Publicerat November 15, 200817 yr Äh,det är sånt som händer ibland.( i alla fall mig )/M. Det händer tyvärr alla!! Men nästa gång Grattis Maddog!!!
Publicerat November 15, 200817 yr Författare Var iväg till ett orrparadis i dag, och nog fanns det orre allt!!Började med 2 bom på alldeles för bra håll! ( så kan det bli när man kaxat upp sig själv och tror att bössan är målsökande ) Sedan blir det dax för mitt andra försök ( orrar det oxå ) Kryper iväg några sista metrar, för att sedan oxå skjuta bom ja 3 försök & 3 bom....... börjar sakta begripa att "bössan är långt från självsökande" Går och små grubblar för mig själv...... ( hade inte bästa tänkbara stöd ) jaja...är huve dumt får kroppen lida Sen börjar jag att tänka DUMT......2 grattis lägen och inte en orre har det blivit??? Nä nu jä..lar hoppas för orrarnas skull att dom inte syns till! för nu skall det bli ett låååånghålls försök om jag ser nå tupp Väl framme vid tredje och sista hygge ser jag 10tal orrar sittande och på tok för långtbort. Efter en ansmygning ett hundratal meter kommer jag lite närmare.. ( avståndsmätarn visar rekord försök ) Nu gäller det.... 3 tidigare bom ligger nu och gnor i mitt huvud efter en stunds bökande och stökande får jag till det perfekta stödet PANG....... ( en dålig dag kan snabbt bli oförglömmd ) mvh//Risto Rekordförsök?
Publicerat November 15, 200817 yr Hos oss är fåglarna som bortblåsta. Fattar ingenting Har ni nå fågel fredde så man kan komma och få skjuta sig nått?
Publicerat November 15, 200817 yr Shit happens Tövabo, nästa gång tar du han! Maddog....Fett grattis! , nu vill jag/vi höra storyn och se bilderna! då jag är mycket missnöjd med skottplaseringen så får jag berätta om nästa toppjakt i stället, fick även en orre och där blev jag nöjd med allt i för sig så det jämnar ut sig. inte så mycket att berätta om faktiskt vi var inte ute så länge, bra väder och sköna marker.
Publicerat November 16, 200817 yr Har ni nå fågel fredde så man kan komma och få skjuta sig nått? jorå, nån stackare kan vi nog hitta åt dig
Publicerat November 16, 200817 yr Var iväg till ett orrparadis i dag, och nog fanns det orre allt!!Började med 2 bom på alldeles för bra håll! ( så kan det bli när man kaxat upp sig själv och tror att bössan är målsökande ) Sedan blir det dax för mitt andra försök ( orrar det oxå ) Kryper iväg några sista metrar, för att sedan oxå skjuta bom ja 3 försök & 3 bom....... börjar sakta begripa att "bössan är långt från självsökande" Går och små grubblar för mig själv...... ( hade inte bästa tänkbara stöd ) jaja...är huve dumt får kroppen lida Sen börjar jag att tänka DUMT......2 grattis lägen och inte en orre har det blivit??? Nä nu jä..lar hoppas för orrarnas skull att dom inte syns till! för nu skall det bli ett låååånghålls försök om jag ser nå tupp Väl framme vid tredje och sista hygge ser jag 10tal orrar sittande och på tok för långtbort. Efter en ansmygning ett hundratal meter kommer jag lite närmare.. ( avståndsmätarn visar rekord försök ) Nu gäller det.... 3 tidigare bom ligger nu och gnor i mitt huvud efter en stunds bökande och stökande får jag till det perfekta stödet PANG....... ( en dålig dag kan snabbt bli oförglömmd ) mvh//Risto 3 bom på vettiga(?) håll, för att sedan ta ett läge på "rekordhåll", respekt (not..) Gissar att det inte var rekord i korthåll...
Publicerat November 16, 200817 yr jaja...är huve dumt får kroppen lida "jaja... är huve dumt får viltet lida" vore en mer passande kommentar. MVH
Publicerat November 16, 200817 yr 3 bom på vettiga(?) håll, för att sedan ta ett läge på "rekordhåll", respekt (not..)Gissar att det inte var rekord i korthåll... Rekordet lyder 4 bom! Sen kan du fantisera hur du vill
Publicerat November 16, 200817 yr "jaja... är huve dumt får viltet lida" vore en mer passande kommentar.MVH En flygande fågel LIDER inte speciellt mycket Bra roliga ni!! Komenterar saker ni inte riktigt förstår/vet..... mvh//Risto
Publicerat November 16, 200817 yr Jag gissar att du räknat med att få dessa kommentarer efter den berättelsen så jag tiger
Publicerat November 16, 200817 yr En flygande fågel LIDER inte speciellt mycket Bra roliga ni!! Komenterar saker ni inte riktigt förstår/vet..... mvh//Risto OK, så flyger den så kan den inte vara skadeskjuten?... Driver du med oss? Läs igenom din berättelse och byt ut ordet "orre" mot t.ex "älg" så kanske du förstår att vissa av oss... MVH
Publicerat November 16, 200817 yr OK, så flyger den så kan den inte vara skadeskjuten?... Driver du med oss?Läs igenom din berättelse och byt ut ordet "orre" mot t.ex "älg" så kanske du förstår att vissa av oss... MVH Jag förstår vad du säger. Men du förstår inte vad jag menar Skriver man som jag kommer det garanterat bli väldiga diskutioner.... Och det tycker jag är skit roligt speciellt när du/ni hittar på egna saker som ni tror jag menar. i fortsättningen vet jag vilka jag skall fråga om EXPERT råd mannen myten legenden = Patjanen mvh//Lååång shooter!!!
