Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mr Mauser goes All American Leveraction.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Snack om Mauser 98 sniper orginal, nu köpt en bygel. Långt bort från sockiplast och rostfritt.

Fan du börja bli frisk igen. Välkommen hem :D

Saknas bara en hagelpang nu :unsure:

Mauser 98 drömmen lever fortfarande och är ett rent habegär! skall inte förväxlas med denna egotripp :D

Hagelpang? ;) gå genast och skura din svarta tunga med såpa! :P

/Micke

• Svar 173
  • Visningar 17,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

black.jpg

870.jpg

Publicerat

*ASG*

Way to go Dannyboy!

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Beställde lite grejor till 357:an idag, ett par hundra hylsor, laddverktyg, smältgryta mm, det kommer övervägande att gå hemgjutna blykluttar i den. :)B)

Du har inte funderat på en sån här :) det har jag B)

Visit My Website

/Micke

Publicerat
  • Författare

B) Danny glöm såpan...

Gurgla dig i saltsyra!!

/Micke

Publicerat
:) Danny glöm såpan...

Gurgla dig i saltsyra!!

Å svälj inte B):)

Publicerat
Jag förstår dig till fullo!!

Märkligt vad fort ens värderingar kan svänga B) jag menar mina andra bössor är bra på alla sätt och vis och även ganska coola samt väldigt välskjutande,dom ger mig allt jag kan begära och lite till men dom saknar delvis detta....

Ingen av dom är så förbaskat rolig att använda B) Det är verkligen 101% användarglädje i varenda por i denna vapentypen :D

Ser fram mot lite bilder vad det lider samt Range report-man blir ju sugen på en renodlad rådjursklubba nu ju :)

/Micke

Abselutamente! :) Kommer så snart licenstanten gjort sitt jobb.

/ Janne

Publicerat
Du kommer ångra dig :)

/Micke

Lura inte i pojken några dumheter nu, klart han ska ha en pilbåge, han skjuter ju som en gud med dessa, såg jag själv på bågjaktsträffen i lördags. :)

Det finns en hel kryll med byglar bland medlemmarma i GUBJ, som han kan skjuta med så länge, dessutom har han ju en 22:a bygel redan.

Men sen han fixat en bra båge, så finns det inga ursäkter längre för att inte skaffa en bygel till i en potent kaliber. B)

Förresten Micke...byglar och pilbågar matchar varandra bra...har du tänkt på det? B):D

/ Janne

Publicerat
Du har inte funderat på en sån här B) det har jag :)

Visit My Website

/Micke

Jojomänsingen, det har jag, det hör hemma på varje bygel av rang.

Jag gjorde en till 45-70:n, och ska sno ihop en till 357:an också, tabbade mig och gjorde dock den till 45-70:n med 6 patroner...tror du att den vart baktung eller? :)

/ Janne

Publicerat
Mauser 98 drömmen lever fortfarande och är ett rent habegär! skall inte förväxlas med denna egotripp ;)

Hagelpang? ^_^ gå genast och skura din svarta tunga med såpa! :wub:

/Micke

Nja, men om du redan har en bygelrepeter, så kommer du att känna dig halv utan en pumphagelbössa. Du kanske inte gör det nu, men det kommer...

Publicerat
Nja, men om du redan har en bygelrepeter, så kommer du att känna dig halv utan en pumphagelbössa. Du kanske inte gör det nu, men det kommer...

Idag var jag inne på Balter Worg och pillade igen på en 1895G. Och jag har nog redan bestämt mig för att bedra min fru i frågan om att inte köpa mer pangar (Det blir bara den här och en kombi, jag lovar!). Frågan är dock om man ska köpa den vanliga eller 1895GS som är rostfri och fin och finns för billig peng hos Torsbo?

post-2052-1222437393_thumb.jpg

post-2052-1222437443_thumb.jpg

Publicerat
Idag var jag inne på Balter Worg och pillade igen på en 1895G. Och jag har nog redan bestämt mig för att bedra min fru i frågan om att inte köpa mer pangar (Det blir bara den här och en kombi, jag lovar!). Frågan är dock om man ska köpa den vanliga eller 1895GS som är rostfri och fin och finns för billig peng hos Torsbo?

