Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mr Mauser goes All American Leveraction.

Featured Replies

Publicerat
Och jag jagar en 22lr-bygel ;)

Men du får inte handla där.. det vet du va? Han har några byglar inne på bofab oxå som han förmodligen skänker bort.. han hatar allt amerikanskt sa han :o

Han krängde ju Winchestern till mig misstänkt billigt:)

• Svar 173
  • Visningar 17,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Han krängde ju Winchestern till mig misstänkt billigt:)

Ja du ser =) RING! men 22:an är min ;)

Publicerat
Men detta är ju lysande <_< nu kliver pentti ur garderoben också!

Vi får starta en exklusiv bygeltråd här framöver med bilder på våra skönheter!

/Micke

Jajamensan! Måste hälla med en tidigare skribent och att jag känner ett löjligt stort sug, kanske större än efter något annat vapen jag har köpt. Nu håller jag på och delar till mig ett hyffsat billigt Trijicon AccuPoint 1.25-4x24 och det komerm att bli en sån bra kombo!

Publicerat
Grattis till ett mkt bra val av bössa och kaliber ! ^_^

Som hundförarpang är den ju ypperlig, duger iofs att sitta på pass med också, men det är ju ingen hyggesracer dock.

Men den är ju såååå smidig att bära på, och har ju en imponerande stoppkraft.

Jag saknar min 45-70 varje dag, som tur är sålde jag den ju till Samme, så jag får se och klämma på den lite då och då, och om jag frågar snällt så får jag låna den i bland också. :P

Men jag är sugen på att köpa en igen faktiskt, frugan har ju ett par platser över i sitt skåp... :D<_<

/ Janne

Tack. Och det är ju precis som drevjaktsbössa/hundförarbössa jag ska ha den. På passet har min min "Volvo", alltså en Tikka T3 i 30.06. Ohyggligt tråkig bössa som alltid funkar och skjuter väldigt rakt ^_^ .

Publicerat
Tack. Och det är ju precis som drevjaktsbössa/hundförarbössa jag ska ha den. På passet har min min "Volvo", alltså en Tikka T3 i 30.06. Ohyggligt tråkig bössa som alltid funkar och skjuter väldigt rakt ^_^ .

Jag har ju också en T3:a fast i 308W, funkar i alla väder med superba träffbilder, men den är lite tråkig som sagt.

Men byglar... det är kärlek det !! :wub:

Klart vi ska ha en egen bygelavdelning, med hemligt lösen och så, vi måste ju skilja oss från det övriga kretit och pletit.... :rolleyes::D

( ...skoja bara !!)

/ Janne

Publicerat
han hatar allt amerikanskt sa han :rolleyes:

En inte helt omdömeslös säljare alltså :wub:

Mvh!

Publicerat

NU ÄR DEN MIN !!!! BARA MIN !!! :D:D

Jomänsingen, hämtade 357 bygeln på posten idag. :P

Företaget som sålde den lovade att den skulle vara i nyskick, och det kan jag lova att den är, funderar om det ens gått 50 skott i den... :D

Herregud vilken liten och smäcker skapelse, den är ju som gjord att bära på, funderar starkt på om jag ska skita i att sätta dit nån optik på den, utan istället satsa på nya öppna riktmedel, typ ett Williams Firesight.

Kanske möjligen nån typ av snabbfäste för en väldigt liten smäcker lågförstorande kikare om det nu skulle krävas optik på den, så att man kan bära den utan optiken och köra med de öppna i första hand.

Har lite dålig koll dock på om det finns snabbfästen till Marlinbyglarna, måste kolla upp det med Midway... :D

Range-reportaget måste dock vänta tills efter älgjakten, jag hinner fan inte med det i helgen tyvärr...sorgligt men sant.

Men faaaan vad glad jag är!!!!!!!!!!!! :lol::lol:

/ Janne

Publicerat
  • Författare
NU ÄR DEN MIN !!!! BARA MIN !!! :D:D

Jomänsingen, hämtade 357 bygeln på posten idag. :P

Företaget som sålde den lovade att den skulle vara i nyskick, och det kan jag lova att den är, funderar om det ens gått 50 skott i den... :D

Herregud vilken liten och smäcker skapelse, den är ju som gjord att bära på, funderar starkt på om jag ska skita i att sätta dit nån optik på den, utan istället satsa på nya öppna riktmedel, typ ett Williams Firesight.

Kanske möjligen nån typ av snabbfäste för en väldigt liten smäcker lågförstorande kikare om det nu skulle krävas optik på den, så att man kan bära den utan optiken och köra med de öppna i första hand.

Har lite dålig koll dock på om det finns snabbfästen till Marlinbyglarna, måste kolla upp det med Midway... :D

Range-reportaget måste dock vänta tills efter älgjakten, jag hinner fan inte med det i helgen tyvärr...sorgligt men sant.

