Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakten -08/09

Featured Replies

Publicerat
hade ett jäkla flyt i dag så det blev några orrar, tappade bort en och det är inte kul.

Grattis Maddog!! Synd på den andra......

• Svar 523
  • Visningar 70,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Grattis, hur många orrar är ni nu uppe i?

jag sköt dom ej för hunden det var ren toppjakt.

men 5 st är helt ok dagsverke, synd bara att jag inte hittade den sjätte men var den än var så var den död med tanke på det som låg kvar på skottplatsen.

har inte jagat så mycket toppjakt i år det här var tredje svängen försöker vara ute med hunden så mycket som möjligt.

Publicerat

De va riktigt bra "Maddog".

Inte ofta man lyckas smyga in o släppa skott på 6orrar!

De verkar varit trygg i snöblåsten.

Själv har fysiken på både jycke o mig satt stopp för toppjakten alldeles för länge nu <_<

ABSTINENSEN växer!!!

Publicerat

Alltså snart ger jag upp. Finns knappt en fjäder på markerna :D . Förra året sprutade det orre. Det är fasen inte kul att gång på gång jaga hela dagar utan att hitta en enda fågel. Tappar faktiskt sugen att skjuta bort dom sista stackarna som finns kvar

Publicerat
hade ett jäkla flyt i dag så det blev några orrar, tappade bort en och det är inte kul.

Bra flyt Maddog - grattis! Tråkigt med den tappade.....

Publicerat
Alltså snart ger jag upp. Finns knappt en fjäder på markerna :D . Förra året sprutade det orre. Det är fasen inte kul att gång på gång jaga hela dagar utan att hitta en enda fågel. Tappar faktiskt sugen att skjuta bort dom sista stackarna som finns kvar

Då är du inte ensam om att tycka samma sak......... B) .

Publicerat

Grattis maddog! :D Kul med flyt i jakten! B)

Publicerat

Hittade ett gäng orrar på lördag, men jisses vad vaksamma dom var..5ggr var jag i läge då dom stack eller så blev det bara hönor kvar, Överlistade en iaf :blush: så det blev en härlig dag i solsken och helt vindstilla..

post-1827-1227546943_thumb.jpg

Publicerat
Hittade ett gäng orrar på lördag, men jisses vad vaksamma dom var..5ggr var jag i läge då dom stack eller så blev det bara hönor kvar, Överlistade en iaf :P så det blev en härlig dag i solsken och helt vindstilla..

Grattis!! :angry:

Publicerat

Jag är och rekar nya marker för toppjakt det såg riktigt fint ut trots att jag inte en tjäder idag. Nu gissar jag att dem inte kommit upp på dessa riktiga vinterland ännu och sedan hade jag en kungsörn som låg och svepte av myrarna med så jag tar det inte så hårt att man inte fick någon fågel idag. Ska reka ett nytt område imorgon där har jag höst jagat och vet hur det ser ut.

Tycker markerna ser lovande ut.

post-857-1227715801_thumb.jpg

post-857-1227715898_thumb.jpg

Publicerat
Jag är och rekar nya marker för toppjakt det såg riktigt fint ut trots att jag inte en tjäder idag. Nu gissar jag att dem inte kommit upp på dessa riktiga vinterland ännu och sedan hade jag en kungsörn som låg och svepte av myrarna med så jag tar det inte så hårt att man inte fick någon fågel idag. Ska reka ett nytt område imorgon där har jag höst jagat och vet hur det ser ut.

Tycker markerna ser lovande ut.

post-857-1227715801_thumb.jpg

post-857-1227715898_thumb.jpg

Fina marker ;):D det dröjer väl inte länge innan första bilderna kommer?? :rolleyes::D

Publicerat

japp inte illa alls.

var själv och sökte lite nytt i helgen och jäklar det blev nästan så man blev tårögd, hittade mycket fina områden.

det ska bli ett sant nöje att skida genom dom men det kommer att ta tid för det är stora stråk av gött samt att vissa partier är svåråkta.

tjädrarna verkar inte ha toppat fullt ut här nere heller dom flesta sitter en bit ner eller på marken.

Publicerat
Grattis!! :ph34r:

Tackar!!

