Publicerat November 29, 200817 yr Uppe i tornedalen var det ca 40cm löööös snö inge botten alls åkte väl en 10km och det kändes kan jag lova, men skönt väder med lite dis på morgonen,hittatde bra med orrlegor från igår men ingen fågel alls i träden idag..kanske dom vart mätta. Tror jag tar sovmorgon imorgon,den första sedan 25augusti Hur var snön i piteå då pojkar?? I Kalix är det ca. 25 cm lös snö. Har ej skidrat. Bara plumsat när jag var ute med hundarna.
Publicerat November 29, 200817 yr Så där ja! Nu har man hittat igen orrarna som varit spårlöst försvunna några veckor! Hade med hund så ville inte panga toppfågel utan att han var delaktig. Högen som satt på ett hygge beräknades snabbt till 50 st , så kommande jaktdagar kan bli intressanta.
Publicerat November 29, 200817 yr Blev en orre idag och jag såg en hel del. Känns bra inför kommande toppfågel sässong.
Publicerat November 29, 200817 yr I Kalix är det ca. 25 cm lös snö. Har ej skidrat. Bara plumsat när jag var ute med hundarna. Här har snön regnat bort..... Ps. I morgon tror jag att det blir dax för sakon att titta till svarven och få en gänga, Ljuddämparn har kommit
Publicerat November 29, 200817 yr Vet ni vad denna tråd saknar? Jo, bilder.... Kanske drar på toppjakt imorgon å då blir det bilder
Publicerat November 29, 200817 yr Vet ni vad denna tråd saknar?Jo, bilder.... Kanske drar på toppjakt imorgon å då blir det bilder Lycka till då, hoppas det går bra för de har lovat riktigt tråkigt väder!
Publicerat November 29, 200817 yr Vad SMHI lovar å va Katta skiter de sätetr ja i samma påse Jaja vi får se, toppjakt eller kanske rävlock eller kanske lite grytundersökningar.
Publicerat November 30, 200817 yr Vad SMHI lovar å va Katta skiter de sätetr ja i samma påse Så sant, så sant!! ......Men nu blev det ganska trist väder ändå, helt otroligt.....SMHI hade rätt . Fick höra en som var ut idag och sköt 3 orrar, samt att de övriga i "orrhögen" var riktigt trygga i detta skitväder. Tydligen så verkar inte snöväder påverka orrjakten så mycket, men jag tror det är svårare med tjädrarna, eller?
Publicerat November 30, 200817 yr Så sant, så sant!! ......Men nu blev det ganska trist väder ändå, helt otroligt.....SMHI hade rätt . Fick höra en som var ut idag och sköt 3 orrar, samt att de övriga i "orrhögen" var riktigt trygga i detta skitväder. Tydligen så verkar inte snöväder påverka orrjakten så mycket, men jag tror det är svårare med tjädrarna, eller? Jag tycker snöväder eller dimma är bästa orrvädret sedan för tjäder och naturupplevelsen tar jag gärna sol och 10-20°och vindstilla. Även här var det surväder med regn och snö men jag har skjutit 15 tuppar idag ändå. Fast dem var gjorda av papper för vi hade en lite skytte tävling idag
Publicerat November 30, 200817 yr Även här var det surväder med regn och snö men jag har skjutit 15 tuppar idag ändå. Fast dem var gjorda av papper för vi hade en lite skytte tävling idag Bättre än att inte skjuta nå´t alls...
Publicerat November 30, 200817 yr Jag tycker snöväder eller dimma är bästa orrvädret sedan för tjäder och naturupplevelsen tar jag gärna sol och 10-20°och vindstilla. Även här var det surväder med regn och snö men jag har skjutit 15 tuppar idag ändå. Fast dem var gjorda av papper för vi hade en lite skytte tävling idag mycket bra skjutet i dag lars grattis.