Men faaaan vad glad jag är!!!!!!!!!!!! :lol::lol:

/ Janne

Nice :o kanske en liten aptitretarbild på skönheten? tror att den kommer till sin rätt med en liten 1-4 på.

Bygelsmyg med 30-30 för mig imorgon!

/Micke

Publicerat

Trevlig minsan :-)

Synd bara att det inte är Winchester :D

Publicerat
Nice :D kanske en liten aptitretarbild på skönheten? tror att den kommer till sin rätt med en liten 1-4 på.

Bygelsmyg med 30-30 för mig imorgon!

/Micke

Ska försöka hinna med det i morgon.

Ja blir det nån optik så blir det nått sånt, inget större.

Skitsmyg på dej ! :D

/ Janne

Publicerat
Trevlig minsan :-)

Synd bara att det inte är Winchester :P

Ähhh...inte då ! :lol:

Marlins byglar är byggd för karlanävar !

Winchester däremot....mjaaa... :D:D:lol:

/ Janne

Publicerat

Aldig tänkt på att bli sektledare Micke? Din förmåga att leda människor de mest otippade vägar är sannerligen imponerande :D:D

Publicerat
  • Författare
Aldig tänkt på att bli sektledare Micke? Din förmåga att leda människor de mest otippade vägar är sannerligen imponerande :D:D

Hmmmm.... Pastor Mauser har onekligen en viss klang :lol:

/Micke

Publicerat

Jahapp, här kommer det lite bilder på min nya kärlek... :lol:

Marlin 1894 CS, 357 Magnum/ 38 Special.

Fortsätter att kapa i din tråd Micke...känns ju som att detta har blivit den allmänna bygeltråden... ;)

/ Janne

post-1868-1223707397_thumb.jpg

post-1868-1223707418_thumb.jpg

post-1868-1223707440_thumb.jpg

post-1868-1223707463_thumb.jpg

Publicerat

Fler..

post-1868-1223707607_thumb.jpg

post-1868-1223707627_thumb.jpg

Publicerat

Fler

post-1868-1223707766_thumb.jpg

post-1868-1223707792_thumb.jpg

Publicerat

Fler

post-1868-1223707847_thumb.jpg

post-1868-1223707866_thumb.jpg

Publicerat

Fler

post-1868-1223707940_thumb.jpg

Publicerat

Storleksjämförelse med min T3 Lite SS..

En 308W och en 357 M....visst är den söt ? ;)

post-1868-1223708005_thumb.jpg

post-1868-1223708068_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Jahapp, här kommer det lite bilder på min nya kärlek... :lol:

Marlin 1894 CS, 357 Magnum/ 38 Special.

Fortsätter att kapa i din tråd Micke...känns ju som att detta har blivit den allmänna bygeltråden... ;)

/ Janne

Kapa på!

Satan vad snygg den är ;) ser verkligen fram mot lite träffbilder!

Synd att vi inte lever i ett friare land...jag menar en combo med en revolver i 357magnum hade suttit som strösslet på en mjukglass! ;)

/Micke

Publicerat
Kapa på!

Satan vad snygg den är ;) ser verkligen fram mot lite träffbilder!

Synd att vi inte lever i ett friare land...jag menar en combo med en revolver i 357magnum hade suttit som strösslet på en mjukglass! ;)

/Micke

oooooooohh yes !! Marlin marknadsför den ju som den narurliga "sidekicken" till just en revolver i 357. ;)

Tyvärr funkar ju inte det i "Landet där allt är farligt"... :lol:

Men hur som helst, har jag en jäkla tur så hinner jag kanske med att åka till skjutbanan med den i eftermiddag, har ett pass som jag måste bygga idag först bara.

Och skjuter den lika bra som den ser ut.., ja då blir den nog kvar till döddagar ! :lol:

Återkommer senare!

/ Janne

• 2 weeks later...
Publicerat
Fler

Ojojoj, det här var bygelpronografi på hög nivå! ;)

Dom 8-12 veckorna jag har kvar innan jag får min bössa känns nte ett dugg lättare nu.

Publicerat

Nu snackar du mitt språk! Att likt Elmer Keith kunna bära en S&W 29 i 44 RM dagligen vore ett rimligt minimikrav B) En 357:a hade oxå funkat.

Publicerat
  • Författare
Nu snackar du mitt språk! Att likt Elmer Keith kunna bära en S&W 29 i 44 RM dagligen vore ett rimligt minimikrav <_< En 357:a hade oxå funkat.

Vi kanske ska flytta till Utah! är det inte där som det är varje frisk medborgares PLIKT att äga vapen :D

/Micke

Publicerat

Jag bara måste hänga på och testa den där Janne! <_<