Publicerat

var ut imorse på några nya marker som sett tjäder på tidigare iår...ingen hade varit där sen snön lagt sig...det var totalt dött inga löpor i vägriset... endast ett rävspår å ett mårdspår...tänkte ta an mårdspåret men med hosta å förkylningen sa stopp... såg inte en fågel på hela dan..... undrar om mården ätit upp sig inför vintern?.... men bara ta nya tag i helgen

skitjakt på er

/J

Publicerat
var ut imorse på några nya marker som sett tjäder på tidigare iår...ingen hade varit där sen snön lagt sig...det var totalt dött inga löpor i vägriset... endast ett rävspår å ett mårdspår...tänkte ta an mårdspåret men med hosta å förkylningen sa stopp... såg inte en fågel på hela dan..... undrar om mården ätit upp sig inför vintern?.... men bara ta nya tag i helgen

skitjakt på er

/J

Var det här hemma i byn?

Publicerat

Idag sprutade det orre på markerna. Att det kan vara sån skillnad i måndags och idag. Fick med mig en hem och det fick räcka.

Publicerat
Var det här hemma i byn?

nästan i byn...grannmarkerna

Publicerat
Idag sprutade det orre på markerna. Att det kan vara sån skillnad i måndags och idag. Fick med mig en hem och det fick räcka.

vart jagar du???? :)

Publicerat

brännfors. du då?

Var iväg en sväng idag och såg ett 50-tal orrar i olika grupperingar. Kul när det börjar lossna lite

Publicerat
brännfors. du då?

Var iväg en sväng idag och såg ett 50-tal orrar i olika grupperingar. Kul när det börjar lossna lite

lite olika sca områnden..pite/byske ,jävre å mot hortlax.. inte varit överallt än..är ibland i svensbyn.. sen har ja marker kring Lainio

Publicerat

IDAG ska bössan kontrollskjutas!

Har man fysik/förkylning under kontroll samt att man lyckas övertala andra hälften så blir de ev. toppjakt imorgon.

SÅåååå länge ja väntat nu.

Publicerat

Jag å Johan (Johanjägare) var ut en sväng idag, såg inget i topp, men hittade lite nattlegor från både orre och tjäder....sen flög det förbi en tjädertupp precis när vi kom fram så vi såg bilen :lol:.....typiskt, men skoj att se liv iaf!

var klockrent väder, -18 sol och vindstilla, typ 30cm snö och rätt bra med upplega i träden....var premiär med skidor också imorse, å ett enormt plus var att man lyckades stå kvar på dom hela tiden! :P;)....annars finns tendenser till att det går åt h-vete :huh:

Johan kan berätta mer i detalj om dagen om han vill och ids, själv drar jag till Boden via Luleå på firma fest....således ingen jakt imorrn, men förmodligen en trum-orkester i skallen B)

Publicerat

I dag blev det toppjakt, såg 6-8 orrar som satt i topp, en av dom fick följa med hem :D

Dock har jag Kruger samt min hund att tacka för det :D

mvh//Risto

Publicerat
Jag å Johan (Johanjägare) var ut en sväng idag, såg inget i topp, men hittade lite nattlegor från både orre och tjäder....sen flög det förbi en tjädertupp precis när vi kom fram så vi såg bilen :P.....typiskt, men skoj att se liv iaf!

var klockrent väder, -18 sol och vindstilla, typ 30cm snö och rätt bra med upplega i träden....var premiär med skidor också imorse, å ett enormt plus var att man lyckades stå kvar på dom hela tiden! :(:D....annars finns tendenser till att det går åt h-vete :D

Johan kan berätta mer i detalj om dagen om han vill och ids, själv drar jag till Boden via Luleå på firma fest....således ingen jakt imorrn, men förmodligen en trum-orkester i skallen :D

ah att de premiär med tegnäsarna märktes ganska tydligt... tyckte tikkan hängde risigt till några ggr :):D... ids inte fylla i nå mer... du fick med de mesta.... undrar om ja ska väcka dig tidigt som Fan imorgon...he he

/J

Publicerat

Uppe i tornedalen var det ca 40cm löööös snö inge botten alls :rolleyes: åkte väl en 10km och det kändes kan jag lova, men skönt väder med lite dis på morgonen,hittatde bra med orrlegor från igår men ingen fågel alls i träden idag..kanske dom vart mätta. Tror jag tar sovmorgon imorgon,den första sedan 25augusti :D

Hur var snön i piteå då pojkar??