Inte den rostfria.. då får ju viltet ha solglasögon om de inte ska se dig :D Men det är en vacker pjäs helt klart ;)

Publicerat

var det nödvändigt att visa dom bilderna :lol:;):lol:

Publicerat
var det nödvändigt att visa dom bilderna :mellow::huh::ph34r:

F'låt. Men jag har nog kommit fram till att den rostfria är den som det blir. Jag har ju inga andra rostfria vapen och har svårt att se någon annan bössa i rostfritt komma in framöver. Med ett Gudegun i 45-70 så ska jag bara hitta en kombi på Walter Borgs-auktion, så är min garderob komplett sedan. Jag lovar! :)

Publicerat
Jag förstår dig till fullo!!

Märkligt vad fort ens värderingar kan svänga ^_^ jag menar mina andra bössor är bra på alla sätt och vis och även ganska coola samt väldigt välskjutande,dom ger mig allt jag kan begära och lite till men dom saknar delvis detta....

Ingen av dom är så förbaskat rolig att använda :P Det är verkligen 101% användarglädje i varenda por i denna vapentypen B)

Ser fram mot lite bilder vad det lider samt Range report-man blir ju sugen på en renodlad rådjursklubba nu ju ;)

/Micke

JA JA JA !!!!

I går kom licensen, och bygeln är på väg med posten !! ;):P

Tråkigt nog kommer den ju under älgjaktsveckan, så man får hålla sig till ännu nästa vecka då, men jag kan ju ta med den ut på pass och sitta och smeka den lite där..... :DB)

Störd ?? .... jag ?? <_<:P

Publicerat
  • Författare
JA JA JA !!!!

I går kom licensen, och bygeln är på väg med posten !! :):P

Tråkigt nog kommer den ju under älgjaktsveckan, så man får hålla sig till ännu nästa vecka då, men jag kan ju ta med den ut på pass och sitta och smeka den lite där..... ^_^:(

Störd ?? .... jag ?? :(:P

Yeeeeey :lol:

Bilder önskas så fort som möjligt och givetvis ska den med på älgpasset!! är det inte därför man jagar älg? :P

/Micke

Publicerat
Tråkigt nog kommer den ju under älgjaktsveckan, så man får hålla sig till ännu nästa vecka då, men jag kan ju ta med den ut på pass och sitta och smeka den lite där..... ^_^:(

Störd ?? .... jag ?? :(:)

Stopp en halv! Var det kal 357? klass? Älgpasset? Ska du bara sitta och masturbera bygeln med älgpangen lutad mot ett träd samtidigt som kapitaltjurarna travar förbi?

Störd? Ja solklart, lika störd som alla vi andra här på forumet, oss vapenfetishister emellan :P:lol:

Publicerat
Yeeeeey :(

Bilder önskas så fort som möjligt och givetvis ska den med på älgpasset!! är det inte därför man jagar älg? :(

/Micke

Jag skickade iväg en "Ansökan om inköpstillstånd" för en 1896 GG i 45-70 igår. (Min Bealge började ju driva älg, och gjorde så ett par timmar uppblandat med ståndskall, tidigare i veckan. Hundförarbössabehovet blev plötsligt akut ^_^ ) Dessvärre så är ju jag skriven i Stockholm, så det tar allt emellan 5 till 12 veckor innan jag kan köpa min bössa. Det ligger enligt hemsidan, el rostfri på Torsbo som jag är sugen på.

Publicerat
Jag skickade iväg en "Ansökan om inköpstillstånd" för en 1896 GG i 45-70 igår. (Min Bealge började ju driva älg, och gjorde så ett par timmar uppblandat med ståndskall, tidigare i veckan. Hundförarbössabehovet blev plötsligt akut :( ) Dessvärre så är ju jag skriven i Stockholm, så det tar allt emellan 5 till 12 veckor innan jag kan köpa min bössa. Det ligger enligt hemsidan, el rostfri på Torsbo som jag är sugen på.