Publicerat November 30, 200817 yr mycket bra skjutet i dag lars grattis. Jo tack det var helt OK. Men 126 poäng hade inte räckt långt på denna sidas månadscup, fast tror inte man valt att skjuta idag om man fått välja dag PS: Med en "riktig" kikare hade du toppat mitt resultat för din 300 serie så rätt bra satt bara på lite fel ställe
Publicerat November 30, 200817 yr Jo tack det var helt OK. Men 126 poäng hade inte räckt långt på denna sidas månadscup, fast tror inte man valt att skjuta idag om man fått välja dag PS: Med en "riktig" kikare hade du toppat mitt resultat för din 300 serie så rätt bra satt bara på lite fel ställe jag och asm kollade kikaren sen med skotten jag hade kvar på 200m och fick en vandring ner från på fem skott från 300m inställningen sen satt dom som dom skulle. jag fattar inte att jag gick på en till jävla skräp kikare jag hade ju lovat mig själv att köpa bra optik resten av livet, har gjort en hel del tester med kikaren när jag köpte den i somras men det verkar som att den inte tål låga tempraturer. jag har jagat med den en gång och träffarna satt dåligt då också trodde att det var eltejpen som jag satt för mynningen men nu vet jag vart problemet sitter.
Publicerat November 30, 200817 yr Lycka till då, hoppas det går bra för de har lovat riktigt tråkigt väder! Lite bilder som utlovat http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry242235
Publicerat December 1, 200817 yr Blev en orre idag på toppjaktspremiären! Ca 1-1,5dm snö i skogen och ganska rejäl upplega i träden på sina ställen, helt perfekta förutsättningar. Såg dock bara 7-8 orrar varav den ena fick sätta livet till på 106meters håll. Skjuten med min lilla vixen // Gabbe
Publicerat December 1, 200817 yr Blev en orre idag på toppjaktspremiären! Ca 1-1,5dm snö på backen Skjuten med min lilla vixen // Gabbe Grattis till orren! Inte för att jag vill klaga på nå´t sätt, men jag tycker inte att det ser ut som 1-1,5 dm snö på backen......inte på bilden iaf..
Publicerat December 1, 200817 yr Grattis till orren! Inte för att jag vill klaga på nå´t sätt, men jag tycker inte att det ser ut som 1-1,5 dm snö på backen......inte på bilden iaf.. Det där är hemma på gården där det är skottat. Du ser även en stenhälla i nederkant på bilden, sällsynt med sådana i skogen // Gabbe
Publicerat December 1, 200817 yr Det där är hemma på gården där det är skottat.Du ser även en stenhälla i nederkant på bilden, sällsynt med sådana i skogen // Gabbe Aha, det förklarar ju saken....
Publicerat December 1, 200817 yr O jag har varkens skjutit in bössan eller jagat nå än. Hamna med en pirra o köra möblerm, dammsugare o vidare gardinupphängning. MEN nu har ja hela julhelgen tillgodo för jakt Såg däremot en större mäng toppande orrar då jag rasta jycken idag. På skoj skickade jag honom mot fåglarna o de blev stramt stånd på fint skjuthåll. Synd att allt man hade med sig var ett par motionsstavar. Kom MKT nära fågel o skulle nog kunnat plocka ett par me hagel. Men sånt händer bara på motionsrundor
Publicerat December 2, 200817 yr Det är j*vla konstigt...alldrig får man så klockrena lägen som när man lämmnar bössan hemma...men det är ju roligt på sammagång=)
Publicerat December 2, 200817 yr Det är j*vla konstigt...alldrig får man så klockrena lägen som när man lämmnar bössan hemma...men det är ju roligt på sammagång=) Typiskt...
Publicerat December 2, 200817 yr hade en bra dag idag. tappade bort avståndsmätaren ute i skogen men hittade den efter ett jäkla letande i snön samt fick två fina tuppar med bra plaserade skott. nu är det skidor som gäller på markerna och det är inte fel.
Publicerat December 3, 200817 yr hade en bra dag idag.tappade bort avståndsmätaren ute i skogen men hittade den efter ett jäkla letande i snön samt fick två fina tuppar med bra plaserade skott. nu är det skidor som gäller på markerna och det är inte fel. snacka om TUR att hitta åt den.. sköt du tupparna efter du hittat mätarn? å grattis till tupparna!