Publicerat Maj 3, 200917 yr Jag ser ingen som helst vits med att skaffa ett par TRG-benstöd om man inte har en TRG Det är inte direkt nåt universalfäste på de där benstöden, utan de är 100% customiserade för bössan. Är fästet i bössan så avancerat i utformningen så det inte går att fixa till ett alltså när man bygger en stock? Sitter fästet fast i stocken från början eller sätter man dit det i efterhand? Jag har utformat framänden så det skall gå att sätta ett fäste fram på stocken så nära pipan som möjligt. Spelar iofs inte någon större roll egentligen för det blir för dyrt oavsett.
Publicerat Maj 4, 200917 yr Du ser infästningen här som man skjuter in i ett spår längst fram i stocken nära pipan.
Publicerat Maj 4, 200917 yr Äntligen lyckas jag frambringa lite träffar på rätt ställen av pappret! =) Jag sköt igår med Gecco 2,6g som skjuter hyffsat bra. Jag får en del flyers vilket förmodligen är en kombination av handhavandefel och vind. Geccon är nog verkligen ingen snabb patron (utan att ha mätt) och jag tror att det krävs väldigt lite vind för att det ska göra ett par cm på 100m. Vad är era erfarenheter av .22lr-skytte på 100m, har vinden så stor påverkan som jag tror? Överlag är jag mycket nöjd iaf, det märks verkligen att träning ger färdighet, även om det är låååångt kvar =) Sköt liggande med bipod kanske ska nämnas också. //Ola EDIT: Just det, en sak till - ignorera den sönderskjutna nedre högre hörnet, hehe.. hade lite dåligt med inskjutningstavlor och jag fick en hyffsad träffbildsförändring mellan sittande och liggande.
Publicerat Maj 4, 200917 yr Kroken- vinden gör långt mer än vad man tror på 100 meter med en 22:a iofs så är det så att de långsamma kulorna tar vind mindre än vad de snabbare/lättare gör. Jag måste få gratulera dig, det där är bra skytte på 100 meter, att pinna in 7 träff är "golden" det är bara att kämpa på för det vidare skyttet. /Christian
Publicerat Maj 4, 200917 yr Äntligen lyckas jag frambringa lite träffar på rätt ställen av pappret! =)Jag sköt igår med Gecco 2,6g som skjuter hyffsat bra. Jag får en del flyers vilket förmodligen är en kombination av handhavandefel och vind. Geccon är nog verkligen ingen snabb patron (utan att ha mätt) och jag tror att det krävs väldigt lite vind för att det ska göra ett par cm på 100m. Vad är era erfarenheter av .22lr-skytte på 100m, har vinden så stor påverkan som jag tror? Överlag är jag mycket nöjd iaf, det märks verkligen att träning ger färdighet, även om det är låååångt kvar =) Sköt liggande med bipod kanske ska nämnas också. //Ola EDIT: Just det, en sak till - ignorera den sönderskjutna nedre högre hörnet, hehe.. hade lite dåligt med inskjutningstavlor och jag fick en hyffsad träffbildsförändring mellan sittande och liggande. Vad du tvungen o ställa till det så för mig, nu bara måste jag ju slå dig och det kommer att innebära många svordommar och avskavt pekfinger jag som trodde att du provskjutit med kal 12 och varghagel där /lasse
Publicerat Maj 4, 200917 yr Trevligt med lite drag i trådarna igen Fantastiskt fint skytte exabit TRG har onekligen höjt ditt skytte och det är fortfarande bara nykära, vad månne bliva med perfekt anpassad stock och några tusen smällar. Kapten att skjuta 22lr utomhus på 100 meter är inte lätt och 7träffar på denna tavla är absolut inte dåligt, blåser det lite växlande vind tror jag det är omöjligt att träffa 20mm mål på 100 med kalibern utan lite tur. Sedan gäller det som Stenmark sade "desto mer jag tränar desto mera tur har jag"
Publicerat Maj 4, 200917 yr Tjusigt Larra! Mmmm.. Vart tvungen att stämma lite i bäcken så det inte blir någon Sako hysteri
Publicerat Maj 4, 200917 yr Tack alla =) Jag tror jag måste prova en tavla på 80m oxå.. se om det gör nån betydande skillnad i vindavdrift.. förmodligen inte Jag är iaf supernöjd, nu är det bara att nöta på =)
Publicerat Maj 4, 200917 yr Sedan gäller det som Stenmark sade "desto mer jag tränar desto mera tur har jag" Klok man det där, får hoppas han har rätt Ska ta alla tillfällen jag kan nu att åka till banan och träna turskytte
Publicerat Maj 4, 200917 yr Tack alla =) Jag tror jag måste prova en tavla på 80m oxå.. se om det gör nån betydande skillnad i vindavdrift.. förmodligen inte Jag är iaf supernöjd, nu är det bara att nöta på =) Tjusigt Kroken! Vete tusan om jag kommer våga mig på 22-skytte på de avstånden
