Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Om någon nybörjare som är marklös vill hänga på som åskådare i höst så är det möjligt. Mestadels rådjursjakt och älgjakt. Östra värmland håller vi till. Skicka PM om intresse finns.

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

6 h till skinnskatteberg känns lite i överkant. Men finns det liknande saker längre söderut så är jag sugen! Vapen, ammo och camo finns. Även hund.

• 5 weeks later...
Publicerat

På söndag är det rävjakt med american foxhounds och terrier.

Alla välkomna ni behöver hagelbössa eller kombi, jägarexamen, jaktkort och självklart licens för vapnet.

Jakten sker i kloten ca 2 mil från skinnskatteberg.

Publicerat

Idag har jag varit ute på ungdomsjakt arangerad av jägarförbundet på Gålö. Jag tyckte det var var ett väldigt bra arangemang. Nu till saken.

Det kommer att anårdnas två till ungdomsjakter under hösten. http://krets.jagareforbundet.se/haningetyreso/unga-jagare/ 

• 1 month later...
Publicerat

Har äntligen efter ca 20 veckors väntan fått licens på mina bössor! :) :)

Undrar om det finns någon som skulle kunna ta med mig ut på lite jakt och kanske lära mig lite!

Jag bor i Lund, Skåne men skulle kunna ta mig till hela Skåne och kanske t.o.m., en liten bit utanför om det verkligen krävs!

Publicerat

Jag tog examen 2009, varit med ganska mycket innan det. Söker all typ av jakt, som åskådare eller delaktig. Är 26 år bosatt i Grödinge.

Önskar fälla mitt första fyrbenta vilt

• 2 weeks later...
Publicerat

Hejsan allihopa! Bra initiativ med en sådan här tråd! Precis vad jag behöver!

Jag fick min jaktlicens för en ca 8 månader och letar för fullo efter möjlighet att dra ut och jaga lite - eller t.o.m bara få följa med för att lära mig! 

Jag är 24 år och bor i Lund men kan tänka mig att ta mig runt hela Skåne. Jag jobbar heltid medans min sambo studerar. Önskar verkligen att kunna få dra ut och jaga och få erfarenhet samt lära känna nytt trevligt folk  :smile:

Publicerat

Sista minuten här också, blir blandjakt imorgon med fokus på vildsvin men även småvilt är tillåtet, marken ligger 4 mil från Västerås och samling är 0700 imorgon, jaktlaget tar tyvär ut en gästavgift på 150 kr/dag som måste betalas.

Radio - 155a

Vapen - klass1

Alla papper i ordning och jag nås endast på telefon 0702737436.

Publicerat

Fick ett mail ifrån en kille ( ansvarig för ungdoms sektionen Arboga/ Kungsör) att om det är någon under 25 år och inte har Jakt som vill följa med 7/2 på rävjakt med stövare så skicka pm till mig så vidarbefodrar jag det .

J

• 2 weeks later...
Publicerat

Stövarjakt med valfri anmälningsavgift och auktion på villebråd där pengarna går till Barncancerfonden. Växjö 8 feb

http://m.blocket.se/...2.htm?ca=11&w=3

Publicerat

Hej,

vilket bra initiativ till forum!

Jag har tagit jägarexamen för ca. 1 år sedan. Har hunnit med ett par jakt tillfällen med åteljakt på vildsvin i Blekinge.
Är 46 år ung, har viss vana av vapenhantering sedan tidigare och tycker om att åka och
öva skjutning då och då, kulvapen. Är medlem i HJK.

Söker möjlighet att få följa med och lära mig mer om jakt, har givetvis inget krav att jag själv måste få jaga/skjuta.

Målet är att skaffa mig mer erfarenhet om jakten och rutinerna från jaktens start till klart.

All jakt är av intresse i närheten av Svealand och Götaland (i eller i närheten av Blekinge)

Som en framtida van jägare hoppas jag primärt på åteljakt vildsvin och pyrschjakt. 

• 4 weeks later...
Publicerat

måste säga att du har ett fint nick här inne.....

heter nämligen det i efternamn.. kommer du från Tving?

Publicerat

måste säga att du har ett fint nick här inne.....

heter nämligen det i efternamn.. kommer du från Tving?

Släkten kommer från Tving i Blekinge och jag har stuga där. Tving som efternamn hade jag inte sett tidigare, vet du var namnet kommer ifrån?

Publicerat

det är taget från byn Tving.

Farfar när han levde hette Svensson men tyckte att Tving lät fint så han pratade med ansvariga och fick ta namnet

• 5 weeks later...
Publicerat

Bumpar och påminner eventuella givmilda själar om att det fortfarande finns sugna stackare som skulle göra snudd på vadsomhelst för att komma ut i det gröna lite.

Kanske lite skydds-/åteljakt påvildsvin? Kanske hjälpa till med passröjnng eller tornbyggen för att bygga kontaktnät? (passa på att utnyttja gratis arbetskraft) 

För egen del är det sydligaste Sverige som gäller, men kan tänka mig att det finns intresse även på andra platser...

Jens

Publicerat

Lägg ett PM med lite info om dig, så får vi se vad som kan göras. Ska bygga en åtel till ute på gården och har ett gäng åtlar uppe vid Immeln. Sen behövs det alltid lite hjälp med predatorerna.

/Mats-Ola

Publicerat

Puff puff!

Jag har varken jägarexamen (än!) eller hund (än!) men är oerhört nyfiken och vill gärna vara med och kika innan det är dags för min examen att ta fart. Så skulle det finnas någon/några som ska iväg på främst fågeljakt i Dalarna (nära Falun :)) och kan tänkas ha 1-2 extra personer där för observation så säg mer än gärna till!

Jag/vi ska rikta in mig på fågeljakt då intresset ligger där, det är så häftigt också med alla apportörer. Därav vill jag mer än gärna se det ordentlig, och live! Som sagt, blir det möjligt för detta så skriiiiiv! :D

Publicerat

skyddsjakt på alla slags fåglar eftersökes i uppsala/Enköpings trakten...

även all slags jakt är av intresse

• 2 weeks later...
Publicerat

Prövar att lägga ett inlägg: Är det någon som kvällsjagar bäver i umeå trakten som kan tänka sig lite sällskap? Har ingen bössa på plats  så följer med obeväpnad för upplevelsen istället.

Publicerat

Nybliven jägare som bor i Jönköping. 

Söker jakt tillfälle/jaktlag i regionen, kan åka någon timme för att komma ut i skogen. 

Eftersom jag är nybörjare letar jag efter de flesta former av jakt.

Skicka gärna ett meddelande till mig så kan jag presentera mig mer. :)

Publicerat

Bumpar och påminner eventuella givmilda själar om att det fortfarande finns sugna stackare som skulle göra snudd på vadsomhelst för att komma ut i det gröna lite.

Kanske lite skydds-/åteljakt påvildsvin? Kanske hjälpa till med passröjnng eller tornbyggen för att bygga kontaktnät? (passa på att utnyttja gratis arbetskraft) 

För egen del är det sydligaste Sverige som gäller, men kan tänka mig att det finns intresse även på andra platser...

Jens

Hör av dig i augusti - så ska du få följa med i Revinge och Björnstorp. Så slipper du kasa länet runt för å jaga lite.....

T

Publicerat

Nybörjare, 30+, urskåning med egna bössor önskar att få följa med ut i skog/mark med någon som vill dela med sig av kunskap om jakt och viltvård! Hugger gärna i och hjälper till med vad som helst relaterat till detsamma. Är seriös och övningsskjuter regelbundet, framförallt Skeet/Trap.

Tack på förhand!

//P