvin i buskarna.
Allt sånt här uppskattas groteskt mycket och man nån gång får tillgång till egen mark så blir det till att bjuda tillbaka!

Jens

Publicerat
Ajaj, synd att man jobbar, hade varit hemskt intresserad annars...

Ska ut på torsdag med om du eller någon är ledig och sugen.

Älg/gris förmiddag. Sen grilla korv och efter det skjuter vi allt som kommer.

Jobba under jaktsäsongen? ? :huh:

Publicerat

Ska ut på torsdag med om du eller någon är ledig och sugen. Älg/gris förmiddag. Sen grilla korv och efter det skjuter vi allt som kommer. Jobba under jaktsäsongen? ? :huh:

Får tacka för ödmjukast för erbjudandet! tyvärr fullt med jobb hela veckan till fredag. Ja det är ju för#&%¤a dumt =), man är ju särskilt sugen första säsongen med egna bössor, blir att planera "föräldraledigheten" lite bättre nästa år, förhoppningsvis har man någonstans att jaga då med.  

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Då var det dags igen då.

Mårdjakt med hund på fredag morgon/förmiddag. Till detta behövs rörliga kläder, jaktradio och hagelbössa.

På lördag blir det grytjakt efter räv, ev släpper vi stövare också. Varma kläder, jaktradio (155a) och hagelbössa.

Båda jakterna är i norra Västmanland. 

Publicerat

Då var det dags igen då.

Mårdjakt med hund på fredag morgon/förmiddag. Till detta behövs rörliga kläder, jaktradio och hagelbössa.

På lördag blir det grytjakt efter räv, ev släpper vi stövare också. Varma kläder, jaktradio (155a) och hagelbössa.

Båda jakterna är i norra Västmanland. 

Tänk att käringen jobbar varenda gång man får möjlighet till jakt.... Fortsätter att bevaka tråden och hoppas att man får möjlighet att haka på någon gång i framtiden. :)

Oerhört bra initiativ av er i tråden som erbjuder oss gröngölingar att följa med, det ska ni ha en stor eloge för. :thumbsup: 

Publicerat

Vi tjänar mycket på det, jag har träffat mycket trevligt folk på det här sättet som jag fortfarande har kontakt med.

Publicerat

Det är tur att det finns möjlighet att få chansen av snälla människor....det finns många här inne...

• 3 weeks later...
Publicerat

Imorgon kväll kl 22 kör jag hunden på mård i norra Västmanland. Dom senaste två dagarna har det varit mycket mårdspår i trakten och det ska snöa inatt, imorgon kväll/natt ska det vara 0-gradit vilket ger en fin spårsnö.

Imorgon är alltså riktigt goda förutsättningar för att vi ska kunna fälla en mård, både nya och gamla jägare välkomna sålänge ni har en hagelbössa. Räkna med att få gå en del men även stå på ett och annat pass.

Publicerat

Jag är 25 år, småbarnsfar. Haft examen i 5 år. Jag önskar få följa med på jakt. Allt från Sjöfågeljakt till vildsvinsjakt är intressant. Jag bor i sthlm men kan väl åka ~25mil från Stockholm.

Mvh Andreas

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Publicerat

Tjena, Jag är en kille på 17 år som BRINNER för jakt.  Bor i småland, Jönköping närmare bestämt!

Tog teorin i jägarexamen när jag var 13 och har nu skjutit upp allt utan högviltet, har alltså gjort säker vapenhantering, precisionskyttet och hagelproven. 

Har varit med på en hel del jakter på rådjur, hare och älg. har också skjutit en gris några rävar och några rådjur själv.

Några speciella jakter jag väldigt gärna skulle vilja följa med på är vildsvin (drevjakt) eller hjortjakt (drev eller pursch)

Har inga krav alls på att får skjuta själv, tvärtom. Är gärna med och bara "lär" mig av er som har erfarenhet av dessa vilt!

Åker gärna en bit, har ej körkort då jag är 17 men kan ju ta buss.

// Jakob