Publicerat November 16, 200817 yr Jag gissar att du räknat med att få dessa kommentarer efter den berättelsen så jag tiger Kan inte låta bli att svara mig själv då jag tydligen borde bli psykolog istället för min analys var perfekt tydligen Vad jag tycker om jägare som skjuter omdömeslöst och jagar rekord efter 3 raka bom får någon annan psykolog talang räkna ut Edit: synd att jag slutar mitt skift nu för denna tråd kan jag kanske hjälpa till att spåra ur totalt. Hoppas någon städar bort skräpet!
Publicerat November 16, 200817 yr Kanske ska hålla oss till Toppjakten o ta skyttet i en annan tråd!! Då slipper ja städa
Publicerat November 16, 200817 yr Jag gissar att du räknat med att få dessa kommentarer efter den berättelsen så jag tiger Det är bra Lars, jag tror inte heller på allt jag läser för skulle man det..... då blev jag knäpp. mvh
Publicerat November 16, 200817 yr Vi ska inte ha dessa diskusioner i en så här ädel tråd! Finns de som inte förstår ironi men kan läsa! Håll er till ämnet tack så att vi kan behålla tråden! Tror ni förstår vart de sista inläggen hamna!!! Annars e ni välkommen att ta diskusion med mig via PM. //Jimmy
Publicerat November 16, 200817 yr Tillbaka till toppjakt..... En polare som idag gick med älghunden och inte var ute efter fågel stötte på 3st(!!!)tjädetuppar i topp på samma ställe , villket är helt otroligt på de markerna vi har!...skit kul att det finns relativt gott om tjäder iår på våra marker jämfört med tidigare år! Han ville inte riktigt säja var han sett fåglarna, men lyckades på ett sätt som får ett psykologiskt mastemind att bli grön av avund lirka ur honom villket område han var å gick med hunden i, och eftersom hundföraren är "bunden" till det området som är x stort under dennes jaktdag så borde rimligtvis tjädrarna vara inom det området ......på minus sidan så är området jäkligt stort, men va fan...hösten är it slut än
Publicerat November 16, 200817 yr toppjakt på tjäder Eftersom min kunskap i det finska språket begränsar sig till endast tre ord så har jag inte en aning om vad dom säger....men intressant var det
Publicerat November 16, 200817 yr även här nere är tjädern på uppgång vad jag sett det lilla jag varit ute, orren har inte klarat sig lika bra.
Publicerat November 16, 200817 yr även här nere är tjädern på uppgång vad jag sett det lilla jag varit ute, orren har inte klarat sig lika bra. DÅ får man Gratulera! Vet inte om det är skogsplaneringen med alldeles för mkt avverkning på min mark som kraschat stammen där eller om de bara valt att flytta in på grannmarken. Men oerhört lite av all skogsfågel har det varit i år. Men där du bomma på en tjäder, då vi jaga me Zingo, där var de ngr tuppar i år med. Samt brukar de alltid komma in lite orrtuppar på vintern så ngr toppfåglar ska man väl få ner. Men än har jag ALDRIG skjutit en tjäder med kulvapen
Publicerat November 16, 200817 yr Men än har jag ALDRIG skjutit en tjäder med kulvapen Det kommer.....garanterat!
Publicerat November 16, 200817 yr Tillbaka från jaktresan som gick till norr om storuman,,Finns bara en sak att säga! Norrmän!!!!! överallt!!! Respekt för andra jägare??? Nä!! höll på få hunden påkörd dessutom då en passrade så gruset spruta .. Fågel då? Nä!! sönderskjutna områden skulle jag gissa,för dom fanns då inte i nå större antal, trots försök på alla möjliga marktyper.. Fick iaf skjuta en orrtupp i topp Undrar om vi sökt fågel på fel ställen,då man inte är van vid fjällnära skogar..Var finns dom denna årstid i fjällnära skogar?? Nåja, vi hade kul iaf och fick oss nån gnagare och en massa friskluft,samt kolla in lite andra markeer till toppjakten som ser fina ut..
Publicerat November 16, 200817 yr toppjakt på tjäderEftersom min kunskap i det finska språket begränsar sig till endast tre ord så har jag inte en aning om vad dom säger....men intressant var det Jag har sett hela filmen och en jaktsidemedlem är med i flera filmsekvenser. Filmen spelades in under ett hyffsat fågelår i den Norrbottniska fjällskogen och är faktiskt riktigt bra.
Publicerat November 16, 200817 yr Jag har sett hela filmen och en jaktsidemedlem är med i flera filmsekvenser.Filmen spelades in under ett hyffsat fågelår i den Norrbottniska fjällskogen och är faktiskt riktigt bra. Okej! coolt ....vet du var denna film finns att få tag på? Vem är medlemmen?
Publicerat November 16, 200817 yr Okej! coolt ....vet du var denna film finns att få tag på?Vem är medlemmen? Oj, på någon Finsk sida har jag sett den, återkommer i frågan. Medlemmen är Stefan. Han skriver inte så ofta här, men är en skicklig toppjägare