Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

hej! Jag är en 16 årig tjej som gärna skulle vilja följa med på någon sorts jakt. Jag har inte speciellt mycket erfarenhet, har varit med på älgjakt 1 gång och fågeljakt ett fåtal gånger. Har jägarexamen sen ca 1 år tillbaka och är i övrigt väldigt intresserad av allt som har med djur och natur att göra! Har varit ute i skogen väldigt mycket men har inte riktigt haft chansen att följa med på så mycket jakt. De tråkiga är att jag inte är 18 än också.. men nån kanske skulle vilja ha med mig ändå? ^_^

Bor i Strömsund i norra Jämtland och min pappa har en del mark här men jagar inte själv. Följer jätte gärna med på i stort sätt all jakt eftersom jag är så pass nybörjare och inte direkt har någon favoritjakt. Är nyfiken på allt!  :D

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Hej jag heter Magnus och tog examen förra året och har tidigare uppsiktsjagat en del. Vill prova alla former av jakt och lära mig. 37år, social, sansad och ansvarstagande.

Mkt intresserad av köttet. Betalar så klart för kött, även jakt om det krävs. Inte intresserad av skinn och troféer, blir precis lika nöjd för vad jag än får skjuta.

Bra kulskytt, OK hagelskytt.

Säker med vapen, det sitter i ryggraden.

Har studsare, 22a, hagel och alla annan utrustning som behövs.

Har försäkring och jaktkort.

Skicka gärna ett PM

• 3 weeks later...
Publicerat

Hoppas det var någon härifrån som fick den.

Publicerat

Jaktåret börjar snart med både rävvalparna kommer ut o möjligen lite grisjakt oxå. Senare kommer grythunden att gå varm när det blir dags. Är någon sugen på att hänga med ut så får ni dra ett pm till mig. Jagar mellan ullared o fjörås i stort sett.

• 2 weeks later...
Publicerat
hejhej!

Jag heter simon, är 25 år, pluggar till arkitekt och bor i södra stockholm.

Har jägarexamen sen i år, men då jag är en pank student blir det nog inga vapen förrän om en säsong eller två. Väntar på 'tillstånd att låna vapen' från polisen så att jag ska kunna låna en bössa och följa med på jakt. Bil har jag inte heller men man kan ju ta en buss...

Har aldrig jagat tidigare så jag hänger gärna med på vad som helst. Vill nån vänlig själ låna ut en bössa och ställa mig på pass (sköt 2 silver och 1 guldserie på högviltprovet så helt värdelös kulskytt är jag väl inte), låta mig gå med hundföraren eller följa med och vaka vildsvin, passa ett rådjur etc så skulle det verkligen uppskattas.

Jag är optimistisk, allmänbildad, lite snackig och inte så ödmjuk, men har vett att hålla käft när så krävs. Tycker om kaffe och snus, kan snickra hjälpligt och även bära saker. 

/s
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Publicerat

Hej alla!

Jag är fortfarande på jakt (!) efter att komma med ut i skogen och jaga, gärna i södra Sverige (bor i Lund), eller än bättre - Komma med i ett jaktlag. 

Jag är ganska ny inom jakten och vill lära mig mer i jaktens ädla konst. Jag har intresse för naturvård och är skötsam.

• 1 month later...
Publicerat

Om det är någon nybörjare eller erfaren jägare som känner sug att hänga med ut, så räknar jag med att åka från stockholm till trosa för jakt/jaktrelaterade övningar ett par kvällar i veckan framöver.

Kan även bli möjlighet att följa med någon helgdag, men då äldsta sonen börjar bli rejält intresserad, har han första tjing.

mvh/Urban

Hej Urban!

Jag hänger gärna med ut. Tog examen i höstas och fick licenserna i våras. Har inte fällt något ännu.

Hör gärna av dig, 070-8633464

Med vänlig hälsning,

Niclas

Publicerat

Ska försöka hinna höra av mig under em.

mvh/Urban

Publicerat

Hej,

Vilken bra tråd! Vill tipsa om gratis ungdomsjakt i Stockholm, på Gålö. Klicka på länken och scrolla ner så finns info. 

http://www.jagareforbundet.org/stockholm/galo/default.asp?pageid=45484 

Mvh

Verkar inte fungera att bara klicka på länken men klipp ut och klistra in så bör det fungera 

Publicerat

Hej alla!

Jag är fortfarande på jakt (!) efter att komma med ut i skogen och jaga, gärna i södra Sverige (bor i Lund), eller än bättre - Komma med i ett jaktlag. 

Jag är ganska ny inom jakten och vill lära mig mer i jaktens ädla konst. Jag har intresse för naturvård och är skötsam.

Jaktlag kan jag inte bjuda på, men lite jakt ska väl inte vara stört omöjligt...... Har du bil?

/T

Publicerat

Jaktlag kan jag inte bjuda på, men lite jakt ska väl inte vara stört omöjligt...... Har du bil?

/T

Säg att du var en Rover eller Vauxhall, så är du hemma ;)
Publicerat

Hmm.. Jag bor i lund och har bil. Kan dessutom bistå med en medioker stående fågelhund och ett glatt humör!

Publicerat

Andreas här!

Nybliven jägare sen februari i år. Har varit med på någon enstaka jakt. Mest fågel/skyddsjakt i somras. Drev och passjakt förra året utan vapen. Är intresserad av det mesta, men framförallt skaffa erfarenhet. Bor i Nordvästra Skåne.

Mvh.

Publicerat

Hej PMT!

Ber om ursäkt för sent svar, skyller på semesterdvalan :) 

Det har faktiskt blivit så att jag haft lyckan att komma med i två jaktlag, så helt plötsligt har jag mer jakt 

än vad jag egentligen hinner med. Jag tackar ändå ödmjukast för ditt erbjudande!

Mvh Calle

/T

Publicerat

Hej PMT!

Ber om ursäkt för sent svar, skyller på semesterdvalan :) 

Det har faktiskt blivit så att jag haft lyckan att komma med i två jaktlag, så helt plötsligt har jag mer jakt 

än vad jag egentligen hinner med. Jag tackar ändå ödmjukast för ditt erbjudande!

Mvh Calle

Så mycket bättre säger jag bara! Med i två jaktlag är våldsamt mycket bättre än att ströjaga som gäst.....

Lycka till! Och må Diana le mot dig.

Finnas annan nybakad rookie i SV Skåne (ja, ja - du kan bo i Korpilombolo eller annorstädes, men du får masa dig till Dalby om du vill jaga) som nyss börjat sin vandring på Dianas stigar så kan jag bjuda på lite skånsk "blannejakt".

/T

Publicerat

Lite rävjakt och svartfågel kan jag ordna runt Ängelholmstrakten. Möjlighet för annan jakt längre fram finns eventuellt, men kan inget lova. PM:a om intresse finns.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Grymma ni är som tar hand om ny/ombörjarna :)

Publicerat

Grävlingsjakten är i full gång och som alltid är nybörjare och andra marklösa välkomna.

Jakten sker främst med ställande hund men blir en del grytjakt ibland också.

Vapen finns att låna om man inte har egna lämpliga vapen.

Publicerat

Justja västmanland jagar jag.

• 1 month later...