Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Crowfears jakt på den hel-amerikanska vapengarderoben !

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Ok tack! blev ju grymt sugen på den 44:an men är ju lite synd att det var den korta modellen tycker jag, känns som d borde va bättre precision och utgångshastighet på längre pipor, sen blir dom väll lite väl lätta med??

Det blir ju mer fart med längre pipa, och bättre styrning på kulan vilket i regel ger bättre precision.

Jag har inte hållit i någon 1894 P,men inte kan jag tro att de 5 cm som skiljer mellan den och min har så stor betydelse i vikt och balans, jag har fingrat mycket på en Marlin 29A TDS, en 22 bygel med 16,5 pipa, och jag upplever den inte som "för kort".

• Svar 380
  • Visningar 46,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Det blir ju mer fart med längre pipa, och bättre styrning på kulan vilket i regel ger bättre precision.

Jag har inte hållit i någon 1894 P,men inte kan jag tro att de 5 cm som skiljer mellan den och min har så stor betydelse i vikt och balans, jag har fingrat mycket på en Marlin 29A TDS, en 22 bygel med 16,5 pipa, och jag upplever den inte som "för kort".

OK men nu såg ja en ny 1894p för 4200kr och han skulle ju ha 5000, men tror det får bli en vanlig 1894 eller en 1894ss :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
OK men nu såg ja en ny 1894p för 4200kr och han skulle ju ha 5000, men tror det får bli en vanlig 1894 eller en 1894ss :rolleyes:

Åh fan, det var riktigt billigt ! <_<

Har du tänkt använda pangen till smygjakt, så bör du nog tänka till om det är så lämpligt med en SS..

Jag tycker inte det efter den erfarenhet jag har av SS bössor, som jag sett på håll då jag gått förbi passkyttar som har sådana på älgjakten...de syns betydligt bättre än en blånerad.

Jag hade en T3 Lite SS tidigare, den lackade jag mattsvart på metallen till slut. <_<

Publicerat
Åh fan, det var riktigt billigt ! :blink:

Har du tänkt använda pangen till smygjakt, så bör du nog tänka till om det är så lämpligt med en SS..

Jag tycker inte det efter den erfarenhet jag har av SS bössor, som jag sett på håll då jag gått förbi passkyttar som har sådana på älgjakten...de syns betydligt bättre än en blånerad.

Jag hade en T3 Lite SS tidigare, den lackade jag mattsvart på metallen till slut. B)

Jepp skit billigt var på vapentjänst, modellen utgår sod det..

Men det har du fasen rätt i, tänkte ja inte på :huh: ! får nog bli en vanlig 1894 då eller 1894 cowboy men tror ja vill ha i 44mag å det finns inte cowboyen i väll?

Publicerat
  • Författare
Men det har du fasen rätt i, tänkte ja inte på :blink: ! får nog bli en vanlig 1894 då eller 1894 cowboy men tror ja vill ha i 44mag å det finns inte cowboyen i väll?

Jojomensan, det gör den. :huh:

http://www.marlinfirearms.com/Firearms/Cow...1894_45Colt.asp

Jag skulle byta min 1894CS mot en dito i cowboymodell alla dagar i veckan. B)

Publicerat

Jag skulle byta min 1894CS mot en dito i cowboymodell alla dagar veckan. :rolleyes:

Fan har koll på d mesta du! iaf när det gäller Marlin verkar det som: ) . har iaf bestämt mig nu, får fan bli en cowboy till fast i 44mag eller 357 tar det jag får tag i fast helst 44. Någon som vet om någon butik som har hemma lr någon som har begagnad?? Jag köper: )