Publicerat Maj 4, 200917 yr Mmmm.. Vart tvungen att stämma lite i bäcken så det inte blir någon Sako hysteri Kalasserie Lars! Den var riktigt snygg med centrerade och fina träffar! Remmy: 2 Sako: 1
Publicerat Maj 4, 200917 yr Lars- det verkar som om den nya tuben fungerar för dig? Känns det stabilare nu att skjuta än innan? Slutligen grattis till en fullpottare. /C
Publicerat Maj 4, 200917 yr Lars- det verkar som om den nya tuben fungerar för dig?Känns det stabilare nu att skjuta än innan? Slutligen grattis till en fullpottare. /C Jo den fungerar och skulle väl vara skam annars för det priset, Swarren fungerade lika bra men till dylikt skytte är 24X bättre än 18 helt enkelt. Sedan stämmer inte skalan på parallaxen på Zeissen det gör den på Swarren optiskt är det ett litet övertag för Zeissen. Så jag tror Zeissen kommer att fungera utmärkt på Tikkan till fält och banskytte, men till jakten kommer jag inte att använda den utan där blir det Remington och Swarre som gäller
Publicerat Maj 4, 200917 yr Grattis lars, eller grattis föresten grattis säger man väl när någon haft tur, nu är det nog mera skiklighet en tur skulle jag tro. Men jag är lite undrande till era serier, 3 st nu som klarat av att skjuta full pott Nu kommer ju den gode henrik att slänga ut någon ny tavla med ännu mindre dottar på Men det verkar som ni behöver. faan vad ni skjuter bra lasse
Publicerat Maj 4, 200917 yr Ingen risk Skuris nästa steg får väl bli 15träff utan att bryta någon linje då försvinner fördelen med stora kulor
Publicerat Maj 4, 200917 yr Ingen risk Skuris nästa steg får väl bli 15träff utan att bryta någon linje då försvinner fördelen med stora kulor jo det är sant. bara den lilla justeringen gör ju det hela bra mycket svårare. /Lasse
Publicerat Maj 4, 200917 yr Ingen risk Skuris nästa steg får väl bli 15träff utan att bryta någon linje då försvinner fördelen med stora kulor F-n va du kaxar till dig med din lilla sketpatron nu då. Klart man skjuter fullt med en sån
Publicerat Maj 4, 200917 yr F-n va du kaxar till dig med din lilla sketpatron nu då. Klart man skjuter fullt med en sån Självklart tyckte bara att det varit så dött i skyttetrådarna ett tag så jag testar retsticke metoden att få ut lite skyttar Förövrigt skulle din 22PPC vara en toppen kandidat att skjuta 15träff utan linjebrott
Publicerat Maj 4, 200917 yr Förövrigt skulle din 22PPC vara en toppen kandidat att skjuta 15träff utan linjebrott Jag hör vad du säger
Publicerat Maj 4, 200917 yr Snyggt skjutet Henrik! Inte en enda det minsta tveksam träff Fint att du försvarar det finska stålet Intressant att det börjar rasa in 15-poängare nu då? Är det en förlösande psykologisk effekt vi ser? Ofta i kraftsport ser man att rekordet är exempelvis 398 kg. När sen någon väl klarar 400 pannor så är det "plötsligt" några till som oxå fixar den magiska gränsen
Publicerat Maj 4, 200917 yr Mmmm.. Vart tvungen att stämma lite i bäcken så det inte blir någon Sako hysteri Trots att precis allt skyttesug runnit av mig så ska jag göra ett försök att ta ner Sakoiterna på jorden till helgen Så här kan vi inte ha det! /Mike
Publicerat Maj 5, 200917 yr Författare Exabit, min egen tolkning är att det vi ser är en tröskeleffekt. Det finns ett antal skyttar som både har kunskaper och färdigheter för att skjuta fullt på månadsträffen. När man nu dessutom börjar få rutin på övningen som sådan så höjs resultaten rätt naturligt. Jag tror att vi kommer att få se rätt många resultat runt 13-14 träff och ett par fullpoängare varje månad framöver. Henrik
Publicerat Maj 5, 200917 yr Trots att precis allt skyttesug runnit av mig så ska jag göra ett försök att ta ner Sakoiterna på jorden till helgen Så här kan vi inte ha det! /Mike Känns alltid lika tryggt med dig som "remmy-brother" fast min taktiska förmåga visar att det finns potential för förbättringar efter att lockat Rickard att skjuta med 22PPC Henrik: Fantastiskt fin serie med lillen nära på den ultimata utan linjebrott exibit: Vad gäller plötsliga 15poängare så skapade du min genom att väcka tävlingsdjävulen med din fullpottare Hade bestämt mig att inte "offra" varken tid eller bra kulor på detta skytte utan enbart satsa på långhåll. Kanske tiden kommer när vi kör en 300,400 och 500 cup också men det är betydligt jobbigare när sommaren närmar sig blir mirraget en rätt jobbig motståndare