Publicerat April 12, 200917 yr Det var jäkligt kul att skjuta jaktstig, har bara gjort detta för typ 10 år sedan. Kan ej bedömma om den var lätt eller svår men insatsskjutningen... Helvete vad fort det gick. Gjorde ett stort håll i plåtsidan då jag var sen med andra skotten och blev följdaktligen hånad av Bubba. Bettade en slang med Ekebo och fick betala 10 spänn. Idag blir det Härad, Ekebo och Fornander kommer med också. Vi drar dit vid 8 tiden.
Publicerat April 12, 200917 yr Söndag (påskdan) blir det Härad, åker troligtvis till Finspång på måndag.Måste ju ligga i å träna så man inte blir hånad av Bohman........... Du blir hånad hur det än går . Men ärligt talat så borde väl Bohman skjutit mer än 155 på en så lätt junior stig??? det är ju klart att det är lätt när man får träna innan(funktionär)
Publicerat April 12, 200917 yr görgen trevligt då får ni ju skjuta final båda två. gratis ja skulle nog vilja säga att det va bössan som gjorde att micke sköt så bra..... gubben åkte till härad idag men ja tog sovmorgon istället. får se om det blir finspång imorgom
Publicerat April 12, 200917 yr Och det är nu man får skämmas. Fan vad kass jag var (är), sköt Härad, gick riktigt illa. Jag tror att några med hel amputerade armar och tre blinda skyttar sköt bättre än jag. Skulle vilja skylla på bössan, fanskapet klickade redan på första stationen och det var först vid den sjätte stationen som en funktionär förklarade att jag var tvungen att ha "varma" skott då tydligen halvautomaten inte laddar om när det är kyligt samt man skjuter med 24 gr skott. hade ingen aning om detta. Fick skjuta med Fornanders gamla järnspett och det funkade inge bra (Fast jag tror nog att det inte hade gått så mycket bättre med min egen bössa). Loosade en korvjävel till när Ekebo och jag sköt insatsskjutningen. Måste träna mer.
Publicerat April 12, 200917 yr Författare Härad gick riktigt kasst.....126 , som tur är gick det dåligt för alla i bilen. Tyckte inte det var så jävla svåra mål, men ´likväl gick det åt helvete. ORJANT!! Tror inte för ett ögonblick på att det skulle vara för kallt för ammon.................det blir ju samma gastryck oavsett.....det är ju inte direkt 20- grader ute..............tror mer på bristande kvalitét hos Gyttorp, det är en hel del tekniker mm som svär över dom numera. Är hyffsat nöjd att jag tvinga ner 7 duvor på trappen med X-full och rödpunkt, kompisen sköt 9 duvor.......släppte bara den sista......synd, och han hade en trång jävla kalkon-choke i.
Publicerat April 12, 200917 yr Är det någon som vet om man kan hitta resultat från gyttorpstigarna på nätet? Var och sköt stigen i fagerviken i fredags och det gick ovanligt bra (med mina mått mätt ) Skulle vara roligt och se om det räckte till en topp 15 eller topp 10 placering.
Publicerat April 12, 200917 yr Är det någon som vet om man kan hitta resultat från gyttorpstigarna på nätet? Var och sköt stigen i fagerviken i fredags och det gick ovanligt bra (med mina mått mätt ) Skulle vara roligt och se om det räckte till en topp 15 eller topp 10 placering. Kommer nog ut på länsföreningens hemsida inom kort.
Publicerat April 12, 200917 yr Författare Du blir hånad hur det än går . Men ärligt talat så borde väl Bohman skjutit mer än 155 på en så lätt junior stig???det är ju klart att det är lätt när man får träna innan(funktionär) Visst fan borde han fyllt stigen med lätthet, speciellt när han fick låna en riktig bössa åxå. Mina 138 var ju en bragd i jämförelse med hans 155....................
Publicerat April 13, 200917 yr Ni som är skjutsugna och skjuter varje helg måste ju spöa mig. Angående tjuvträning så har säkert de som jobbar på banan skjutit, men eftersom mitt intresse för jaktstigsskytte är tämligen svalt nuförtiden så har jag avsagt mig att jobba med stigen. Orka inte ens skjuta in min bössa så då lånade jag bubbas heavydutygrejjer. 155 som resultat är jag väl rätt nöjd med men att tappa de 5 haglen på station 2 är jag besviken på. Kanske åker med bubba nån stig och filmar lite. Nu blir det nog inget mer skjuta förrän 3 maj i Eskilstuna.
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Formsvackan håller i sig...........132 idag i Finspång. Johan och jag är som vanligt rätt jämna....han sköt åxå 132, bägge 7 på trappen, sen spöa han mig med ett!!!!!! hagel på insatsen....... Görgen är i form ser jag.................GRATTIS!!!!!!!
Publicerat April 13, 200917 yr Formsvackan håller i sig...........132 idag i Finspång. Johan och jag är som vanligt rätt jämna....han sköt åxå 132, bägge 7 på trappen, sen spöa han mig med ett!!!!!! hagel på insatsen.......Görgen är i form ser jag.................GRATTIS!!!!!!! Tackar Tackar Fredrik... nu är det flyt i skyttet men det går över snabbt kommer du till Vingåker på sön?
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Tackar Tackar Fredrik... nu är det flyt i skyttet men det går över snabbt kommer du till Vingåker på sön? Jajjamensan, om inget oförutsett inträffar så. Vi åker nog till Frövi först. Hur långt räckte det för dig idag ??? Vet du om många sköt fullt??
Publicerat April 14, 200917 yr Jajjamensan, om inget oförutsett inträffar så. Vi åker nog till Frövi först.Hur långt räckte det för dig idag ??? Vet du om många sköt fullt?? Jag kom 3:a även denna gång en i öppen o en i oldboys sköt fullt...
Publicerat April 14, 200917 yr Bara 159 hagel råkade jag träffa med Fan du är ju äcklig Bara lyfta på hatten och gratulera. Känns som att du och bubba kommer göra upp om titeln 3 maj Med skrällvarning på Upptag71
Publicerat April 14, 200917 yr Författare Fan du är ju äcklig Bara lyfta på hatten och gratulera. Känns som att du och bubba kommer göra upp om titeln 3 maj Med skrällvarning på Upptag71 Haha!! Va fan är det här Bohman......................man får tacka för skrälltipset............ Är ju fruktansvärt nertränad nu..............så jag kan toppa formen till E-tuna.............
Publicerat April 14, 200917 yr Författare Du = nertränadJag = otränad Kan stämma....................tyckte du såg lite rund ut på håll.................
Publicerat April 14, 200917 yr Kan stämma....................tyckte du såg lite rund ut på håll.................
Publicerat April 14, 200917 yr Hej.Finns det någon jaktstig i närheten av Lund? /Peter Har inte hittat någon, därav mina planer på att bygga egen, lite mindre variant.