Nu är Torsbobössan undanlagd i mitt namn, och om jag inte hittar en billigare (kan inte se hur det skulle gå till. Torsbo är ju vapnens Ikea) så får jag den på posten om alldeles för lång tid. Just i såna här sammanhang är det ju värdelöst att bo i Stockholm. (Jag, skulel nog inte bo i stan alls om det inte var för jobbet och att ungarna går i skolan här)

Publicerat
Yeeeeey :(

Bilder önskas så fort som möjligt och givetvis ska den med på älgpasset!! är det inte därför man jagar älg? ^_^

/Micke

Självklart så kommer det bilder och en rejäl utvärdering av den, fattas bara annat ! :)

Håller som bäst på med att ladda upp några hundra skott till den nu, fick ett gäng kopparpläterade 158 grs rundnosar av Samme som ska testas, och sen blir det gjutning av blykluttar i mängder, köpte en ny blygryta häromveckan.

Härliga tider nu, känns det som! :(

/ Janne

Publicerat
Stopp en halv! Var det kal 357? klass? Älgpasset? Ska du bara sitta och masturbera bygeln med älgpangen lutad mot ett träd samtidigt som kapitaltjurarna travar förbi?

Störd? Ja solklart, lika störd som alla vi andra här på forumet, oss vapenfetishister emellan ^_^:lol:

Jaaaa...? Klart jag menar att den bara ska följa med som smekobjekt på passet. :)

Jag har ju en 17 årig uppsiktsjägare med mig i år, och han får sköta älgskyttet, så kan jag pilla bygel i stället... :P

Skämt & sido.. det ska bli så förbannat roligt att få bekanta sig med denna bössa, tror inte jag varit så taggad över ett vapenköp någon gång, och man har ju köpt en del vapen i sina dagar....minst sagt! :(

Bäva månde rådjuren nu..och räven! :(

Mvh Janne

Publicerat
Nu är Torsbobössan undanlagd i mitt namn, och om jag inte hittar en billigare (kan inte se hur det skulle gå till. Torsbo är ju vapnens Ikea) så får jag den på posten om alldeles för lång tid. Just i såna här sammanhang är det ju värdelöst att bo i Stockholm. (Jag, skulel nog inte bo i stan alls om det inte var för jobbet och att ungarna går i skolan här)

Grattis till ett mkt bra val av bössa och kaliber ! :)

Som hundförarpang är den ju ypperlig, duger iofs att sitta på pass med också, men det är ju ingen hyggesracer dock.

Men den är ju såååå smidig att bära på, och har ju en imponerande stoppkraft.

Jag saknar min 45-70 varje dag, som tur är sålde jag den ju till Samme, så jag får se och klämma på den lite då och då, och om jag frågar snällt så får jag låna den i bland också. ^_^

Men jag är sugen på att köpa en igen faktiskt, frugan har ju ett par platser över i sitt skåp... :(:(

/ Janne

Publicerat
  • Författare

Men detta är ju lysande :( nu kliver pentti ur garderoben också!

Vi får starta en exklusiv bygeltråd här framöver med bilder på våra skönheter!

/Micke

Publicerat

Det här forumet är ju förödande ;)

Den lokale vapenhandlaren har en Winchester 95XTR kal 30-30 som han satt ned till 2400 spänn, det börjar kännas som att det är ett vapen som saknas i skåpet :o

Publicerat
Det här forumet är ju förödande ;)

Den lokale vapenhandlaren har en Winchester 95XTR kal 30-30 som han satt ned till 2400 spänn, det börjar kännas som att det är ett vapen som saknas i skåpet ;)

Och jag jagar en 22lr-bygel :o

Men du får inte handla där.. det vet du va? Han har några byglar inne på bofab oxå som han förmodligen skänker bort.. han hatar allt amerikanskt sa han ;)